خانهاخبار
اولین مدارک پیرامون Pixel 5a گوگل رویت شد

اولین مدارک پیرامون Pixel 5a گوگل رویت شد

در حالی که منتظر رونمایی از Pixel 4a هستیم، اما مدارکی در مورد پیکسل 5a امروز مشاهده شده است.
۱۳۹۹/۵/۱۱

گوگل پس از مدت‌های طولانی، بالاخره دم به تله داد و در روز پنج شنبه به صورت رسمی، خبر رونمایی از پیکسل 4a در روز دوشنبه سوم آگوست مصادف با سیزدهم مرداد ماه را تأیید کرد. اما روز گذشته یکی از مسئولان وب سایت 9to5Google به نام Dylan Roussel به مدارکی در مورد Pixel 5a گوگل دست پیدا کرد. چنین امری در کد‌های پروژه اپن سورس سیستم عامل اندروید (AOSP) یافت شده است.

در حالی که نسخه اصلی این محصول، یعنی پیکسل 5 هنوز معرفی نشده و احتمالا تا اواخر سال جاری میلادی (2020) نیز شاهد آن نخواهیم بود، اما حالا می‌دانیم که پیکسل 5a نیز در دست توسعه است. در کد‌های ویرایش شده، به محصولات گذشته گوگل مانند پیکسل 2 و سیستم عامل‌‌هایی که به همراه آن عرضه شده (یا خواهند شد) نیز اشاره شده است.

image

 

در این لیست شاهد آن هستیم که پیکسل 4 و مدل 4a آن با اندروید Q یا همان نسخه دهم این پلتفرم همراه خواهند بود. البته مدل 5G پیکسل 4a که به همراه پیکسل 5 در اواخر سال جاری میلادی معرفی خواهد شد، به صورت پیش فرض با نسخه یازدهم سیستم عامل اندروید یا همان Android R عرضه می‌شود.

البته متأسفانه در این اسناد و مدارک، هیچ گونه اشاره‌ای به تاریخ رونمایی از Pixel 5a نشده است. اما به نظر می‌رسد که مانند سنت گذشته، پس از گذشت حدودا شش ماه از عرضه نسخه اصلی (پیکسل 5) شاهد ورود این محصول به بازار خواهیم بود.

هنوز زود است که بخواهیم در مورد زبان طراحی و سخت افزار Pixel 5 گوگل صحبت کنیم، اما می‌توانید تصاویر مفهومی این محصول را در این قسمت مشاهده کنید:

 

با توجه به این دو تصویر و تاریخچه گوشی‌های هوشمند گوگل که تا به حال عرضه شده، آیا تصور می‌کنید که پیکسل 5a نیز محصول موفقی از آب در می‌آید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)