خانهاخبار
با ضربه زدن به پشت آیفون، اپلیکیشن دلخواه خود را اجرا کنید

با ضربه زدن به پشت آیفون، اپلیکیشن دلخواه خود را اجرا کنید

نحوه فعال‌سازی Back Tap یا ضربه به پشت آیفون جدیدترین ویژگی گوشی هوشمند اپل را در این نوشتار مطالعه میکنیم.
۱۳۹۹/۵/۱۴

هرساله اپل فیچرهای جذاب و جدیدی را به سیستم‌عامل خود اضافه می‌کند. چنانچه آیفون شما دارای iOS 14 و یا بالاتر باشد شما قادر خواهید با دو یا سه بار ضربه زدن به پشت آیفون خود دیوایس را کنترل کنید و یا اپلیکیشنی را اجرا کنید.

Back tap یا ضربه به پشت یک ویژگی قدرتمند است که می‌تواند کار با آیفون را برای دارندگان این مدل روان‌تر و آسان‌تر نماید. اگر شما یک آیفون X و یا مدل‌های جدیدتر در دست دارید کافیست به بخش میانی پشت دیوایس ضربه بزنید تا عملکردی که از قبل تنظیم کرده‌اید اجرا شود.

شما می‌توانید با ضربه زدن به پشت آیفون خودتان، سریعاً Notification center, Control center, Siri و یا هر عملکرد دیگری را باز کنید. شما حتی می‌توانید با استفاده از این فیچر Shortcutها را اجرا کنید. به لطف میان‌برهای پس‌زمینه که با iOS 14 معرفی شدند این امکان وجود دارد که بدون نیاز به باز کردن اپ shortcuts آن‌ها را اجرا کنید.

یکی از محبوب‌ترین موارد استفاده از Back Tap فراخوانی دستیار هوشمند گوگل است که با دو بار ضربه زدن از طریق یک میان‌بر شخصی اجرا خواهد شد.

برای اینکه اولین بار Back Tap را تنظیم کنید وارد اپ Settings شوید و به بخش Accessibility بروید.

image

 

در اینجا بر روی گزینه Touch ضربه بزنید.

image

 

به انتهای صفحه اسکرول کنید و گزینه Back Tap را انتخاب کنید.

image

 

حال با دو گزینه Double tap و Triple tap جهت شخصی‌سازی ویژگی، مواجه می‌شوید.

image

 

از میان عملکردهای موجود در لیست یکی را انتخاب کنید. در بالا عملکردهای سیستمی مانند Notification center, Screenshot, Siri و غیره را خواهید دید. به پایین اسکرول کنید تا گزینه‌های accessibility مانند Assistive, Smart Invert و دیگر نمونه‌ها را ببینید.

image

 

در پایین نمایشگر، بخشی مخصوص اپ Shortcuts وجود دارد. اینجا می‌توانید با انتخاب یک میان‌بر آن را همراه یکی از ژست‌های Back Tap تنظیم کنید.

image

 

هنگامی‌که به صفحه پیشین بازگردید ژست Back Tap فعال می‌شود. حال می‌توانید در هرزمانی دو بار یا سه بار به پشت آیفون خود ضربه بزنید تا عملکرد انتخابی شما آغاز شود.

 

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Arian

۱۳۹۹/۵/۱۴
بازم بگین آیفون خلاق نیست ؛ سال دیگه سامسونگ همینو کپی میکنه همه میگن واو چه خلاقیتی !!