خانهاخبار
گوگل قصد دارد تا Google Assistant را جایگزین Bixby کند

گوگل قصد دارد تا Google Assistant را جایگزین Bixby کند

دستیار هوشمند گوگل احتمالا به زودی، جایگزین بیکسی، منشی صوتی سامسونگ خواهد شد.
۱۳۹۹/۵/۸

مسئولان گوگل و سامسونگ در حال مذاکره با یکدیگر هستند تا با تمهیدات اتخاذ شده، گوگل اسیستنت را جایگزین بیکسبی، دستیار هوشمند سامسونگ کرده و به این ترتیب سرویس‌های ارائه شده توسط گوگل روی محصولات سامسونگ بیش از پیش افزایش یابد. آن طور که بلومبرگ گزارش داده است، گوگل قصد دارد تا پلی استور را نیز جایگزین Galaxy Store سامسونگ کند و به این ترتیب، نفوذ خود در محصولات سامسونگ را بیش از پیش افزایش دهد.

سامسونگ در حال حاضر نام خود را به عنوان بزرگ ترین کمپانی تولید کننده گوشی‌های اندرویدی در کشور آمریکا به ثبت رسانده است. در حالی که محصولات سامسونگ از سیستم عامل گوگل، یعنی اندروید استفاده می‌کند، اما دستیار هوشمند خود با نام بیکسبی و فروشگاه نرم‌افزاری اختصاصی خود با نام گلکسی استور را نیز در کنار آن قرار داده است.

در حالی که دستیار هوشمند گوگل با نام Google Assistant روی محصولات سامسونگ به صورت پیش فرض قرار گرفته، اما سامسونگ سعی کرده است تا با اضافه کردن یک دکمه سخت‌افزاری اختصاصی، هدایت کاربران به سمت دستیار صوتی شخصی خود با نام Bixby را آسان‌تر کند که این خود موضوعی هوشمندانه به حساب می‌آید.

گوگل و سامسونگ پیش‌تر جنگ و جدال زیادی در مورد ارائه قابلیت‌های شخصی سازی در سیستم عامل اندروید با یکدیگر داشته‌اند و بر اساس گزارش‌هایی که به دست‌مان رسیده، برند کره‌ای یاد شده در سال 2014 این موضوع را پذیرفت که بسیاری از توییک‌های شخصی سازی شده در رابط کاربری TouchWiz را حذف نماید.

اما گوگل از اتفاقاتی که از آن زمان تا به حال روی داده، خوشحال نیست. متن توافق نامه‌ای که غول دنیای جستجوگرها در اختیار مسئولان سامسونگ گذاشته است هنوز مشخص نیست. اما طبق گزارش بلومبرگ، گوگل چندی پیش قرارداری چند میلیارد دلاری با اپل را به امضا رساند که به سبب آن، جستجوگر این کمپانی به عنوان سیستم پیش فرض در مرورگر سافاری در اختیار کاربران قرار گیرد.

فروشگاه نرم‌افزاری گوگل با نام پلی استور و سایر اپلیکیشن‌های مربوط به این برند که هم اکنون روی بسیاری از گوشی‌های اندرویدی دیده می‌شوند، از امنیت بالایی برخوردار هستند و توافق نامه‌ای که میان گوگل و سامسونگ به عمل می‌آید، قدرت هر چه بیش‌تر سیستم عامل اندروید را به رخ جهانیان خواهد کشاند.

image

 

سخنگوی کمپانی سامسونگ در مصاحبه با بلومبرگ پیرو این موضوع چنین گفت:

سامسونگ همواره تعهد خود به سرویس‌های ارائه شده و اکوسیستم‌های اختصاصی را حفظ خواهد کرد. اما همکاری ما با شرکت‌هایی مانند گوگل، باعث می‌شود تا بهترین تجربه کاربری را در اختیار طرفداران و کاربران‌مان بگذاریم.

در پایان، توجه شما را به صحبت‌های سخنگوی گوگل جلب می‌کنیم:

مانند سایر تولید کنندگان محصولات مبتنی بر سیستم عامل اندروید، برند سامسونگ نیز این حق را دارد تا دستیار هوشمند و فروشگاه نرم‌افزاری اختصاصی خود را داشته باشد. این قابلیت، یکی از امکانات فوق‌العاده جذاب سیستم عامل اندروید به حساب می‌آید. ما در حالی که با شرکت‌های مختلف مذاکره می‌کنیم تا سرویس‌های خود را به آن ها عرضه کنیم، اما هیچ اجباری بر سر راه آن‌ها قرار نخواهد گرفت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)