خانهاخبار
مایکروسافت رویای خرید TikTok را در سر دارد

مایکروسافت رویای خرید TikTok را در سر دارد

اپلیکیشن پرطرفدار تیک تاک توسط شرکت توسعه دهنده به حرج گذاشته شده است.
۱۳۹۹/۵/۱۱

چند روز گذشته، اخباری پیرامون فروش اپلیکیشن تیک تاک توسط شرکت توسعه دهنده اصلی با نام ByteDance منتشر شد. این نرم‌افزار. پرطرفدار حدودا 50 میلیارد دلار ارزش گذاری شده است. البته افرادی که با مدیران شرکت بایت دنس مراوده داشته‌اند، به این موضوع اشاره کرده‌اند که رقم مد نظر آن ها بیش از چیزی است که اعلام شده و ارزش گذاری شده است.

امروز نیویورک تایمز گزارش داده است که کمپانی مایکروسافت قصد دارد تا امتیاز اپلیکیشن تیک تاک را به صورت رسمی خریداری کند. رقم مد نظر مدیران بایت دنس برابر 100 میلیارد دلار است و باید ببینیم آیا ردموندی‌ها با این رقم کنار می‌آیند یا خیر.

برای افرادی که با اپلیکیشن تیک تاک آشنا نیستند، باید بگوییم که این نرم‌‌افزار به کاربران اجازه می‌دهد که ویئو‌های 15 یا 60 ثانیه‌ای را ضبط کرده، موزیک یا فیلترهای دلخواه خود را به آن اضافه کرده و در نهایت آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. در دوران کرونا و قرنطینه خانگی، استفاده از این اپلیکیشن به طرز وحشتناکی افزایش پیدا کرد و جوانان و افرادی که به این سیستم‌ها علاقه دارند، ویدئوهای زیادی را تولید کرده و با دوستان خود به اشتراک گذاشتند. اوایل ماه جاری میلادی، این اپلیکیشن به رکورد 800 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان دست پیدا کرد و آمار دانلود این اپلیکیشن نیز از مرز رقم 2 میلیارد (روی اپ استور اپل و پلی استور گوگل) گذشت.

 

یکی از دلایل فروش اپلیکیشن تیک تاک، محدودیت‌هایی است که دولت آمریکا در مورد محصولات چینی اعمال می‌کند. به عنوان مثلا کمپانی هوآوی به عنوان بزرگ ترین تولید کننده گوشی‌های هوشمند توسط دولت آمریکا تحریم شد و به این ترتیب، اجازه همکاری شرکت‌های آمریکایی با این برند چینی صادر نخواهد شد. اما با وجود اعمال این تحریم‌ها، هوآوی موفق شد تا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی (2020) رکورد سامسونگ را شکسته و به عنوان اولین تولید کننده گوشی‌های هوشمند نام خود را به ثبت برساند.

اوایل ماه جاری میلادی، دولت آمریکا با دستور مستقیم دونالد ترامپ، تصمیم گرفت تا اپلیکیشن تیک تاک را تحریم کرده و استفاده از این اپلیکیشن در آمریکا را ممنوع اعلام کند. دلیل این امر، نگرانی پیرامون جاسوسی دولت چین از کاربران آمریکایی اعلام شده است.

خبرگزاری بلومبرگ امروز در گزارش خود اعلام کرد که دولت ترامپ به کمپانی ByteDance دستور داده تا اپلیکیشن تیک تاک را به یک شرکت آمریکایی واگذار کند. دولت آمریکا همچنین قصد دارد تا نام ByteDance را به همان لیستی اضافه کند که کمپانی هوآوی در ماه می 2019 وارد آن شد. به این ترتیب امکان تبادل محصول میان آمریکا با این کمپانی چینی به صورت کامل ممنوع می‌شود.

دونالد ترامپ امروز پیش از ترک کردن ایالت فلوریدا در مصاحبه‌ای با خبرنگاران گفت:

ما به دنبال پرونده تیک تاک هستیم و ممکن است آن را تحریم کنیم. از طرف دیگر ممکن است تصمیمات دیگری در مورد آن اتخاذ کنیم. پیشنهادهای زیادی روی میز قرار گرفته است. اما ممکن است اتفاقات زیادی روی دهد. پس باید منتظر بمانیم و ببینیم که سرنوشت آن چه می‌شود. ما تمام این تصمیم‌ها را به احترام به نام اپلیکیشن تیک تاک خواهیم گرفت.

image

 

کمپانی ByteDance برای این که توجه مقامات آمریکایی را به خود جلب کند، به تازگی آقای Kevin Mayer یکی از مدیران ارشد والت دیزنی که در پروژه دیزنی پلاس مشارکت داشته را به استخدام خود درآورده است. دیزنی یکی از کمپانی‌های آمریکایی و اصیل در سراسر دنیا به حساب می‌آید. اپلیکیشن تیک تاک همچنین دو دفتر رسمی در شهرهای نیویورک و لس آنجلس آمریکا نیز تأسیس کرده است و از طرف دیگر، با لابی و دادن رشوه به افرادی خاص، قصد دارد تا نظر دولت آمریکا نسبت به خود را برگرداند.

برخی افراد معتقد هستند یکی از دلایلی که دونالد ترامپ برای مخالفت با تیک تاک اعلام کرده، انتقام وی در مقابل خرید بلیت‌هایی که است که کاربران این اپلیکیشن نسبت به آن اقدام کرده‌اند و صندلی‌های یکی از مصاحبه‌های رسمی دونالد ترامپ به همین دلیل خالی مانده و وضعیت بدی برای رئیس جمهور آمریکا پدید آمده است. اما دونالد ترامپ اعلام کرده است که یکی از دلایل وی، ساخت ویروس کرونا توسط کشور چین و گسترش آن به کشور آمریکا است.

مسئولان مایکروسافت تا به این لحظه، هیچ گونه نظری در مورد این موضوع اعلام نکرده‌اند و از طرف دیگر، مبلغ 100 میلیارد دلار برای خرید یک اپلیکیشن، رقم بسیار زیادی به حساب می‌آید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)