خانهاخبار
مایکروسافت مذاکره برای خرید تیک‌تاک را متوقف کرد

مایکروسافت مذاکره برای خرید تیک‌تاک را متوقف کرد

به‌دنبال اعلام رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر ممنوع‌سازی تیک‌تاک در ایالات متحده، حالا ظاهرا مذاکرات میان این دو شرکت نیز به حالت تعلیق درآمده است.
۱۳۹۹/۵/۱۲

دیروز در گزارشی به شما اعلام کردیم که مایکروسافت قصد خرید بخش آمریکای شبکه اجتماعی تیک‌تاک را در سر دارد. حالا امروز نشریه وال استریت ژورنال گزارش داده که مذاکرات میان این دو شرکت متوقف شده است. ظاهرا دلیل این اتفاق عدم رضایت رئیس جمهور ایالات متحده برای انجام چنین معامله‌ای بوده است.

پیش‌تر گفته شده بود که مایکروسافت به‌طور جدی مشغول مذاکره با بایت‌دنس، کمپانی مالک تیک‌تاک، است و گفتگوهای پیشرفته‌ای را برای خرید بخش آمریکای این سرویس انجام داده. اکنون وال استریت ژورنال می‌گوید بایت‌دنس از دخالت کاخ سفید متعجب شده چون آن‌ها از چند هفته پیش در حال مذاکره بوده‌اند و دولت آمریکا اعلام کرده بود که می‌خواهد تیک‌تاک متعلق به شرکت‌های آمریکایی باشد.

البته این معامله هنوز به‌طور کامل ملغی نشده است، زیرا هر دو طرف به‌دنبال شفافیت بیشتر از سوی کاخ سفید هستند. دونالد ترامپ گفته بود که ترجیح می‌دهد کار تیک‌تاک را به‌طور کامل در ایالات متحده آمریکا تمام کند: «در خصوص نگرانی‌های مربوط به تیک‌تاک، ما این سرویس را در ایالات متحده ممنوع می‌کنیم. من اختیار انجام این کار را دارم.»

رئیس جمهور آمریکا به تلاش‌های تیک‌تاک برای جلب رضایت کاخ سفید واکنش مثبتی نشان نداده است. این شرکت مدعی شده بود که می‌تواند در طول ۳ سال آینده ۱۰ هزار فرصت شغلی در آمریکا ایجاد کند. کاخ سفید در بیانیه‌ای گفته بود: «دولت نگرانی‌های مهمی در زمینه مسائل امنیتی تیک‌تاک دارد. ما به ارزیابی سیاست‌های آتی خود ادامه می‌دهیم.»

عده‌ای می‌گویند اقدام تهاجمی ترامپ برای ممنوع‌سازی تیک‌تاک بیش از آن که وابسته به مسائل مربوط به امنیت ملی باشد، متاثر از مشکلات شخصی او با این شبکه اجتماعی است. شماری از کاربران تیک‌تاک چند هفته پیش شکست ترامپ در برگزاری کارزار انتخاباتی شهر تالسا را به تمسخر گرفته بودند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

rafa_

۱۳۹۹/۵/۱۳
ترامپ بزد تحریمش میکرد خوب میشد ، چطور گوگل فیسبوک یوتیوب و بقیه تو چین ممنوعه ؟ من خودم میخواستم خیلی قبلتر نصبش کنم فهمیدم چینیه منصرف شدم ، شیرایت هم حذف کردم