خانهاخبار
تکنولوژی Quick Charge 5 کوالکام رسما رونمایی شد؛ با ویژگی‌های آن آشنا شوید

تکنولوژی Quick Charge 5 کوالکام رسما رونمایی شد؛ با ویژگی‌های آن آشنا شوید

اگر از طولانی بودن مدت زمان شارژ گوشی خود شاکی هستید، این مطلب را دنبال کنید.
۱۳۹۹/۵/۱۱

کوالکام امروز از نسخه پنجم تکنولوژی شارژ سریع خود با نام Quick Charge 5 رونمایی کرد. به کمک این فناوری، کاربران قادر خواهند بود تا تنها در پنج دقیقه، شارژ گوشی هوشمند خود را از 0 به 50 درصد برسانند.

تصور کنید که قصد دارید تا به سمت محل کار خود حرکت کنید، اما شب گذشته مشغول دیدن فیلم یا سریال به کمک گوشی خود بوده‌اید و شارژ آن در پایین ترین الت ممکن بوده یا حتی در فاصله‌ای که در خواب خوش به سر می‌برده‌اید، خاموش شده است. حال به کمک این تکنولوژی، می‌توانید شارژ گوشی هوشمند خود را تنها در 5 دقیقه به 50 درصد رسانده و با خیال راحت از منزل خارج شده و به سمت محل کارتان بروید. بد نیست بدانید که اگر در این حالت، تنها ده دقیقه دیگر نیز صبر کنید (مجموعه 15 دقیقه)، باتری دستگاه شما به صورت کامل شارژ خواهد شد. این فناوری از شارژرهای 100 واتی پشتیبانی می‌کند.

image

 

مسئولان کوالکام در این باره به این موضوع اشاره کرده‌اند که سیستم شارژ سریع جدید در مقایسه با نسخه پیشین از سرعت و امنیت بیشتری برخوردار بوده و با کلیه لوازم جانبی به صورت کامل سازگار است.پنجمین نسخه از فناوری شارژ سریع کوالکام به کاربران اجازه می‌دهد تا باتری گوشی هوشمند خود را در پنج دقیقه از 0 به 50 درصد رسانده و به این ترتیب در کمترین زمان ممکن، بیشتری بهره‌وری را در این مورد داشته باشند.

ممکن است به خاطر داشته باشید که شیائومی در سال گذشته، از شارژر 100 واتی Mi Charge Turbo خود پرده‌برداری کرد که تنها در 17 دقیقه، یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی را به صورت کامل شارژ می‌کرد. بد نیست بدانید که تکنولوژی شارژ سریع شیائومی به صورت کامل با فناوری جدید کوالکام سازگار است.

 

در کنار Quick Charge 5، شاهد اضافه شدن قابلیت Qualcomm Battery Saver و تکنولوژی Qualcomm Smart Identification of Adapter Capabilities به این سیستم نیز هستیم. هر دو مورد یاد شده باعث افزایش دوام و عمر مفید باتری گوشی‌های هوشمند می‌شود. کمپانی کوالکام از سال 2013، کار روی نسخه اول شارژ سریع را آغاز کرد که در آن زمان، سرعت شارژ محصولاتی مانند Droid DNA، لومیا 920 و نکسوس 4 را تا حدود 40 درصد افزایش داد. این محصولات در حالت عادی بیش از چهار ساعت زمان برای شاٰز شدن نیاز داشتند و با اضافه شدن این فناوری، مدت زمان شارژ آن ها به کمتر از سه ساعت رسید. حال بد نیست بدانید که نسخه جدید Quick Charge کوالکام، سرعت شارژ دستگاه را چهار برابر افزایش داده است.

مطمئنا از سال 2013 تا به حال، تکنولوژی شارژ‌سریع پیشرفت‌های محسوسی را به خود دیده است و نسل پنجم در مقایسه با نسل اول، ده برابر سرعت بیشتری را دارا است. مدیران کوالکام در آخرین اظهارات خود به این موضوع اشاره کرده‌اند که فناوری شارژ سریع این کمپانی در حال حاضر روی 1200 گوشی هوشمند، لوازم جانبی و کنترلرهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته است.

image

 

فناوری Quick Charge 5 در حال حاضر توسط پرسنل کوالکام روی محصولاتی که به پردازنده Snapdragon 865 و مدل پلاس آن مجهز هستند، در حال تست است. آقای Ev Roach مدیر ارشد برخش مدیریت محصولات کوالکام در این مورد چنین گفت:

نسخه پنجم فناوری شارژ سریع، راه حل ما برای سریع‌‌تر شدن فرآیند شارژ دستگاه است. به این ترتیب دارندگان گوشی‌های هوشمند می‌توانند بدون این که نگران اتمام شارژ باتری یا مدت زمان شارژ شدن دستگاه خود باشند، با گجت‌های خود کار کرده و زمان بیشتری را برای انجام امور الکترونیکی خود در اختیار داشته باشند. ما مفتخر هستیم که به زودی، تکنولوژی استفاده از شارژ سریع 100 واتی را در اختیار مشتریان و کمپانی‌های سازنده گوشی‌های هوشمند بگذاریم. 

عمر مفید باتری دستگاه‌ها همزمان با افزایش ظرفیت این قطعات در حال افزایش است. بالا رفتن ظرفیت باتری این محصولات، باعث می‌شود تا آن ها را مدت زمان بیشتری در اختیار داشته باشیم. اما بدون برخورداری از تکنولوژی شارژ سریع، باید زمان زیادی برای شارژ شدن آن ها صرف شود که اصلا به سود مصرف کننده نیست. این جا دقیقا همان جایی است که فناوری Quick Charge کوالکام به کارمان می‌آید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)