خانهاخبار
مینگ-چی کو: تولید لنزهای آیفون 12 دچار مشکل شده است

مینگ-چی کو: تولید لنزهای آیفون 12 دچار مشکل شده است

تحلیل‌گر شرکت TF International می‌گوید اپل در تولید دوربین سری آیفون 12 با مشکل مواجه شده ولی این اتفاق احتمالا موجب تاخیر در عرضه پرچمداران آن‌ها نخواهد شد.
۱۳۹۹/۵/۱۸

مینگ-چی کو، تحلیل‌گر مشهور مسائل اپل، پیش‌تر در ماه آوریل گفته بود که مدل‌های ۵.۴ و ۶.۱ اینچی آیفون ۱۲ از ماه سپتامبر، یعنی یک ماه پس از برنامه اولیه اپل، وارد فاز تولید انبوه می‌شوند. او حالا می‌گوید که مشکلات موجود در زمینه تولید لنزهای فوق عریض می‌تواند عرضه این قطعات را به تاخیر انداخته باشد.

هر چهار مدل آیفون ۱۲ برای لنز فوق عریض خود از لنزهای 7P (با مونتاژ ۷ بخشی) استفاده می‌کنند. ولی مشکل موجود مربوط به دو مدل غیرپرو آیفون بعدی است، چون پوشش آن‌ها در آزمایش دمای بالا و رطوبت زیاد مستعد آسیب است. مشکل حاضر مربوط به قطعات شرکت Genius Electronic Optical است، اما اپل تامین‌کننده ثانویه‌ای به‌نام Largan هم دارد. کو و همکاران او معتقدند که اپل قطعات بیشتری را از Largan سفارش خواهد داد تا زودتر به زمان‌بندی عرضه برسد.

ولی اخبار بد برای شرکت Genius به همین‌جا ختم نمی‌شود. حتی اگر آن‌ها بتوانند مشکل خط تولید خود را حل کنند، احتمالا هنوز باید تا حدود ۳۰ درصد قیمت خود را کاهش دهند تا بتوانند فروش بیشتری داشته باشند. در نتیجه سود و عایدی آن‌ها به شکل قابل توجهی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

چنان‌چه Largan بتواند مشکل تامین لنزهای سری آیفون ۱۲ را حل کند، شاید پرچمداران آتی اپل از خطر تاخیر بگریزند. ولی این در شرایطی است که مشکلات موجود تا همین حالا منجر به تاخیر در عرضه نشده باشند، چون اپل پیش‌تر به‌خاطر مشکلاتی دیگری که در زمینه تولید داشته، عرضه خانواده آیفون ۱۲ را چند هفته به عقب انداخته است. کوپرتینویی‌ها چند وقت پیش تایید کردند که به جای عرضه در ماه سپتامبر کمی دیرتر آیفون بعدی را روانه بازار می‌کنند.

احتمال داده می‌شود که اعضای خانواده آیفون ۱۲ به‌صورت همزمان به بازار نیایند؛ یعنی دو مدل ۶.۱ اینچی آیفون (مدل‌های عادی و پرو) ابتدا عرضه شوند، سپس نوبت به مدل‌های ۵.۴ و ۶.۷ اینچی برسد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)