خانهاخبار
درگیری اپل با یک کمپانی کوچک در مورد لوگو خبرساز شد

درگیری اپل با یک کمپانی کوچک در مورد لوگو خبرساز شد

لوگوی گلابی یک کمپانی کوچک، مسئولان شرکت اپل را عصبانی کرده است!
۱۳۹۹/۵/۲۰

لوگوی اپلیکیشنی به نام Prepear که به کاربران این امکان را می‌دهد تا وعده‌های غذایی خود را مشخص کرده، لیست موارد مورد نیاز را انتخاب کرده و برای خرید خود برنامه ریزی کنند، این روزها به یک معضل تبدیل شده است. مسئولان تولید کننده این اپلیکیشن در آخرین اظهارات خود به این موضوع اشاره کرده‌اند که با مدیران کمپانی اپل به مشکل حقوقی خورده‌اند. لوگوی گلابی که برای این اپلیکیشن انتخاب شده، مسئولان کوپرتینویی را به واکنش وا داشته است.

در پستی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر شده، مسئولان این اپلیکیشن اعلام کرده‌اند که کمپانی اپل در مورد لوگوی گلابی مربوط به این نرم افزار ابراز شکایت کرده و با آن ها وارد بحث‌های حقوقی شده‌اند. در ادامه متن این پست آمده است که این موضوع، یک دردسر بزرگ برای این استارتاپ کوچک به حساب می‌آید و از مردم خواسته شده تا توافق نامه مربوطه را امضا کرده و به شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی این پیغام را برسانند که از بین بردن کسب و کارهای کوچک، عواقب خاص خود را دارا است!

در وب سایت Change.org نیز یک اطلاعیه به ثبت رسیده تا افراد مختلف آن را امضا کرده و به این ترتیب شرکت اپل را وادار به کوتاه آمدن کرده و به این ترتیب، لوگوی گلابی خود برای این اپلیکیشن را حفظ کنند.

image

 

در متن پست اینستاگرامی همچنین آمده است که شرکت‌های بزرگ باید به استارتاپ‌ها و کسب و کارهای کوچک کمک کنند تا مسیر رشد و ترقی را به بهترین شکل ممکن بپیمایند، نه این که سنگ بر سر راه آن ها بیاندازند.

تیمی که در پشت اپلیکیشن Prepear قرار گرفته‌اند، تنها پنج نفر هستند و بحث‌های حقوقی پیرامون این موضوع مطمئنا هزاران دلار هزینه در پی خواهد داشت که اعضای این تیم از پس چنین مواردی بر نخواهند آمد. لذا از مردم درخواست شده تا توافق نامه یاد شده را امضا کرده و به این ترتیب از مسئولان اپل درخواست شود تا از این پرونده صرف نظر کرده و اجازه استفاده از لوگول گلابی را به اپلیکیشن و کسب و کار مذکور بدهند.

در حال حاضر، حدودا 21 هزار و 500 نفر این توافق نامه را امضا کرده‌اند و اعضای این تیم امیدوار هستند تا به زودی، تعداد افراد امضا کننده به بیست و پنج هزار نفر برسد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)