خانهاخبار
هنوز تا عرضه اپل واچ MicroLED سه الی چهار سال زمان باقی مانده است

هنوز تا عرضه اپل واچ MicroLED سه الی چهار سال زمان باقی مانده است

به نقل از عضو هیئت مدیره شرکت تایوانی Epistar، کار روی پنل MicroLED در جریان است اما عرضه عمومی آن هنوز به زمان بیشتری نیاز دارد.
۱۳۹۹/۵/۲۱

اپل واچ سری ۶ احتمالا مثل نسل قبل از نمایشگر OLED استفاده خواهد کرد، اما اپل در یکی از مدل‌های آتی ساعت خود برای اولین بار از فناوری نمایش MicroLED استفاده می‌کند. با این وجود، فناوری مذکور به احتمال زیاد تا سه الی چهار سال دیگر در دسترس قرار نمی‌گیرد.

عضو هیئت مدیره شرکت تایوانی Epistar، از مهم‌ترین تولیدکنندگان صنعت LED، اعلام کرده که آن‌ها مشغول کار روی نمایشگر MicroLED برای یکی از محصولات آتی اپل هستند ولی همان طور که گفتیم هنوز باید زمان زیادی صبر کنیم تا چنین پنلی راهی بازار شود. به‌گزارش وب‌سایت دیجی‌تایمز، به‌نقل از عضو هیئیت مدیر Epistar، ساعت‌های هوشمند اولین محصولاتی خواهند بود که در مقیاس گسترده به فناوری MicroLED مجهز می‌شوند.

شرکت Epistar بر بسیاری از مشکلات فنی پنل‌های MicroLED فائق آمده و انتظار دارد که ظرف ۲ تا ۳ سال آینده به تولید قابل اطمینان این محصول برسد. در نتیجه، احتمالا ظرف ۳-۴ سال آینده می‌توانیم منتظر عرضه محصولی با صفحه نمایش MicroLED باشیم.

image

مطابق گزارش‌ها، اپل حدود ۳۳۰ میلیون دلار در این شرکت تایوانی سرمایه‌گذاری کرده تا آن‌ها تامین پنل‌های MicroLED آیفون، آیپد، مک‌بوک و سایر دستگاه‌های این شرکت را برعهده بگیرند. استفاده از نمایشگرهای MicroLED به‌جای OLED و LCD مزایای بسیاری دارد و باعث کاهش اندازه پنل و بهینگی در مصرف انرژی می‌شود. مصرف انرژی صفحات MicroLED حدود یک‌دهم نمایشگرهای LCD است و اشباع رنگی آن مشابه OLED خواهد بود.

علاوه بر این، نمایشگرهای MicroLED می‌توانند از روشنایی بالاتر، رنج پویای بیشتر و طیف رنگی گسترده‌تری پشتیبانی کرده و در عین حال نرخ نوسازی بالاتر، زاویه دید بهتر و مصرف انرژی کمتری داشته باشند. با توجه به دشواری‌های توسعه فناوری MicroLED، طرح‌های اولیه احتمالا بر روی پنل‌های MiniLED معطوف می‌شود که چیزی بین LED و MicroLED است. با این حال، اپل همچنان MicroLED را به‌عنوان اولویت اول خود در نظر دارد.

به‌گفته مینگ-چی کو، اپل شش محصول MiniLED در دست تولید دارد که قرار است در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ معرفی شوند. این شرکت اواخر سال جاری از آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی، آیمک پرو ۲۷ اینچی، مک‌بوک پرو ۱۴.۱ اینچی، مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی، آیپد ۱۰.۲ اینچی و آیپد مینی ۷.۹ اینچی رونمایی خواهد کرد. کوپرتینویی‌ها از سال ۲۰۱۷ مشغول آزمایش پروتوتایپ‌های اپل واچ با MicroLED بوده‌اند.

با وجود این که در برخی از شایعات گفته شده بود که اپل واچ MicroLED می‌تواند در سال ۲۰۲۰ معرفی شود، ولی بعدتر فاش شد که اپل واچ سری ۶ هم از همان پنل OLED نسل قبل استفاده می‌کند. اپل پیش‌تر هم برای اولین بار از فناوری‌های جدید نمایش در اپل واچ رونمایی کرده بود. این شرکت در سال ۲۰۱۴ ساعت هوشمند خود را با پنل OLED به بازار فرستاد. در ادامه این پنل به آیفون X راه یافت تا اولین موبایل اپل با پنل OLED باشد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)