خانهاخبار
سری گلکسی A موجب کاهش فروش گوشی Galaxy S20 شده‌اند

سری گلکسی A موجب کاهش فروش گوشی Galaxy S20 شده‌اند

شرکت Kantar که در زمینه تحلیل و جمع‌آوری داده‌ها کار می‌کند، نتایج فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ را به صورت یک گزارش ارائه داده است.
۱۳۹۹/۵/۱۰

شرکت Kantar که در زمینه تحلیل و جمع‌آوری داده‌ها کار می‌کند، نتایج فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ را به صورت یک گزارش ارائه داده است. همانطور که حدس زده می‌شد، بیماری جهانگیر Covid-19 بر روی فروش این دست محصولات تاثیر چشمگیری گذاشته است. شرکت‌های اپل و شیائومی در سه ماهه دوم توانسته‌اند به روند خوب خود ادامه دهند اما شرکت هواوی در بازارهای جهانی با چالش‌هایی روبرو بوده است.
در کشورهای ایالات متحده، استرالیا، ژاپن، چین و پنج قدرت اتحادیه اروپا، دو گوشی iPhone SE و iPhone 11 بیشترین فروش را داشته‌اند و جایگاه اول و دوم به صورت مداوم در میان آن‌ها جابه‌جا می‌شده است.
گوشی‌های سری ۲۰۱۹ گلکسی A سامسونگ در مقایسه با نسخه‌های سری ۲۰۲۰ فروش بیشتری در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ تجربه کرده‌اند. موفقیت سری اقتصادی گلکسی A نمی‌تواند خبری خوبی برای مدل‌های پریمیوم سری گلکسی S باشد زیرا سری گلکسی A برخی از قابلیت‌های گوشی‌های بالارده را با خود به همراه دارند. در میان پنج کشور قدرتمند اروپایی که شامل آلمان، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا می‌شود، گوشی گلکسی S20 تنها در بریتانیا توانست خود را لیست ۱۰ گوشی پرفروش جای دهد. همچنین بازار بریتانیا تنها جایی بوده که سهام chaebol در آن رشد داشته است.
در سوی دیگر شیائومی نسبت به سال گذشته در این پنج کشور ۶ درصد رشد کرده است و توانسته جایگاه هواوی به عنوان سومین برند محبوب را از دستان آن خارج کند. شرکت هواوی نه تنها در اروپا شاهد کاهش فروش بوده است بلکه در دو کشور ژاپن و استرالیا نیز با چنین مشکلی مواجه شده است. با این حال این شرکت ۵۰ درصد بازار چین را در اختیار داشته است و با این وجود ، گوشی iPhone 11 توانست در میان ۱۰ گوشی پرفروش بازار چین قرار گیرد.
تحریم دولت بریتانیا بر روی قطعات 5G شرکت هواوی، پتانسیل این را دارد تا تصویر این برند را در عرصه جهانی خدشه‌دار کند. به احتمال زیاد سهم این شرکت در بازارهای جهانی توسط شرکت شیائومی و دیگر شرکت‌های تولیدکننده چینی همچون وان پلاس و اوپو تسخیر خواهد شد.
شرکت Kantar یک نظرسنجی از مشتریان انجام داده که در آن از کاربران پرسیده که بیماری کرونا چه تاثیری بر انتخاب آن‌ها برای خرید گوشی هوشمند گذاشته است. با توجه به این نظرخواهی، تعدادی کمی از خرید گوشی جدید پشیمان شده اند و بسیاری خرید خود را به تاریخ دیگر موکول کرده‌اند یا اینکه بودجه درنظر گرفته برای خرید گوشی را کاهش داده‌اند.

image



این نظرسنجی نشان می‌دهد که گوشی‌های میان رده و پایین رده فرصت خوبی برای افزایش فروش خود دارند در حالی که این موضوع خبر خوشایندی برای گوشی‌های پرچمداری همچون گلکسی نوت ۲۰ و آیفون ۱۲ نیست. طبق گزارشات، پرچمداری آتی سامسونگ قیمتی معادل نسل قبلی خود خواهد داشت در حالی آیفون ۱۲ امکان دارد حتی از نسل قبلی نیز گران‌تر باشد. طبق خبری که پیش‌تر منتشر شده بود، قیمت آیفون جدید به شدت وابسته به هزینه‌های فعالسازی اینترنت 5G بر روی آن خواهد بود.بنابراین افزایش فروش گوشی iPhone SE نسبت به آیفون های پرچمدار دور از ذهن نیست.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Yas

۱۳۹۹/۵/۱۱
قیمت های پرچم دارا در همه جای دنیا بالاست ولی واسه ما ایرانی ها دیگه فاجعست...
علاوه بر قیمت که همونم واسه ما ایرانی ها بالاست رده گلگسی A سامسونگ گوشی های شایسته و خوبی هستند...