خانهاخبار
جوان 17 ساله فلوریدایی به‌عنوان مظنون اصلی هک توئیتر دستگیر شد

جوان 17 ساله فلوریدایی به‌عنوان مظنون اصلی هک توئیتر دستگیر شد

پلیس آمریکا با همکاری چند نهاد دیگر صبح دیروز جوان 17 ساله‌ای را به اتهام هک توئیتر دستگیر کرد. وزارت دادگستری می‌گوید او دو همدست دارد که یکی از آن‌ها ایرانی است.
۱۳۹۹/۵/۱۱

مقامات قضایی ایالات متحده آمریکا دیروز در نشستی خبری اعلام کردند که مظنون اصلی در ماجرای هک بزرگ توئیتر را دستگیر کرده‌اند. آن‌ها همچنین دو همدست این هکر را شناسایی کرده و برای آن‌ها اتهام در نظر گرفته‌اند. هکر اصلی این پرونده جوانی ۱۷ ساله به نام گراهام ایوان کلارک، ساکن شهرستان هیلزبورو در ایالت فلوریدا است.

به‌گزارش خبرگزاری محلی WFLA-TV که اولین بار خبر این دستگیری را منتشر کرد، کلارک دیروز صبح طی عملیاتی که با همکاری اف‌بی‌آی، IRS، سازمان اطلاعات و وزارت دادگستری انجام گرفته، در منطقه تمپا از شهرستان هیلزبورو دستگیر شده است. دادستان ایالتی هیلزبورو، اندرو وارن، اتهامات کلارک را صادر و او را به‌عنوان مغز متفکر حمله ۱۵ ژوئیه به شبکه اجتماعی توئیتر شناسایی کرده است.

در واقعه هک توئیتر حساب کاربری شمار زیادی از چهره‌های سرشناس دنیا از جمله باراک اوباما، جو بایدن، بیل گیتس، ایلان ماسک، جف بزوس، کانیه وست، کیم کارداشیان، مایکل بلومبرگ، اپل، اوبر و غیره در دسترس هکرها قرار گرفت. آن‌ها با کمک این اکانت‌ها از کاربران خواستند تا در ازای واریز بیت‌کوین به حساب هکرها جایزه بگیرند.

مقامات گفته بودند که در طی این حادثه بیش از ۱۰۰ هزار دلار به حساب مرتبط با آقای کلارک واریز شده است. حالا طبق اعلام دفتر دادستانی، کلارک ۱۷ ساله با بیش از ۳۰ اتهام مواجه است. در ابتدا اعلام نشده بود که کلارک در این هک همدست‌هایی داشته، اما پس از کنفرانس خبری دادستانی، وزارت دادگستری ایالات متحده اتهاماتی را علیه دو فرد دیگری که احتمالا همکاران کلارک بوده‌اند صادر کرد.

مظنون دوم جوانی ۱۹ ساله به‌نام میسون شپارد ملقب به Chaewon اهل انگلیس و مظنون سوم جوانی ۲۲ ساله به‌نام نیما فاضلی ملقب به Rolex ساکن اورلاندوی فلوریداست. وزارت دادگستری هنوز اعلام نکرده که این دو نفر هم دستگیر شده‌اند یا نه.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مصطفی

۱۳۹۹/۵/۱۱
دمش گرم