خانهاخبار
تاریخ رونمایی از پیکسل 5 و پیکسل 4a 5G توسط یکی از شعب گوگل فاش شد

تاریخ رونمایی از پیکسل 5 و پیکسل 4a 5G توسط یکی از شعب گوگل فاش شد

شعبه فرانسه گوگل در پستی در وبلاگ به تاریخی در ماه اکتبر اشاره کرده که احتمالا قرار است شاهد شروع عرضه محصولات آتی این شرکت باشیم.
۱۳۹۹/۵/۱۶

گوگل دوشنبه همین هفته ضمن رونمایی از پیکسل 4a اعلام کرد که پرچمدار بعدی آن‌ها یعنی پیکسل 5 به‌همراه پیکسل 4a 5G پاییز امسال از راه می‌رسند. این شرکت هنوز اطلاعات فنی یا تاریخ دقیقی را از این دو گوشی منتشر نکرده، اما به‌نظر می‌رسد که یکی از شعب این شرکت سهوا تاریخی را در اختیار ما گذاشته است.

مطابق آن‌چه که در وبلاگ شعبه فرانسه گوگل منتشر شده، ظاهرا پیکسل 4a 5G و پیکسل 5 در تاریخ ۸ اکتبر مصادف با ۱۷ مهر عرضه می‌شوند. از آن‌جایی که این اطلاعات اکنون از روی وبلاگ گوگل فرانسه حذف شده، احتمالا از اعتبار خوبی برخوردار است. انتظار می‌رود که پیش‌خرید این دو گوشی از همان تاریخ آغاز شده و به‌فاصله کوتاهی شاهد عرضه جهانی این محصولات باشیم.

image

اگر این زمان‌بندی اجرا شود، گوگل در پنجره زمانی همیشگی خود به عرضه تلفن‌های هوشمند بعدش‌اش می‌پردازد و این یعنی ویروس کرونا نتوانسته تاخیری در تولید پرچمدار آن‌ها به‌وجود بیاورد. با این حال، همچنان نمی‌توانیم اطمینان کاملی به این اطلاعات داشته باشیم و باید این احتمال را در نظر بگیریم که تاریخ اعلام شده غلط باشد.

چه انتظاری از پیکسل 4a 5G داریم؟

پیکسل 4a 5G از نظر مشخصات فنی و قیمت بین پیکسل 4a و پیکسل 5 قرار می‌گیرد. گوگل تایید کرده که قیمت این دستگاه ۴۹۹ دلار خواهد بود و احتمالا باید منتظر نمایشگری ۶.۱ اینچی از نوع OLED با حداقل حاشیه و دوربین سلفی حفره‌ای باشیم. این گوشی همچنان بدنه‌ای از جنس پلاستیک خواهد داشت و در قاب عقب به ماژولی مربعی برای دوربین سلفی مجهز می‌شود. منتها انتظار داریم که در پیکسل 4a 5G دوربین دوگانه تعبیه شود.

image

هنوز اطلاعات دقیق و موثقی از این گوشی در دسترس نیست اما با توجه به رویه قبلی گوگل احتمال می‌دهیم که در دوربین پیکسل 4a 5G درست مثل پیکسل 4 با یک لنز اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و یک لنز تله‌فوتوی ۱۶ مگاپیکسلی مواجه شویم. این تلفن هوشمند احتمالا از اسنپدراگون 765G بهره می‌گیرد که مجهز به 5G و از اسنپدراگون 730G پیکسل 4a قوی‌تر است. همچنین حدس می‌زنیم که این دستگاه با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه شود.

چه انتظاری از پیکسل 5 داریم؟

image

پیکسل 5 برخلاف نسل‌های قبلی سری پیکسل فقط در یک اندازه به بازار می‌آید. این دستگاه احتمالا نمایشگری ۵.۸ اینچی خواهد داشت تا تقریبا هم‌اندازه پیکسل 4a باشد. ولی برخلاف پیکسل 4a، این گوشی ساخت پریمیوم‌تری خواهد داشت و از فریم آلومینیومی در کنار پنل عقب شیشه‌ای استفاده خواهد کرد. دوربین اصلی این گوشی هم احتمالا درون ماژولی شبیه پیکسل 4a 5G قرار می‌گیرد ولی باید لنزهای پیشرفته‌تری را در بر بگیرد.

تقریبا از مدت‌ها پیش اعلام شده بود که پرچمدار ۲۰۲۰ گوگل از چیپست اسنپدراگون 765G استفاده می‌کند تا هزینه تولید کمتری داشته باشد. البته هنوز نمی‌دانیم که قیمت این دستگاه چقدر خواهد بود، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که باید منتظر موبایلی با قیمت تقریبی ۶۹۹ دلار برای بازار آمریکا باشیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)