خانهاخبار
نگاهی نزدیک به دوربین Huawei Nova 7i

نگاهی نزدیک به دوربین Huawei Nova 7i

هوآوی Nova 7i محصولی قدرتمند و خوش قیمت است که در ماژول عقب خود چهار لنز دارد و هر کدام از این لنزها عملکرد مطلوبی را از خود به جا می‌گذارند.
۱۳۹۹/۵/۲۵

این روزها اگر تلفن‌های هوشمند دوربین خوبی نداشته باشند معمولا با استقبال مناسبی از سوی کاربران مواجه نمی‌شوند. هوآوی هم بر این موضوع واقف است و به همین دلیل در ماژول دوربین اصلی Nova 7i چهار لنز قرار داده، هرچند این گوشی چندان قیمت بالایی هم ندارد.

در قاب عقب Nova 7i چهار دوربین وجود دارد که درون ماژولی به شکل مربع تعبیه شده است. لنز اصلی این دوربین ۴۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 است و از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند. لنز ثانویه دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 است. لنز سوم آن از نوع ماکرو با رزولوشن ۲ مگاپیکسلی و فاصله کانونی ۴ سانتی‌متری است. لنز آخر هم سنسوری ۲ مگاپیکسلی است که برای تشخیص عمق در نظر گرفته شده. همراه این چهار لنز یک فلش LED هم به چشم می‌خورد.

مطابق انتظار، Nova 7i از اکثر قابلیت‌های تصویربرداری هوآوی مثل Master AI، فیتلترهای مختلف، HDR، حالت پرتره با افکت زیبایی چهره، عکاسی شبانه با AIS، حالت حرفه‌ای (Pro) و Light Painting پشتیبانی می‌کند. این دستگاه برای آن‌هایی که به عکس‌های سلفی علاقه دارند از لنزی ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0، هوش مصنوعی، Super Night Selfie 2.0 و فلش از طریق نمایشگر بهره می‌برد.

هوآوی Nova 7i در نور روز جزئیات، رنگ و دامنه خوبی را به ثبت می‌رساند. در خروجی تصاویر دوربین کمی اختلال دیده می‌شود، اما آن‌قدری نیست که قابل چشم‌پوشی نباشد. عکس‌هایی که با این دوربین گرفته می‌شود با توجه به رنج قیمت این دستگاه در نوع خود از جمله بهترین‌های بازار است. 

در یک نمونه دیگر از تصاویر روزانه می‌توانیم جزئیات و نوردهی بالایی را مشاهده کنیم. به‌علاوه، رنگ‌ها فوق‌العاده به نظر می‌رسند. اگر توجه کنید می‌توانید جزئیات روی دیوار را ببینید و پیداست که روشنایی تصویر بیش از اندازه نیست.

image
  
image

اگر روی تصاویر ۱۰۰ درصد زوم کرده و بعد به آن‌ها دقت کنید، همچنان می‌توانید بخشی از جزئیات را ببینید و نویز زیادی مشاهده نمی‌شود. بنابراین می‌توان گفت که تصاویر ثبت‌شده با این دوربین جزئیات قابل قبولی دارند.

اگر دوربین را در مقابل منبع نور قرار دهید، دستگاه با کمی مشکل مواجه می‌شود. اما نوردهی تصاویر به‌اندازه برخی از گوشی‌های این رنج قیمت به هم نمی‌خورد. در این‌جا رنج پویا همچنان مطلوب است. تنها کاری که باید بکنید این است که نوردهی عکس را از بخش روشنایی اپلیکیشن گالری دستگاه تغییر دهید و تصویر خود را برای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی آماده کنید.

لنز دوم این گوشی فوق عریض است و با وجود این‌که سنسور بزرگی ندارد، کیفیت بسیار خوبی را ارائه می‌کند. جزئیات حاصل از این لنز همچنان بالاست و رنگ‌ها مشابه لنز اصلی به نظر می‌رسد. البته اعوجاج در این‌جا هم به چشم می‌خورد، ولی باز هم در مقایسه با دوربین‌های رقیب زیاد مشهود نیست.

image

لنز فوق عریض Nova 7i در مقابل منابع نور همچنان مطلوب عمل می‌کند. از دست رفتن جزئیات و دامنه پویا در این‌جا نسبت به لنز اصلی کمی محسوس‌تر است. اما این اتفاق در مجموع قابل درک است.

اگر از طرفداران قابلیت زوم هستید، Nova 7i این قابلیت را در اختیار شما قرار داده است. در عکاسی روزانه به‌راحتی می‌توانید تا ۴ برابر زوم کنید و حتی اگر آن را به ۶ برابر برسانید، خروجی هنوز کیفیت خود را به‌شکل عجیبی از دست نمی‌دهد.

یکی از ویژگی‌های جذاب این گوشی لنز ماکروی آن است. این لنز می‌تواند امکان عکاسی از فواصل بسیار نزدیک را برای شما فراهم کند. علاوه بر این، هوآوی حالت ماکروی مناسبی را روی Nova 7i قرار داده که نسبت به حالت‌های موجود در گوشی‌های رقیب شایسته تحسین است.

با کمک لنز ماکروی ۲ مگاپیکسلی این دستگاه می‌تواند عکس‌هایی بگیرید که پس‌زمینه آن‌ها مثل دوربین‌های DSLR محو شده است. به‌طور کلی می‌توان گفت که این قابلیت خوب عمل می‌کند ولی خیلی قابل توجه نیست.

Nova 7i در ساعات شب و محیط‌های کم‌نور به‌لطف لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و فناوری ادغام ۴ در ۱ پیکسل، می‌تواند تصاویری با نوردهی بالا، رنگ‌های خوب و جزئیات مطلوب را به ثبت برساند. عکاسی شبانه با این دستگاه مترادف با نویز خیلی زیاد نیست. این دوربین حالتی دستی برای استفاده از هوش مصنوعی دارد که باعث کاهش هرچه بیشتر نویز و افزایش جزئیات، دامنه پویا و نوردهی می‌شود.

حالت شبانه دوربین Nova 7i اغراق شده نیست و نوردهی بیش از حد ندارد. تصاویری که در شب می‌گیرید زیادی شارپ نیستند و همه چیز در حد معمول و متوسط قرار دارد.

image
  
image

در بخش سلفی، دوربین ۱۶ مگاپیکسلی این دستگاه جزئیات مناسبی را ثبت می‌کند. رنگ‌ها کاملا نزدیک به واقعیت ثبت می‌شوند و جزئیات سوژه به خوبی مشخص است و از همه مهمتر نویز بسیار کمی را می‌بینیم.

image

Nova 7i حالت جذابی برای ثبت تصاویر پرتره دارد و از فیلترهای اصلاح و زیبایی چهره پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، نمایشگر دستگاه به‌موقع روشن می‌شود تا عملکرد فلش را شبیه‌سازی کند. سلفی این گوشی یکی از دوربین‌های برتر رنج قیمتی خود را در اختیار دارد.

image

 

جمع‌بندی

وقتی اولین تصاویر را با این گوشی می‌گیرید، احساس می‌کنید که با پرچمداری از سال ۲۰۱۹ طرف هستید و این اتفاق بسیار جذاب است. Nova 7i در تاریکی جزئیات زیادی را دریافت می‌کند. لنز فوق عریض آن عملکرد خوبی دارد. زوم دستگاه مطلوب است. و لنز ماکرو نیز مثل خیلی از گوشی‌های مشابه بی‌فایده نیست.

هوآوی می‌توانست حالت بوکه این دوربین را بهتر کند، اما عملکرد کلی آن با توجه به این رنج قیمت قابل قبول است. بر همین اساس در ازای پرداخت چیزی حدود ۲۸۵ دلار عملکرد دوربین سلفی هم خوب به نظر می‌رسد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)