خانهاخبار
خط تولید آیفون 12 5G آماده استارت است

خط تولید آیفون 12 5G آماده استارت است

خانواده آیفون 12 اپل به زودی در رویدادی آنلاین معرفی خواهند شد.
۱۳۹۹/۵/۲۲

همان طور که می‌دانید، اپل طبق سنت هر ساله خود در ماه سپتامبر، از آیفون‌های جدید رونمایی خواهد کرد. بر اساس گزارش Apple Insider، چراغ هشدار تأمین کنندگان آیفون‌های اپل چندی پیش روشن شد و مشکلات به وجود آمده، خطر تعویق در رونمایی از این محصول را به اهالی کوپرتینو یادآور شد. این جا بود که اپل تصمیم گرفت تا با استخدام افراد جدید، این موضوع را پوشش دهد و حالا تعداد اشخاصی که روی این موضوع در حال کار هستند، به یک میلیون نفر می‌رسد.

کمپانی فاکس کان برای کارمندان خود پاداش 1290 دلاری را در نظر گرفته است. در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا و قرنطینه خانگی، روند تولید محصولات جدید با تأخیر قابل ملاحظه‌ای روبرو شد که این موضوع، روی خط تولید آیفون شدیدا تأثیرگذار بود. یکی از مدیران ارشد اپل چندی پیش در یک مصاحبه تلفنی، به این موضوع اشاره کرد که تاریخ عرضه آیفون‌های جدید به دلیل مشکلات به وجود آمده حدودا چند هفته با تأخیر مواجه خواهد شد. به این ترتیب احتمالا تا ماه اکتبر یا نوامبر، آیفون‌های 2020 در دسترس خریداران قرار نخواهد گرفت.

image

 

البته از طرف دیگر، احتمالا تاریخ معرفی رسمی این محصولات نیز کمی تأخیر داشته و به اواخر ماه سپتامبر موکول شود. بر اساس گزارشات، زمان عرضه آیفون 12 با نمایشگر 5.4 اینچ و آیفون 12 ماکس با نمایشگر 6.1 اینچی یک یا دو هفته بعد از زمان رونمایی عنوان شده است. چند هفته بعد از عرضه مدل‌های یاد شده، شاهد در دسترس قرار گرفتن مدل‌های پرو با نمایشگر 6.1 اینچ و پرو مکس با نمایشگر 6.7 اینچی خواهیم بود. مطمئنا تأخیر به وجود آمده، روی فروش آیفون‌ها تأثیرگذار نخواهد بود. افرادی که تمایل به خرید مدل‌های پرو داشته باشند، باید چند هفته بیشتر منتظر بمانند تا محصول مورد نظر برای عرضه روانه بازار شود.

اولین چیزی که در مورد خانواده آیفون 12 نظر شما را به خود جلب خواهد کرد، طراحی نسبتا جدید (نسبت به مدل‌های اخیر) و نسبتا قدیمی (نسبت به مدل‌های گذشته) آن است. از زمان معرفی آیفون 6 و نسخه‌های بعد از آن، لبه‌های بدنه این محصول به حالت خمیده طراحی شد. اما ظاهرا آیفون‌های امسال، به سبک مدل‌های پیشین طراحی خواهد شد و لبه‌های بدنه به سبک و سیاق آیفون 4 باز خواهد گشت.

اما یک قطعه قدرتمند که چشمان کاربران قادر به تماشای آن نیست، چیپست A14 Bionic است که مانند سالیان گذشته، می‌آید تا تمامی رقبای خود را کنار زده و با نهایت قدرت، در خدمت کاربران آيفون باشد. این تراشه با چیزی حدود 15 میلیون ترانزیستور، از پسِ تمامی وظایف محول شده به بهترین شکل ممکن بر خواهد آمد و قدرتی بی بدیل را برای شما به ارمغان می‌آورد. مهاجرت به معماری پنج نانومتری در این چیپست، باعث خواهد شد تا میزان مصرف باتری توسط این قطعه نیز تا حد چشمگیری کاهش پیدا کند. اگر عملکرد باتری آیفون‌های جدید نسبت به مدل‌های پیشین با کاهش مواجه شود، مطمئنا طرفداران و خریداران این محصول از آن ناامید خواهند شد.

مدل‌های استاندارد خانواده آیفون 12 از چهار و مدل‌های پرو، از شش گیگابایت رم برخوردار خواهند بود. همچنین برای نخستین بار، اپل آیفون‌ها را با حافظه پایه 128 گیگابایتی عرضه خواهد کرد. آیفون 12 و آیفون 12 مکس از دوربین دو گانه واید و اولترا واید بهره خواهند برد و این در حالی است که در مدل‌های پرو، شاهد اضافه شدن لنز تله فوتو با زوم اپتیکال سه برابری نیز هستیم. سنسور LiDAR نیز به احتمال زیاد، به مدل‌های گران قیمت آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس) اختصاص خواهد یافت که به کمک تکنولوژی Time of Flight، عملیات تشخیص عمق را به بهترین شکل ممکن انجام داده، تصاویر با پس زمینه مات (Bokeh) فوق‌العاده‌ای را شکار کرده و در شاخه واقعیت افزوده نیز شدیدا به کار می‌آید.

image

 

در حالی که برخی تحلیل گران بر این باور هستند که اپل برای مدل‌های پرو آیفون 12 از فناوری نرخ رفرش 120 هرتزی پروموشن که در آیپد پرو شاهد آن بودیم، بهره خواهد گرفت. اما بعضی افراد نیز معتقد هستند که اهالی کوپرتینو روی همان سیستم نرخ رفرش 60 هرتزی باقی خواهند ماند.

هر چهار مدل یاد شده، از تکنولوژی‌های sub-6GHz و mmWave 5G پشتیبانی خواهند کرد. مورد اول در حال حاضر توسط اپراتورهای آمریکایی T-Mobile و AT&T ارائه شده و عنوان دوم، توسط ورایزن در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

روزها در حال گذر است و رفته رفته به رویداد معرفی آیفون‌های 2020 نزدیک می‌شویم. با ما همراه باشید تا در جریان آخرین اخبار و اطلاعات پیرامون این محصولات قرار گیرید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

مهدی دولتی نژاد

۱۳۹۹/۵/۲۴
بنظر من 11Pro Max شکل زیباتری داره
طرح بدنه قدیمی هست .خدا میدونه امسال با نوسانات شدید ارزی اپل محثولاتش با چه قیمت کلانی عرضه خواهد کرد.مشتاقانه منتظر معرفی این گوشی هستیم _ Samsung S20 Ultra اگه قیمت پایینتری داشت یکی از مورد علاقه های من بود و البته Iphone 11 Pro Max ???

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۹/۵/۲۲
این آیفون به لطف لبه‌های تخت فروش‌بالایی رو تجربه می‌کنه، زیبایی‌شو دوچندان کرده.
فقط صدحیف که عوام نمی‌تونن داشته باشنش?
لحظه‌ی ورود به خا‌ك‌پاك‌ کشور هم با قیمتی افسانه‌ای در بازار علاءالدین معامله خواهد شد:
?️معاوضه با مِلك کلنگی در می‌نی‌سی‌تی(سند منگوله‌دار).
?️یك عدد آیفون۱۲ در حد آك بفروش می‌رسد(از ساعت ۱۲شب به بعد پاسخگو می‌باشم??).
?️? این گوشی فروشی نیست؛ لطفاً سوال نفرمایید