خانهاخبار
اپل از نسخه‌های 2020 آیمک و آیمک پرو رونمایی کرد

اپل از نسخه‌های 2020 آیمک و آیمک پرو رونمایی کرد

کوپرتینویی‌ها امروز از نسخه‌های جدید آیمک 27 و 21.5 اینچی رونمایی کردند. در کنار این دستگاه نسخه جدید آیمک پرو نیز از راه رسید.
۱۳۹۹/۵/۱۵

اپل ساعاتی پیش رسما از نسخه‌های جدید آیمک ۲۰۲۰ رونمایی کرد. تقریبا تمامی تغییرات این خانواده معطوف به مدل ۲۷ اینچی آیمک است، ولی مدل‌های ۲۱.۵ اینچی و آیمک پرو نیز متناسب با بازار سال ۲۰۲۰ دچار تغییراتی شده‌اند. در ادامه مطلب با جی‌اس‌ام همراه باشید.

اولین تغییر بزرگ در آیمک ۲۰۲۰ استفاده از نسل دهم پردازنده‌های اینتل است. حالا چهار پردازنده برای این خانواده در دسترس قرار گرفته: مدل پایه آیمک ۲۷ اینچی از پردازنده ۶ هسته‌ای ۳.۱ گیگاهرتزی Core i5 استفاده می‌کند که می‌تواند سرعت فرکانس خود را تا ۴.۵ گیگاهرتز افزایش دهد. مدل میانی از پردازنده ۶ هسته‌ای ۳.۸ گیگاهرتزی Core i5 استفاده می‌کند که سرعت کلاک آن تا ۴.۸ گیگاهرتز می‌رسد. و در نهایت مدل ۸ هسته‌ای ۳.۸ گیگاهرتزی Core i7 را داریم که حداکثر سرعت آن به ۵ گیگاهرتز می‌رسد. مدل‌های میانی و پیشرفته این آیمک برای استفاده با پردازنده ۱۰ هسته‌ای ۳.۶ گیگاهرتزی Core i9 قابل پیکربندی هستند.

image

اپل گرافیک آیمک را هم ارتقا داده است. مدل‌های پایه و میانی این سری از گرافیک AMD Radeon Pro 5300 با ۴ گیگابایت رم GDDR6 عرضه می‌شوند. مدل رده بالا نیز از Radeon Pro 5500 XT با ۸ گیگابایت رم GDDR6 استفاده می‌کند که همچنین می‌تواند به Radeon Pro 5700 با ۸ گیگابایت رم و Radeon Pro 5700 XT با ۱۶ گیگابایت رم مجهز شود.

آیمک ۲۰۲۰ همچنین با رم و حافظه‌های داخلی متفاوتی به بازار می‌آید. هر سه مدل این کامپیوتر حداقل ۸ گیگابایت رم DDR4 دارند که تا حداکثر ۱۲۸ گیگابایت قابل ارتقاست از چهار اسلات حافظه پشتیبانی می‌کند. در بخش حافظه داخلی هم حالا فقط شاهد حضور حافظه‌های فلش هستیم. مدل پایه این دستگاه با ۲۵۶ گیگابایت، مدل میانی با ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ یا ۲ ترابایت، و مدل پیشرفته با ۵۱۲ گیگابایت یا ۱، ۲، ۴ یا ۸ ترابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود.

اپل همراه با این حافظه‌های فلش در آیمک ۲۷ اینچی از تراشه امنیتی T2 کمک گرفته است. این تراشه کنترلر فضای داخلی را برای رمزنگاری و ایمن‌سازی اطلاعات آماده می‌کند. آیمک ۲۷ اینچی وبکم جدیدی با رزولوشن 1080p و چند میکروفن تازه دارد. اگر بخواهید می‌توانید آیمک جدید را با پوشش خاص نانویی تهیه کنید اما قیمت این مدل ۵۰۰ دلار گران‌تر از مدل عادی است. آیمک جدید از فناوری True Tone پشتیبانی می‌کند تا بتوانید دمای رنگ‌ها را با توجه به نورهای محیط تنظیم کنید.

در خصوص آیمک ۲۱.۵ اینچی، این دستگاه هم با حافظه SSD به بازار می‌آید. مدل استاندارد آن ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد که بدون هزینه اضافه قابل ارتقا به حافظه ۱ ترابایتی فیوژن درایو است. آیمک ۲۱.۵ اینچی تغییر خاص دیگری نداشته و همچنان دارای مدلی بدون نمایشگر رتینا خواهد بود.

image

اپل امسال آیمک پرو را با مدل پایه‌ای می‌فروشد که از پردازنده ۱۰ هسته‌ای اینتل Xeon استفاده می‌کند. پیش‌تر، مدل پایه ۵ هزار دلاری این دستگاه ۸ هسته‌ای بود اما با این تغییر حالا با پرداخت همان قیمت می‌توانید به پردازنده‌ای ۱۰ هسته‌ای دست پیدا کنید. سایر مشخصات این دستگاه بدون تغییر باقی مانده و همین مسئله باعث شده که آیمک ۲۷ اینچی حالا از آیمک پرو سریع‌تر و قوی‌تر باشد. با این حال آیمک پرو هنوز سیستم خنک‌سازی بهتر، هسته‌های پردازشی بیشتر و رم بالاتری دارد.

در انتها باید گفت که مطابق تصاویر، آیمک‌های جدید از نظر طراحی تغییری نداشته‌اند و علی‌رغم شایعات قبلی همچنان باید برای آیمک بازطراحی‌شده منتظر بمانیم. به نظر می‌رسد که اپل منتظر است تا پس از آماده شدن تراشه اختصاصی خود نسخه جدید آیمک را به بازار بفرستد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهرداد بهمنی

۱۳۹۹/۵/۱۵
قشنگ مغزم سوت کشید .... یعنی چه ؟ ما کجا آیمک کجا.....‌