خانهاخبار
اپل رسما تاخیر در عرضه آیفون 12 را تایید کرد

اپل رسما تاخیر در عرضه آیفون 12 را تایید کرد

اپل ساعاتی پیش در جلسه مربوط به گزارش درآمدهای خود اعلام کرد که عرضه نسل بعدی آیفون با چند هفته تاخیر انجام می‌شود.
۱۳۹۹/۵/۱۰

اپل در گزارش درآمدهای سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ تایید کرد که عرضه آیفون ۱۲ چند هفته دیرتر از زمان معمول انجام می‌شود. کوپرتینویی‌ها معمولا تاخیر در عرضه محصولات خود را تایید نمی‌کنند، به همین خاطر این اتفاق در نوع خود بسیار نادر است. این غول بزرگ فناوری در بخش پیش‌بینی درآمدهای سه‌ماهه چهارم امسال گفت اپل فروش آیفون ۱۱ را از ماه سپتامبر ۲۰۱۹ آغاز کرد. ولی مدیر مالی این شرکت انتظار دارد که نسل بعدی آیفون با چند هفته تاخیر از راه برسد.

مدیر مالی اپل، لوکا میستری، می‌گوید: «همان طور که می‌دانید، ما پارسال فروش آیفون را از اواخر سپتامبر شروع کردیم. امسال انتظار داریم که این دستگاه چند هفته دیرتر در دسترس قرار بگیرد.»

آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو در تاریخ ۲۰ سپتامبر پارسال معرفی شدند. حالا این تاخیر سه هفته‌ای در بهترین حالت به‌معنای عرضه سری آیفون ۱۲ در اواسط ماه اکتبر خواهد بود. تایید تاخیر در عرضه نسل بعدی آیفون اتفاقی بی‌سابقه از سوی این شرکت است. در گذشته، اپل حتی از تایید عرضه آیفون جدید خودداری می‌کرد، چه برسد به این که جزئیات مربوط به تاریخ عرضه یا تاخیر در موجودی آن را تایید کند.

در جلسه حساب‌رسی این شرکت، وقتی نوبت به بخش پرسش و پاسخ رسید، از آقای میستری خواسته شد تا مسئله تاخیر را شفاف‌تر بیان کند. وی گفت: «من در صحبت‌هایم گفتم که یک سال پیش ما آیفون جدید را در اواخر ماه سپتامبر عرضه کردیم. و گفتم که امسال عرضه نسل جدید آیفون چند هفته دیرتر از آن تاریخ آماده خواهد شد.»

تا پیش از اعلام رسمی اپل، شواهدی مبنی بر تاخیر در عرضه خانواده آیفون ۱۲ به چشم می‌خورد. کوآلکام دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از پرچمداران مجهز به 5G آن‌ها در فرآیند تولید دچار تاخیر شده است؛ با این حال، آن‌ها دقیقا به نام این محصول اشاره نکردند. اپل قبلا هم عرضه برخی از آیفون‌های خود را به ماه اکتبر یا نوامبر موکول کرده بود. در واقع، آن‌ها پارسال برای اولین بار در سه سال اخیر توانستند تمامی اعضای جدید پرچمداران خود را به‌صورت همزمان روانه بازار کنند.

در سال ۲۰۱۷، آیفون X در ماه سپتامبر معرفی شد اما عرضه آن به ماه نوامبر موکول گردید. در سال ۲۰۱۸، آیفون XR در ماه سپتامبر معرفی شد، اما تا ماه اکتبر رنگ این گوشی را در ویترین فروشگاه‌ها ندیدیم. امسال انتظار داریم که ۴ مدل از سری آیفون ۱۲ معرفی شود که همگی از نسل پنجم ارتباطات و نمایشگرهای OLED پشتیبانی کنند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)