خانهاخبار
توییتر برای خرید تیک تاک به جنگ مایکروسافت می‌رود

توییتر برای خرید تیک تاک به جنگ مایکروسافت می‌رود

این روزها حرف و حدیث پیرامون اپلیکیشن TikTok بسیار زیاد شده است.
۱۳۹۹/۵/۱۹

اپلیکیشن تیک تاک که ساخته کمپانی بایت دنس است، مدت زمانی است که بر سر زبان‌ها افتاده و تهدیدات دولت ترامپ و نگرانی‌های آن ها بابت اطلاعات محرمانه کاربران آمریکایی، باعث شده تا اهمیت این اپلیکیشن بیشتر و بیشتر شود.

اخیرا خبرهایی به گوش می‌رسد که کمپانی مایکروسافت قصد خرید این اپلیکیشن را در سر می‌پروراند و دونالد ترامپ نیز چراغ سبز خود را به این برند آمریکایی داده است.

اما حالا امروز در گزارش‌های جدید وال استریت ژورنال، خبرهایی در مورد ورود توییتر به این حوزه نیز به گوش می‌رسد. طبق گزارشات جدید، ظاهرا مثامات توییتر نیز قصد دارند تا امتیاز اپلیکیشن تیک تاک در کشور آمریکا را خریداری کنند.

به این ترتیب آن ها در این زمینه، با ردموندی‌ها وارد رقابت شده‌اند. اگرچه مدیران توییتر چشم داشت زیادی روی اپلیکیشن تیک تاک نداشته و تنها می‌خواهند تا امتیاز آن در کشور آمریکا را خریداری کنند.

image

 

از طرف دیگر، درآمد و سرمایه توییتر در مقابل مایکروسافت بسیار اندک بوده و به همین دلیل است که آن ها توانایی پرداخت مبالغ زیاد برای تصاحب کل امتیاز اپلیکیشن تیک تاک را دارا نیستند.

اما مهم ترین موضوع در این شاخه، زمان بندی کوتاه آن است. چرا که دولت ترامپ تنها تا پانزدهم دسامبر مصادف با بیست و پنجم شهریور ماه به کمپانی‌های آمریکایی فرصت داده است و به این ترتیب کمی بیشتر از یک ماه برای مایکروسافت یا توییتر باقی مانده تا نظر مدیران کمپانی ByteDance را جلب کرده و کل امتیاز یا بخشی از آن را به تصاحب خویش درآورند.

به نظر شما کدام یک از شرکت‌های مذکور در نهایت پیروز میدان خواهد بود و اپلیکیشن تیک تاک که این روزها سر و صدای زیادی را به پا کرده و به این ترتیب نامی برای خود دست و پا کرده، در نهایت تحت سلطه کدام یک از کمپانی‌های یاد شده قرار خواهد گرفت؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)