خانهاخبار
اپل نیمی از سهم فروش گوشی‌های آمریکا را در اختیار دارد

اپل نیمی از سهم فروش گوشی‌های آمریکا را در اختیار دارد

بر اساس گزارش جدید شرکت Canalys، اپل در سه‌ماهه دوم 2020 موفق به فروش 15 میلیون آیفون شده تا حدود نیمی از سهم بازار آمریکا را در دست بگیرد.
۱۳۹۹/۵/۲۳

بازار تلفن‌های هوشمند در سه‌ماهه اول ۲۰۲۰ به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا شرایط سختی را پشت سر گذاشت. با این حال، میزان فروش آیفون در آمریکا از نظر آماری رکورد زد. بر اساس گزارش جدید شرکت تحقیقاتی Canalys، در مجموع در سه‌ماهه دوم امسال ۳۱.۹ میلیون موبایل در آمریکا فروخته شده است. این رقم در بازه زمانی مشابه پارسال ۳۳.۴ میلیون دستگاه بود که با افتی ۵ درصدی روبرو شده است.

اپل همچنان پرطرفدارترین برند تولیدکننده موبایل در آمریکاست و بیش از نصف سهم بازار این کشور را در اختیار دارد. این شرکت به‌طور خاص ۱۵ میلیون آیفون فروخته و سهمی ۴۷.۱ درصدی از بازار موبایل را به دست آورده است. بر این اساس، از نظر تعداد دستگاه‌های فروخته شده رکوردی تازه برای اپل به ثبت رسیده که به‌خصوص با توجه به شرایط کنونی جهان حائز اهمیت است. این شرکت سال گذشته ۱۳.۴ میلیون آیفون فروخته بود.

image

به گفته Canalys، موفقیت آیفون متاثر از سه عامل بوده است. اول، آیفون ۱۱ نسبت به آیفون XR با استقبال بسیار بیشتری مواجه شد و همین مسئله فروش آن‌ها را ۱۵ درصد افزایش داد. دوم، اپل در گزارش مالی اخیر خود تایید کرد که آیفون SE 2020 در میان دارندگان نسل‌های قدیمی آیفون و حتی برخی از اندرویدی‌ها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. سوم، شرایط اقتصادی متاثر از کووید-۱۹ مشتریان را به تغییر عادت‌های مصرفی سوق داده است. در حال حاضر، متوسط مبلغ مصرفی برای خرید تلفن‌های هوشمند با ۱۰ درصد کاهش به ۵۰۳ دلار رسیده و این موضوع به موفقیت بیشتر آیفون SE 2020 کمک کرده است.

جایگاه دوم بازار موبایل آمریکا به سامسونگ اختصاص دارد. این غول کره‌ای ۷.۴ میلیون تلفن هوشمند فروخته و سهمی ۲۳.۲ درصدی را از بازار در دست گرفته است. مجموع فروش گوشی‌های این شرکت نسبت به سال گذشته تغییری نکرده و سهم بازار آن ۰.۹ درصد بیشتر شده، با این حال شرایط به‌کلی برای سامسونگ مساعد نبوده است.

استقبال نامناسب کاربران از خانواده گلکسی S20 به‌خاطر قیمت بالا و شرایط ناشی از ویروس کرونا باعث شد فروش پرچمداران این شرکت افت قابل توجهی پیدا کند. سامسونگ امسال ۵۹ درصد کمتر از مدل‌های گلکسی S10 موفق به فروش سری گلکسی S20 شد.

image

عمده فروش گوشی‌های این شرکت مربوط به مدل‌هایی مثل گلکسی A10e و گلکسی A20 بود و این دستگاه‌ها توانستند سهم بازار سامسونگ را بالا بیاورند. در حال حاضر شاید شرایط کره‌ای‌ها از نظر سهم بازار خوب باشد، اما به‌طور کلی نویدبخش اتفاقات مثبتی از نظر فروش محصولات رده بالا نیست.

سومین برند پرفروش در بازار آمریکا ال‌جی بود. این شرکت ۳.۵ میلیون تلفن هوشمند فروخت و ۱۱ درصد از سهم بازار را تصاحب کرد. این آمار حاکی از افتی ۱۳ درصدی نسبت به فروش ۴.۳ میلیون موبایل در بازه زمانی مشابه سال گذشته است. Canalys می‌گوید ال‌جی می‌تواند از تنش‌های موجود میان آمریکا و چین بهره‌مند شده و فرصت را غنیمت شمارد.

با این حال، لنوو و TCL در رده‌های بعدی قرار دارند و فهرست ۵ فروشنده بزرگ موبایل در بازار آمریکا را تکمیل می‌کنند. لنوو محصولات خود را تحت برند موتورولا می‌فروشد و در سه‌ماهه دوم امسال ۲.۲ میلیون دستگاه را به دست خریداران رساند تا سهمی ۶.۹ درصدی را کسب کند. این شرکت پارسال ۲ میلیون دستگاه فروخته بود و ۶.۱ درصد از سهم بازار را در اختیار داشت.

TCL نیز به‌شدت تحت تاثیر همه‌گیری جهانی کووید-۱۹ قرار گرفته و با افتی ۴۳ درصدی نسبت به فروش ۲.۳ میلیون موبایل در فصل دوم ۲۰۱۹ فقط موفق به فروش ۱.۳ میلیون دستگاه در سه‌ماهه دوم امسال شده است. سهم بازار این شرکت حالا فقط ۴ درصد است. از دیگر برندهای پرطرفدار بازار آمریکا می‌توانیم به گوگل و وان پلاس اشاره کنیم که روی هم حدود ۲.۴ میلیون دستگاه را به فروش رسانده‌اند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)