خانهاخبار
آیفون 12 از سیستم مسیریابی BeiDou پشتیبانی می‌کند

آیفون 12 از سیستم مسیریابی BeiDou پشتیبانی می‌کند

مدت کوتاهی تا معرفی خانواده آیفون 12 اپل باقی مانده است.
۱۳۹۹/۵/۱۹

کمپانی اپل و خط تولید آیفون، در حالت معمول رابطه آن چنان خوبی با مارکت کشور چین ندارند و این موضوع بیشتر به قوانین منطقه‌ای و مسائلی مربوط می‌شود که در حوزه اختیارات قانونی و سیساسی قرار می‌گیرد. یکی از این عوامل، به عدم پشتیبانی از سیستم مسیریابی چینی BeiDou در آیفون‌های اپل مرتبط است.

بر اساس گزارشات جدیدی که از منابع موثق به گوش می‌رسد، ظاهرا این معضل به واسطه معرفی خانواده آیفون 12 رفع خواهد شد. در روز چهارشنبه، یکی از سخن گویان BeiDou و آقای Ran Chengqi مدیر ارشد دفتر China Satellite به این موضوع اشاره کردند که اپل به زودی یا در آینده نزدیک، از سیستم مسیریابی BeiDou استفاده خواهد کرد.

 

به تازگی نیز برخی منابع آشنا با اسرار درونی کمپانی اپل نیز مدعی شده‌آند که مهندسان و طراحان اپل، در حال انجام مراحل تست و آزمایش قابلیت‌های مختلف روی خانواده آيفون 12 هستند که از جمله آن ها می‌توان به سازگاری و پشتیبانی از سیستم مسیریابی BeiDou اشاره کرد.

عدم پشتیبانی از این قابلیت، همواره یکی از مواردی به حساب می‌آمد که شکایت کاربران چینی آیفون اپل را با خود به همراه داشته است. در حال حاضر دریافت کننده خدمات بهترین مدل آيفون، یعنی iPhone 11 Pro Max از قابلیت‌های زیر پشتیبانی می‌کند:

  • A-GPS
  • GLONASS
  • GALILEO
  • QZSS

image

 

سیستم مسیریابی BeiDou در حال حاضر در ۲۰۰ کشور مختلف پشتیبانی شده و ۱۰۰ میلیون کاربر فعال را داراست که به صورت روزانه با آن سر و کار دارند. محصولات مبتنی بر این سیستم در کشور چین به صورت یک استاندارد در آمده‌اند و اغلب کشورهایی که در خاورمیانه حضور دارند، از این سیستم پشتیبانی می‌کنند. همچنین به تازگی گجت‌های پشتیبانی کننده از سیستم BeiDou به 120 کشور دنیا ارسا شده و در حال استفاده توسط کاربران هستند.

عدم پشتیبانی از این گزینه در آیفون‌ها، برای اپل یک معضل بزرگ به حساب می‌آید که در آینده نزدیک، برطرف خواهد شد و احتمالا به این ترتیب شاهد فروش بیشتر این اسمارت فون در کشور چین خواهیم بود.

تا روز موعود و مراسم رونمایی از خانواده آیفون 12 باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا اپل پشتیبانی از این سیستم در محصول یاد شده را آغاز می‌کند یا خیر.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)