خانهاخبار
چراغ سبز دونالد ترامپ به مایکروسافت برای خرید تیک تاک

چراغ سبز دونالد ترامپ به مایکروسافت برای خرید تیک تاک

درگیری‌های دولت ترامپ با اپلیکیشن TikTok ظاهرا تمامی ندارد.
۱۳۹۹/۵/۱۵

اگر پیگیر اخبار دنیای تکنولوژی باشید، مطمئنا می‌دانید که چندی است اپلیکیشن تیک تاک به طرز عجیبی بر سر زبان‌ها افتاده است. این نرم‌افزار که توسط کمپانی ByteDance طراحی و تولید شده است، به تازگی از مرز دو میلیارد دانلود گذشته است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به دلیل آن که این اپلیکیشن توسط یک شرکت چینی ساخته شده و از بابت جاسوسی و مواردی از این قبیل بسیار نگران است، لذا تصمیم گرفت تا این اپلیکیشن را با تحریم و ممنوعیت استفاده در این کشور روبرو کند. اما پس از مدتی، کمپانی مایکروسافت تصمیم گرفت تا امتیاز این اپلیکیشن را از ByteDance خریداری کند. بعد از ظهر دیروز، ساتیا نادلا مدیر عامل مایکروسافت در ملاقاتی که با دونالد ترامپ داشت، چراغ سبز استارت این معامله را از رئیس جمهور کشور آمریکا دریافت کرد. مسئولان مایکروسافت در اظهارات خود به این موضوع اشاره کردند که نتیجه مذاکرات‌شان در تاریخ بیست و پنجم شهریور ماه اعلام خواهند کرد.

image

 

دلایل دولت ترامپ برای اعلام تحریم علیه اپلیکیشن تیک تاک به صورت زیر است:

از آن جا که این اپلیکیشن توسط یک شرکت چینی ساخته شده، لذا نگرانی آن ها در مورد سرقت اطلاعات محرمانه کاربران و ارسال این اسناد به کشور چین بسیار وجود دارد.

اوایل ماه گذشته میلادی، مایک پومپئو یکی از مقامات آمریکایی، اعمال تحریم علیه اپلیکیشن تیک تاک را با ممنوعیت سایر برندهای چینی از جمله هوآوی و ZTE مقایسه کرد. او در اظهارات خود به این موضوع اشاره کرد که با احترام به افرادی که از این قبیل اپلیکیشن‌های چینی استفاده می‌کنند، اما دولت آمریکا باید جلوی کار TikTok را بگیرد.

مسئولان مایکروسافت در اظهارات خود به این نکته اشاره کرده‌اند که متوجه نگرانی‌های دولت امریکا پیرامون این موضوع هستند. لذا آن ها قصد دارند تا امتیاز این اپلیکیشن را خریداری کرده و به این ترتیب، حدود 10 هزار فرصت شغلی ظرف سه سال آینده برای جوانان این کشور ایجاد خواهند کرد. چنین موضوعی با انتشار یک ویدئو در این اپلیکیشن توسط یکی از مقامات آمریکایی با نام Vanessa Pappas عنوان شده است.

برای افرادی که با اپلیکیشن تیک تاک آشنا نیستند، باید بگوییم که در این پلتفرم شما قادر به ضبط ویدئوهای 15 یا 60 ثانیه‌ای و اشتراک گذاری آن با دوستان خود هستید. همزمان با شیوع ویروس کرونا و اجرای قرنطینه خانگی در کشورهای مختلف، استفاده از اپلیکیشن تیک تاک به طرز وحشتناکی زیاد شد و نوجوانان، جوانان و حتی افرادی که سن زیادی دارند نیز به سمت آن جذب شدند. به این ترتیب اهمیت اپلیکیشن تیک تاک رفته رفته زیاد شد و چندی پیش، رکورد دانلود آن از مرز دو میلیارد بار (روی هر دو پلتفرم اپ استور اپل و پلی استور گوگل) گذر کرد.

image

 

اگر قرارداد میان مایکروسافت و کمپانی ByteDance نهایی شود، ردموندی‌ها کار روی این اپلیکیشن را در کشورهای ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزیلند آغاز خواهند کرد. همچنین احتمالا در آینده نزدیک، مایکروسافت به دنبال شرکای تجاری در کشورهای دیگر نیز باشد.

مدیران مایکروسافت قصد دارند تا به این درجه از اعتماد و اطمینان برسند که اطلاعات شخصی و محرمانه تمام کاربران آمریکایی، در این کشور باقی مانده و به منابع دیگر ارسال نشود. به این ترتیب تمامی اطلاعاتی که در خارج از کشور آمریکا بکاپ گرفته شده یا روی سرورهای آن ها وجود داشته باشد، توسط مایکروسافت حذف خواهد شد.

ساتیا نادلا ضمن تشکر از دونالد ترامپ برای اعطای چراغ سبز به منظور امضای قرارداد با ByteDance، به او این اطمینان را داد که امنیت و حفظ حریم شخصی کاربران، هدف اول آن ها برای توسعه این اپلیکیشن باشد. 

مطمئنا مسئولان مایکروسافت تا زمان امضای قرارداد رسمی و جاری شدن توافقنامه‌ای معتبر میان دو شرکت، هیچ گونه صحبتی در مورد مبلغ و جزئیات قرارداد به میان نخواهند آورد. با این که صحبت‌ها پیرامون این موضوع میان مدیران دو شرکت ادامه دارد، اما دولت آمریکا و شخص رئیس جمهور، به صورت کامل در جریان این امور قرار می‌گیرند.

در نهایت بد نیست بدانید که اپلیکیشن تاک با رقمی بین 50 تا 100 میلیارد دلار ارزش گذاری شده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)