خانهاخبار
شارژ گوشی از 0% تا 50% در 5 دقیقه توسط کوالکام

شارژ گوشی از 0% تا 50% در 5 دقیقه توسط کوالکام

Qualcomm از Quick Charge 5.0 رونمایی کرد تا کاربران بتوانند باتری‌های گوشی خود را تنها در 5 دقیقه از صفر درصد به پنجاه‌درصد برسانند.
۱۳۹۹/۵/۷

image

 

حدود 3 سال پیش Quick Charge 4+ عرضه شد. و حالا کوالکام Quick Charge 5.0 را معرفی نمود – نسل بعد استاندارد شارژ که مقیاس سنجش برتری شارژ سریع را به دقیقه کشاند. انتظار می‌رود استاندارد جدید از چند ماه دیگر در اسمارت‌فون‌ها بکار گرفته شود، ضمن اینکه اکسسوری‌هایی دارد که کمی بعدتر روانه بازار خواهند شد.

Quick Charge 5.0  نسبت به نسخه‌های نسل قبل Quick Charge مزایای بیشتری دارد. برای آغاز همین بس که کوالکام ادعا می‌کند استاندارد جدید شارژ، اولین در نوع خود است و نیروی 100 واتی را برای گوشی‌های هوشمند پشتیبانی می‌کند.

یعنی چی؟ درصورتی‌که شما از شارژر Quick Charge 5.0 همراه با تلفن سازگار استفاده کنید، قادر خواهید تا اسمارت‌فون خود را در عرض 5 دقیقه صفر تا 50 درصد شارژ کنید – همچنین تلفن شما در حدود 15 دقیقه 100% شارژ می‌شود.

Ev Roach معاون مدیر محصول Qualcomm Technologies اعلام کرد: " Quick Charge 5 سریع‌ترین و توانمندترین راه‌حل ما برای مشکل شارژ است، به کاربران اجازه می‌دهد بدون نگرانی درباره میزان زمان موردنیاز برای شارژ مجدد زمان بیشتری را با دیوایس خود سپری کنند . کارمان را گسترش دادیم و شارژ 100W+ را در دسترس  قراردادیم و آن را به یک واقعیت تجاری تبدیل کردیم و البته که به خودمان می‌بالیم."

کوالکام می‌گوید استاندارد جدید 70% از Quick Charge 4 بهتر است. QC5 می‌تواند10 برابر سریع‌تر از QC1 عمل کند و به میزان 10 درجه سلسیوس خنک‌تر از Quick Charge 4 باشد.

QC5 با نسخه‌های قدیمی سازگار است، بدین‌صورت که اگر از QC5 استفاده می‌کنید و تلفن شما از QC3 پشتیبانی می‌کند تلفن شما با همان سرعت QC3 شارژ خواهد شد.

اسنپ‌دراگون 865 و اسنپ‌دراگون 865 پلاس از استاندارد تازه معرفی‌شده کوالکام پشتیبانی می‌کنند اما دیگر تولیدکنندگان برای دریافت بهترین نتیجه بایستی این استاندارد را با دیوایس‌های خود set کنند. به‌عبارت‌دیگر، اگر تلفن شما مجهز به اسنپ‌دراگون 865 است هیچ تضمینی وجود ندارد که از QC5 لذت ببرید.

بایستی صبر کرد تا دید پشتیبانی حداکثری دیوایس‌ها از این تکنولوژی چه مدت به طول خواهد انجامید. شیائومی پشتیبانی دیوایس‌های خود از استاندارد جدید را اعلام کرده است اما زمانی برای آغاز این کار اعلام نکرده است. حتی اگر تلفن‌ها به این فناوری مجهز شوند قطعاً تولیدکنندگان اکسسوری به زمان بیشتری برای به‌کارگیری QC5 نیاز دارند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)