خانهاخبار
قابلیت ضربه به پشت بدنه برای اجرای دستورهای مختلف به محصولات شیائومی می‌آید

قابلیت ضربه به پشت بدنه برای اجرای دستورهای مختلف به محصولات شیائومی می‌آید

طراحان شیائومی در حال کار روی قابلیت Back Tap برای اضافه شدن به MIUI 12 هستند.
۱۳۹۹/۵/۸

اوایل سال جاری میلادی (2020) در سانه‌های خبری این موضوع نقل شد که گوگل در حال کار روی پروژه‌ای به نام Columbus است. به کمک این ویژگی کاربران قادر خواهند بود تا با ضربه زدن به پشت بدنه گوشی خود، برخی دستورات را اجرا کنند. چند ماه بعد متوجه شدیم که مهندسان اپل، چنین قابلیتی را به نسخه آزمایشی iOS 14 اضافه کردند و حالا نیز نوبت به کمپانی شیائومی رسیده است.

یکی از اعضای انجمن توسعه دهندگان XDA Developers با نام کاربری kacskrz به تازگی با بررسی نسخه آزمایشی MIUI 12 متوجه این موضوع شد که مسئولان شیائومی در حال کار روی این قابلیت هستند و به زودی شاهد اضافه شدن آن به نسخه عمومی MIUI 12 خواهیم بود. اسکرین شات مربوط به این ویژگی در نسخه آزمایشی رابط کاربری MIUI 12 نیز دیده می‌شود. البته آن‌ها متأسفانه قادر به فعال سازی این ویژگی روی گوشی هوشمند Redmi Note 7 نیستند.

image

 

در تصویر اسکرین شات مربوط به این قابلیت، مشخص شده است که کاربران می‌توانند دستور خاصی را برای دو یا سه بار ضربه زدن به پشت بدنه در این قسمت وارد نمایند. از جمله عملیاتی که از این طریق قابل اجرا است، می‌‌توان به وارد زیر اشاره کرد:

  • اسکرین شات گرفتن
  • روشن کردن چراغ قوه
  • باز شدن کنترل سنتر
  • باز شدن پنجره نوتیفیکیشن‌ها
  • باز شدن دوربین

در حال حاضر متأسفانه تاریخی برای ارائه این قابلیت عنوان نشده است و از طرف دیگر، مشخص نیست که آیا این ویژگی در اختیار تمامی دارندگان گوشی‌های شیائومی قرار خواهد گرفت، یا تنها برخی محصولات خاص از آن پشتیبانی می‌کنند. البته در حالت کلی، بد نیست بدانید که گوشی هوشمند شما حتما باید قابلیت آپدیت به MIUI 12 را داشته باشد.

دارندگان گوشی‌های تولید شده توسط گوگل نیز می‌توانند به زودی، منتظر اضافه شدن چنین قابلیتی به سیستم عامل اندروید باشند و امکان استفاده از این ویژگی برای آن ها در آینده نزدیک فراهم خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Mohammad

۱۴۰۱/۲/۲۱
این برای miui12/5 هم هست؟؟