خانهاخبار
سامسونگ رسما گلکسی نوت 20 و گلکسی نوت 20 الترا را معرفی کرد

سامسونگ رسما گلکسی نوت 20 و گلکسی نوت 20 الترا را معرفی کرد

بزرگ‌ترین تولیدکننده تلفن‌های هوشمند دنیا امروز طی مراسمی از جدیدترین پرچمداران خود رونمایی کرد. گلکسی نوت 20 و گلکسی نوت 20 الترا با بهترین و قوی‌ترین سخت‌افزارها آمده‌اند تا رقبا را به چالش بکشند.
۱۳۹۹/۵/۱۵

سامسونگ امروز سرانجام از خانواده گلکسی نوت ۲۰ رونمایی کرد. این شرکت دقایقی پیش از دو تلفن هوشمند به‌نام‌های گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی نوت ۲۰ الترا پرده برداشت که جدیدترین پرچمداران قلم‌دار این غول کره‌ای به‌حساب می‌آیند. در ادامه مطلب با جی‌اس‌ام همراه باشید تا نگاهی به مشخصات و ویژگی‌های این دو گوشی قدرتمند بیندازیم.

image

گلکسی نوت ۲۰ نمایشگری ۶.۷ اینچی مسطح از نوع سوپر امولد با رزولوشن ۲۳۴۵ در ۱۰۸۴ پیکسل دارد که از نرخ نوسازی استاندارد ۶۰ هرتزی استفاده می‌کند. این پنل مشابه نسل قبل کمترین حاشیه را دارد و در مرکز بخش بالایی آن حفره‌ای برای میزبانی از دوربین سلفی قرار گرفته است. گلکسی نوت ۲۰ با یک باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی عرضه می‌شود که با شارژ سریع ۲۵ واتی به بازار می‌آید. قاب عقب این گوشی پلاستیکی است.

قلب تپنده هر دو پرچمدار سامسونگ اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس است که در برخی از بازارها با اگزینوس ۹۹۰ جایگزین می‌شود. هر دو گوشی با حداکثر ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی به بازار می‌آیند. این سری بسته به بازارهای هدف در دو مدل 5G و 4G عرضه می‌شود. گلکسی نوت ۲۰ در قاب عقب دوربین سه‌گانه‌ای دارد که شامل لنز اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، لنز تله‌فوتوی ۶۴ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و لنز فوق عریضی ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/3.0 است.

image

گلکسی نوت ۲۰ الترا نمایشگری ۶.۹ اینچی با لبه‌های خمیده از نوع داینامیک امولد 2X با رزولوشن ۳۰۹۶ در ۱۴۴۴ پیکسل دارد که خوشبختانه با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی سازگار است. این پنل از تمامی قابلیت‌های پیشرفته مثل HDR10 و حتی فناوری LTPO پشتیبانی می‌کند. این گوشی انرژی خود را از یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌کند که با شارژر سریع ۲۵ واتی روانه بازار می‌شود.

image

گلکسی نوت ۲۰ الترا در قاب عقب دوربین سه‌گانه‌ای دارد که کمی با مدل استاندارد متفاوت است. این تلفن هوشمند برای لنز اصلی از سنسوری ۱۰۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 استفاده می‌کند. لنز دوم این گوشی سنسوری ۱۳ مگاپیکسلی با قابلیت زوم پریسکوپ و دیافراگم f/3.0 است که زوم اپتیکال ۵ برابری را در اختیار شما قرار می‌دهد. لنز سوم از نوع فوق عریض با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی و دیافراگم f/2.2 است. هر دو گوشی در قاب جلو از یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2، فوکوس خودکار دوپیکسله و فیلم‌برداری 4K پشتیبانی می‌کنند. البته دوربین عقب هر دو گوشی قادر به ضبط ویدیو با حداکثر رزولوشن 8K است.

image

هر دو موبایل پرچمدار سامسونگ طبیعتا از قلم هوشمند S Pen بهره می‌برند که نسبت به نسل قبلی بهبود یافته و می‌توانید از آن به‌عنوان اشاره‌گر استفاده کنید. خانواده گلکسی نوت ۲۰ با کمک استاندارد IP68 در برابر آب و گردوغبار مقاوم است. سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ را با قیمت پایه ۹۹۹ دلار و گلکسی نوت ۲۰ الترا را با قیمت پایه ۱۳۰۰ دلار روانه بازار می‌کند. هر دو عضو این خانواده در رنگ‌های برنزی و مشکی عرضه می‌شود ولی نوت ۲۰ الترا با رنگ اضافه سفید و نوت ۲۰ عادی با رنگ اضافه سبز نیز تولید شده است. پیش‌خرید این سری از فردا آغاز می‌شود و عرضه جهانی آن در تاریخ ۳۱ مرداد انجام می‌گیرد.

نظر شما درباره پرچمداران جدید سامسونگ چیست؟ آیا آن‌ها را برای خرید ارزشمند می‌دانید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

منصور

۱۳۹۹/۵/۱۶
واقعا جای تعجبه که تو همچین گوشی پرچمداری با این قیمت، از قاب پلاستیکی، نمایشگر فول اچ دی که حتی ۹۰ هرتز هم ساپورت نمیکنه استفاده شده!!! شما الان باید فکر کنی که نوت ۱۰ که از نوت ۲۰ قدیمی تره، قاب شیشه‌ای داره :|.و جای تعجبه که این انتقادها بیشتر دیس لایک خوردن تا لایک!

کیا

۱۳۹۹/۵/۱۶
خوبی؟

امیر

۱۳۹۹/۵/۱۶
من طرفدار سامسونگ هستم ولی رو نوت ۲۰ خوب کار نکرده S20 من ترجیح میدم

علی

۱۳۹۹/۵/۱۶
دوست عزیزی که قیمت گوشی رو با قبر مقایسه میکنی واقعا چی تو فکرت میگذره؟:))))))

صلح طلب

۱۳۹۹/۵/۱۵
توضیحات نوت ۲۰ و اشتباه نوشتین. دوباره بررسی کنید