خانهاخبار
آیا تولید گلکسی نوت 10 با ورود نوت 20 متوقف می‌شود؟

آیا تولید گلکسی نوت 10 با ورود نوت 20 متوقف می‌شود؟

سامسونگ در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، عملکرد خوبی در زمینه فروش محصولات از خود نشان نداده است.
۱۳۹۹/۵/۱۱

اگر این روزها اخبار دنیای تکنولوژی و برندها را دنبال کرده باشید، مطمئنا می‌دانید که هوآوی توانسته با کنار زدن کمپانی سامسونگ، به رتبه نخست بهترین تولید کننده گوشی‌های هوشمند در جهان دست پیدا کند. چنین اتفاقی در سه ماهه دوم سال جاری میلادی (2020) روی داده است. البته این موضوع با توجه به پیشرفت و نرخ رشد هوآوی در سال‌های جاری، امری تقریبا مسلم به حساب می‌آمد. البته چیزی که این افتخار جدید برای کمپانی هوآوی را درخشان‌تر می‌کند، تحریم‌هایی است که دولت آمریکا برای این کمپانی چینی در نظر گرفته و می‌توان گفت که محصولات تولید شده توسط هوآوی تنها در کشور بومی خودش به فروش می‌رسد.

همین موضوع باعث شده تا سفارش محصولات سامسونگ به صورت سالیانه با کاهش و لغزش سی درصدی مواجه شود. از طرف دیگر، کمپانی اپل نیز اخیرا عملکرد خوبی در فروش آیفون‌های خود در کشور چین از خود نشان داده است. آمار فروش این محصولات حدود 225 درصد در هر سه ماه و حدود 32 درصد در هر سال افزایش پیدا می‌کند.

اما آیا شیوع ویروس کرونا، یکی از دلایل کاهش فروش محصولات سامسونگ به حساب می‌آید؟ تا به حال، فروش پایین محصولات سری S20 توسط مسئولان سامسونگ به صورت رسمی تأیید نشده است. اما یکی از دلایل افت میزان فروش این خانواده را می‌توان قیمت بالای آن ها دانست. ظاهرا مدیران سامسونگ از این موضوع درس نگرفته‌اند و بر اساس گزارشات به گوش رسیده، خانواده گلکسی نوت 20 نیز با قیمتی سرسام آور و بالاتر نسبت به نسل پیشین روانه بازار خواهد شد.

بسیاری از مشتریان، منتظر عرضه محصولات جدید هستند تا به دلیل مشکلات مالی، بتوانند محصولات نسل پیشین را با قیمت کمتری خریداری کنند. این موضوع برای فروشندگان گوشی‌های هوشمند نیز غیر قابل تصور نیست که با ارائه سری جدید گوشی‌های هوشمند، محصولات پیشین را با قیمت کمتری روانه بازار کنند. اما ظاهرا مسئولان سامسونگ نقشه‌ّای دیگری را در سر می‌پرورانند.

image

 

طبق اعلام شخصی با نام کاربری MauriQHD@ در شبکه اجتماعی توییتر، سامسونگ تصمیم گرفته تا محصولاتی که در سال 2019 معرفی شده‌اند را از چرخه تولید خارج کند. احتمالا در آینده نزدیک شاهد جمع آوری محصولات سری S10 و Note 10 از بازا خواهیم بود. در حال حاضر، دو رنگ از گوشی هوشمند گلکسی فولد از وب سایت سامسونگ ناپدید شده است و رنگ‌های جدیدی که پیش‌تر خبر ارائه آن ها اعلام شده بود، احتمالا به دلیل رونمایی از Galaxy Z Fold 2 کنسل خواهد شد.

آیا مسئولان سامسونگ به این نتیجه رسیده‌اند که محصولات گذشته، روی فروش محصولات جدید تأثیر منفی می‌گذارند و چنین تصمیمی، به این دلیل اتخاذ شده است؟ از طرف دیگر، ارائه گوشی‌های هوشمندی که در سری A قرار می‌گیرند، مسلما روی فروش محصولات سری S20 تأثیر گذاشته است.

چیزی که شاهد آن هستیم، سامسونگ به مرور زمان در حال بهبود سری A گوشی‌های هوشمند خود است و همین موضوع باعث شده تا درآمد زیادی از این قسمت کسب کند. بر اساس برخی گزارش‌ها، سری جدید میان رده‌های سامسونگ با سنسور با کیفیت S20 و قابلیت‌های زوم فوق‌العاده عرضه خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)