خانهاخبار
آیا آیفون 2021 به پنل LTPO با نرخ رفرش 120 هرتزی مجهز می‌شود؟

آیا آیفون 2021 به پنل LTPO با نرخ رفرش 120 هرتزی مجهز می‌شود؟

گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ همان طور که پیش بینی می‌شد، به نمایشگری با نرخ رفرش 120 هرتزی مجهز است.
۱۳۹۹/۵/۲۰

سامسونگ به تازگی فبلت جدید خود با نام گلکسی نوت 20 را به دنیای تکنولوژی معرفی کرد. این محصول به پنلی LTPO با نرخ رفرش 120 هرتزی مجهز است و محصول دیگر معرفی شده در این رویداد، یعنی گلکسی زد فولد 2 نیز از نمایشگری با این مشخصات برخوردار است. با این که بهره گیری از نرخ رفرش 120 هرتزی به معنای اجرای روان‌تر و نرم‌تر انیمیشن‌های داخل محیط سیستم عامل است، اما این موضوع آنچنان هم برای کاربران تازگی ندارد. اما چیزی که باعث می‌شود که دو محصول یاد شده نسبت به رقبای خود در جایگاه بالاتری قرار گیرند، بهره گیری از تکنولوژی پلی کریستالاین اکسید با دمای کم یا به اختصار LTPO است.

بر اساس گزارش منبع خبری کره‌ای The Elec و همچنین اعلام آیس یونیورس، شخصی مشهور در حوزه افشای اسراس شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی، گلکسی نوت 20 اولترا و گلکسی زد فولد 2 به پنل LTPO مجهز هستند. سامسونگ نام این تکنولوژی را هایبرید اکسید و پلی کریستالاین سیلیکون (HOP) گذاشته است.

image

 

پنل‌های LTPO باعث می‌شوند تا میزان هدررفت انرژی و مصرف نمایشگرهای OLED در مقایسه با پنل‌های LTPS بین 15 تا 20 درصد کاهش پیدا کند. پنل‌های LTPS در حال حاضر در اکثر گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به این ترتیب نمایشگر LTPO گلکسی نوت 20 اولترا یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌ها در زمینه مصرف باتری به حساب می‌آید.

فبلت جدید سامسونگ به صفحه نمایش 6.9 اینچی مجهز است و به این موضوع، خبر بسیار خوشایندی برای اهالی دنیای تکنولوژی به حساب می‌آید که پنل‌های LTPO آماده استفاده در گوشی‌های هوشمند شده‌اند. اپل نخستین بار از این تکنولوژی در اپل واچ سری چهارم استفاده کرد و سامسونگ نیز در تولید گلکسی واچ اکتیو 2 از پنل‌های LTPO بهره گرفت.

احتمالا آیفون‌های سال آینده (2021) به پنل‌های LTPO سامسونگ مجهز شوند و این در حالی است که خانواده آیفون 12 به احتمال خیلی زیاد، از نمایشگری با نرخ رفرش 60 هرتزی بهره‌مند خواهند بود.

اگر به گلکسی نوت 20 اولترا یا گلکسی زد فولد 2 برگردیم، باید بگوییم که نمایشگر این دو محصول به نرخ رفرش داینامیک مجهز شده است. این بدان معناست که صفحه نمایش دستگاه بسته به محتوای متن، می‌تواند حتی نرخ رفرش را به یک هرتز برساند.

image

 

سیستم هوشمند این نمایشگر در هنگام بازی، نرخ رفرش را بین 48 تا 120 هرتز، در هنگام تماشای ویدئو بین 30 تا 60 هرتز و در هنگام مشاهده تصاویر ایستا، آن را بین 1 تا 11 هرتز نگه می‌دارد.

در نهایت بد نیست بدانید که نمایشگر گلکسی نوت 20 اولترا، اولین صفحه نمایشی است که توسط گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود. به این ترتیب می‌توان نمایشگر دستگاه را با ارزش ترین قسمت آن به حساب آورد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)