خانهاخبار
پیکسل 5 احتمالا با نمایشگر 6.67 اینچی 120 هرتزی به بازار می‌آید

پیکسل 5 احتمالا با نمایشگر 6.67 اینچی 120 هرتزی به بازار می‌آید

راس یانگ، تحلیل‌گر زنجیره تامین نمایشگرها، اخیرا در توئیتی مدعی شده که پرچمدار بعدی گوگل چه صفحه نمایش خواهد داشت و در چه تاریخی به بازار می‌آید.
۱۳۹۹/۵/۱۶

گوگل دو روز پیش بالاخره رسما پیکسل 4a را معرفی کرد و همان طور که انتظار می‌رفت تایید شد که این گوشی از چیپست اسنپدراگون 730G استفاده می‌کند، یعنی به فناوری 5G دسترسی ندارد. با این حال، گوگل در تدارک عرضه دو تلفن هوشمند نسل پنجمی در فصل پاییز است. حالا تحلیل‌گر حوزه نمایشگرها، راس یانگ، در توئیت جدیدی در شبکه اجتماعی توئیتر مدعی شده که حداقل یکی از این دو دستگاه پنلی غول‌پیکر خواهد داشت.

گوگل تایید کرده که پیکسل 4a 5G و پیکسل 5 در فصل پاییز راهی بازار می‌شوند. این شرکت می‌گوید قیمت پیکسل 4a 5G حدود ۵۰۰ دلار خواهد بود و هر دو دستگاه به بازارهایی مثل آمریکا، بریتانیا، کانادا، ایرلند، آلمان، فرانسه، تایوان، ژاپن و استرالیا می‌روند. ولی صرف‌نظر از چیزهایی که گفته شد، اطلاعات بیشتری درباره محصولات آتی این شرکت در دسترس نیست.

خوشبختانه هنوز زمان زیادی تا پاییز باقی مانده و می‌توانیم منتظر گزارش‌های زیادی درباره این دو دستگاه باشیم. طبق شایعات قبلی گفته می‌شود که پیکسل 4a 5G و پیکسل 5 از چیپست اسنپدراگون 765G استفاده می‌کنند. این تراشه همان چیپستی است که پیش‌تر بر روی وان پلاس نورد و ال‌جی ولوت به کار رفته بود. به‌علاوه، هر دو محصول احتمالا دوربینی دوگانه خواهند داشت. پیش‌بینی می‌شود که پیکسل 4a 5G به سنسورهای پیکسل 4 مجهز شود و پیکسل 5 از لنزها و قابلیت‌های جدیدی پرده‌برداری کند.

آیا پیکسل 5 باتری بزرگ‌تری خواهد داشت؟

image

قبلا در گزارش‌ها اعلام شده بود که پیکسل 4a 5G نمایشگری ۶.۱ اینچی و پیکسل 5 نمایشگری ۵.۸ اینچی خواهد داشت. اکنون آقای یانگ برخلاف این اطلاعات سخن گفته و مدعی است که یکی از این دو دستگاه از پنل ۶.۶۷ اینچی ۱۲۰ هرتزی بهره‌مند می‌شود. این دستگاه احتمالا همان پیکسل 5 است، چون پیکسل 4a 5G پردازنده قوی‌تری نسبت به مدل LTE خواهد داشت و با یک دوربین اضافه بعید است که از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی هم برخوردار شود.

آقای یانگ می‌گوید این پنل توسط سامسونگ دیسپلی یا BOE ساخته می‌شود. افزون بر این، از آن‌جایی که پیکسل 4 عمر باتری خوبی نداشت و پیکسل 5 قرار است از 5G و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی استفاده کند، انتظار داریم که این گوشی باتری بزرگ‌تری نسبت به پرچمدار نسل قبلی گوگل داشته باشد.

گوگل می‌گوید مشکلات ناشی از همه‌گیری جهانی ویروس کرونا باعث تاخیر در عرضه پیکسل 4a شد. این اتفاق باعث شده بود عده‌ای گمان کنند امسال پیکسل 5 در ماه اکتبر معرفی نمی‌شود. به گفته راس یانگ، ارسال پنل‌های موبایل گوگل به‌زودی آغاز می‌شود و همین مسئله باعث شده او باور داشته باشد که پیکسل 5 تا دو ماه دیگر به بازار می‌آید. اگر چنین چیزی صحت داشته باشد می‌توانیم منتظر عرضه پرچمدار بعدی گوگل در ماه اکتبر باشیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)