خانهاخبار
آیا انویدیا، هلدینگ Arm را به تصاحب خویش درمی‌آورد؟

آیا انویدیا، هلدینگ Arm را به تصاحب خویش درمی‌آورد؟

مسئولان Nvidia در تلاش هستند تا با مذاکره با گروه SoftBank، هلدینگ Arm را تصاحب کنند.
۱۳۹۹/۵/۱۱

طبق گزارش بلومبرگ، مدیران کمپانی انویدیا در حال مذاکره با گروه سافت بنک هستند تا هلدینگ آرم را خریداری نمایند.

اوایل ماه جاری میلادی بود که خبر صحبت‌های اولیه پیرامون این موضوع در رسانه‌های خبری مطرح شد. ارزش کمپانی انویدیا ظرف ماه‌های گذشته از رقم 260 میلیارد دلار گذشته و به این ترتیب آن ها موفق شده‌اند تا برند معتبر اینتل را پشت سر بگذارند. از طرف دیگر هلدینگ Arm با پیشرفت‌های اخیر و نفوذ به سیستم خودروهای هوشمند، دیتا سنترها و تکنولوژی‌های مخابراتی، نامی برای خود دست و پا کرده است. خرید Arm توسط انویدیا باعث می‌شود تا این کمپانی، بیش از پیش در زمینه‌های یاد شده به قدرت برسد.

انویدیا تنها شرکتی که با جدیت و اعتماد به نفس بالا، به مذاکره با گروه SoftBank وارد شده و قصد دارد تا هلدینگ Arm را تصاحب کند. احتمالا ظرف هفته‌های آینده، نتیجه این مذاکرات و توافق‌های انجام شده میان دو شرکت در رسانه‌های خبری منعکس خواهد شد. بد نیست بدانید که مسئولان انویدیا، سافت بنک و آرم تا به این لحظه هیچ گونه واکنشی در مورد گزارش منتشر شده توسط بلومبرگ از خود نشان نداده‌اند.

image

 

اپل از سال 2006 تا به حال، از تکنولوژی Arm در پردازنده محصولات خود استفاده کرده و به تازگی نیز قصد دارد تا این فناوری را به دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل مک نیز بیاورد. از طرف دیگر، هلدینگ آرم با شرکت‌های دیگر از جمله کوالکام، Advanced Mirco Devics و اینتل نیز در حال همکاری است. مطمئنا کمپانی‌های یاد شده از نهایی شدن توافق نامه میان دو شرکت آرم و انویدیا راضی و خوشنود نخواهند بود. چرا که اجرایی شدن این قضیه، هیچ گونه تضمینی برای ادامه همکاری و در دسترس بودن تکنولوژی Arm برای آن ها نخواهد داشت.

بد نیست بدانید که پیش تر، مسئولان سافت بنک برای فروش هدلینگ Arm به اپل پیشنهاد داده بودند. اما از آن جا که نگرانی‌هایی در مورد رگولاتوری و نیاز به دریافت لایسنس‌های مورد نظر در میان بود، لذا مسئولان کوپرتینویی از امضای این قرارداد امتناع کردند.

اگر چنین پیمانی به امضا برسد، می‌توان آن را یکی از بزرگ ترین اتفافات در حوزه تکنولوژی به حساب آورد. چرا که کمپانی انویدیا در حال حاضر یکی از مشتریان Arm به حساب می‌آید. شرکت سافت بنک حدود چهار سال پیش، هلدینگ Arm را به قیمت 32 میلیارد دلار خریداری کرد. البته فروش آرم به انویدیا ظاهرا تأثیری روی محصولات اپل نخو اهد داشت. چرا که توافق نامه میان Arm و اپل در مقایسه با موارد یاد شده از ارزش بی نهایت بیشتری برخوردار است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)