خانهاخبار
احتمالاً به خاطر هزینه‌های بالا و فروش پایین دوربین زیر نمایشگر در Galaxy S21 به کار گرفته نشود

احتمالاً به خاطر هزینه‌های بالا و فروش پایین دوربین زیر نمایشگر در Galaxy S21 به کار گرفته نشود

استفاده از دوربین‌های زیر نمایشگر احتمالا داغ‌ترین بحث پیرامون زیبایی پنل جلویی گوشی‌های هوشمند است.
۱۳۹۹/۵/۱۸

image

 

مدتی است که سامسونگ سرگرم تست کردن دوربین زیرنمایشگر برای اسمارت‌فون‌های خود است و یکی از ابتدایی‌ترین شایعه‌ها پیرامون پرچم‌دار بعدی این کمپانی یعنی S21 است که شاید اولین دیوایس سامسونگ باشد که با این فیچر روانه بازار خواهد شد. متأسفانه توسعه دادن دوربین زیرنمایشگر بهایی برای پرداختن دارد و یک تحلیل‌گر نمایشگر بر این باور است که لاین‌آپ گلکسی S21 بنا به دلایلی از این ویژگی محروم خواهد بود.

مشکلات تولید انبوه دوربین زیر نمایشگر ایجاب می‌کند گلکسی S21 مجهز به دوربینی با استایل قدیمی شود

راس یانگ درباره برنامه‌های شایعه شده سامسونگ راجع به گلکسی S21 سعی دارد روشنگری‌هایی انجام دهد. یکی از دلایلی که باعث می‌شود دوربین زیرنمایشگر در گلکسی موردبحث بکار گرفته نشود مشکلات تولید انبوه است، چراکه پروسه تولید هزینه‌بر شده و افراد کمتری توانایی خرید دیوایس را خواهند داشت. حتی اگر سامسونگ تولید انبوه دوربین زیرنمایشگر معمولی را ممکن سازد، کیفیت تصویر دوربین جلویی کاهش محسوسی خواهد داشت  و این در شرایطی است که قبلاً مدیرعامل شیائومی این بحث را انجام داده بود.

به لطف تلاش‌های visionox پیشرفت‌هایی در این زمینه صورت گرفته است.  نمایشگر جدید OLED تولیدکنندگان یک ساختار جدید پیکسلی دارد که با مواد بسیار شفاف ساخته‌شده است،  تنظیم خاص پیکسلی و مدار کنترلی جدید  دارد. این نمایشگر جدید به‌کارگیری دوربین اسمارت‌فون زیرنمایشگر را ممکن می‌سازد و تشخیص مجازی آن در موقعیت‌های متفاوت ناممکن است. اما سؤالی وجود دارد و آن اینکه آیا سامسونگ قصد استفاده از این نمایشگرها برای سری گلکسی S21 دارد؟

طی هماهنگی‌های قبلی، قرار بود نمایشگرهای OLED خانواده گلکسی S21 توسط BOE تأمین شوند، بیشتر به خاطر پایین آوردن هزینه‌های تولید. متأسفانه این نقشه خیلی خوب پیش نرفت چراکه طبق گزارشات نمایشگرهای تولیدی BOE فاقد کیفیت لازم در فاز آزمایشی هستند و حال سامسونگ برای سرویس گرفتن از تأمین‌کننده دیگری مردد است.

شایعات دیگری حاکی از به‌کارگیری پنل‌هایی با نرخ تازه‌سازی 60 هرتز برای گلکسی S21 به‌منظور کاهش قیمت آن دیوایس است و چنانچه دوربین زیر نمایشگر استفاده شوند بازهم قیمت این سری از خانواده گلکسی بسیار بالا خواهد بود.‌ به نظر می‌رسد عدم استفاده از دوربین‌های زیر نمایشگر به‌منظور پایین نگه‌داشتن قیمت گلکسی S21 است.

نظر شما راجع به دوربین‌های زیر نمایشگر چیست؟

آیا ورودشان به عرصه رقابت در ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند الزامی است ؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۹/۵/۱۹
ورودشان قطعاً الزامیست. چون به‌هرحال اون سوراخ(حفره، برش، ناچ،...) از منظر زیبایی‌شناختی به ظاهر گوشی‌ها آسیب می‌زنه. مثل زگیل که آدمو از قیافه میندازه، حفره‌ی سلفی‌ هم گوشی‌هارو بی‌ریخت میکنه. بنابراین زگیل باید محو بشود.
(شیره‌ی انجیر، زگیل را میندازه)

محمد

۱۳۹۹/۵/۱۸
من حاضرم گوشی گرونتر بخرم ولی این ناچ سلفی رو نداشته باشه

محمد

۱۳۹۹/۵/۱۸
شخصا بعد از چند سال سراغ برندی دیگر می روم . متاسفم برای سامسونگ ! خب لامصب از اون لنز های بی مصرف کم کن تا هزینه کمتر بشه .