خانهاخبار
گوشی Red magic 5S به کاربران امکان اجرای بازی‌های موبایل بر روی تلویزیون می‌دهد!

گوشی Red magic 5S به کاربران امکان اجرای بازی‌های موبایل بر روی تلویزیون می‌دهد!

تاکنون هیچ کنسولی برای اجرای بازی‌های اندرویدی معرفی نشده است و در حال حاضر وظیفه اجرای بازی‌های اندرویدی تنها بر روی دوش گوشی‌های هوشمند است.
۱۳۹۹/۵/۷

تاکنون هیچ کنسولی برای اجرای بازی‌های اندرویدی معرفی نشده است و در حال حاضر وظیفه اجرای بازی‌های اندرویدی تنها بر روی دوش گوشی‌های هوشمند است. گوشی Nubia Red magic 5S قرار است فردا معرفی شود که در ظاهر از آن به عنوان یک گوشی گیمینگ یاد می‌شود اما در ذهن سازندگان، انگیزه‌هایی برای تبدیل آن به یک کنسول دستی اندرویدی نیز مشاهده می‌شود.
 ‏استفاده از اتصال وایرلس با تاخیر کم، گوشی را قادر می‌سازد تا بازی را بر روی تلویزیون نمایش دهد و در همین حین صفحه نمایش گوشی را به عنوان یه کنترلر رندر می‌کند. تیم نوبیا ۶ نوع دسته کنترل مختلف را برای رندر مهیا کرده است که بنا بر نوع و استایل بازی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. همچنین  کاربران می‌توانند دسته کنترل مورد نظر را بر اساس شکل و ظاهر مورد پسند خود ایجاد نمایند و از نظر شخصی سازی طیف گسترده‌ای برای این قابلیت فراهم شده است.

image



 ‏تیزری که این شرکت در رابطه با این قابلیت منتشر کرده به پشتیبانی از رزولوشن 4K و رفرش ریت ۱۴۴ هرتزی اشاره می‌کند. اما مشخص نیست که این گوشی می‌تواند به صورت همزمان این کار را انجام دهد یا خیر. هرچند پورت جدید. HDMI 2.1 می‌تواند از پس این کار برآید اما برای انجام آن نیاز به یک تلویزیون جدید خواهید داشت.
 ‏انتظار می‌رود که یک دریافت کننده در انجام این فرایند دخالت خواهد داشت و کاربران باید آن را به تلویزیون وصل کنند و گوشی از طریق لینک وایرلس ارسال شده به آن متصل می‌شود. در رابطه با این مورد باید تا کنفرانس فردا صبر کنیم.
 ‏سرعت خوانایی تاچ صحفه نمایش این گوشی برابر با ۲۴۰ هرتز است و این مورد بدین معناست که میتواند به دستورات ورودی کاربر سریع‌تر پاسخ دهد. دکمه‌هایی که در کنار گوشی قرار دارند از این نیز سریع‌تر هستند و با سخت افزار سفارشی می‌توانند به سرعت ۳۲۰ هرتز برسند.
 ‏کاملا مشخص است که پردازنده گرافیکی Adreno 650  توانایی اجرای بازی‌ها را به صورت 4k با رفرش ریت ۱۴۴ هرتزی ندارد. حتی کارت گرافیک قدرتمند RTX 2080 انویدیا در چنین شرایطی کم می‌آورد اما شرکت AMD نشان داده است که تنها با یک متد ساده می‌توان آن را اجرایی کرد بی‌آنکه نیاز به هوش مصنوعی یا DLSS باشد.
 ‏ما میدانیم که صحفه نمایش گوشی Red magic 5S به صورت ۱۴۴ هرتزی است با این حال احتمال می‌رود پنل این گوشی از رزولوشن 1080+ بهره ببرد که تقریبا همانند پنلی است که پیش‌تر بر روی گوشی Red magic 5G دیده بودیم. برای اینکه گوشی به سرعت ۱۴۴ هرتز دست یابد، باید قدرت پردازشی مورد نیاز را به صورت چرخشی از پردازنده sanpdragon 865+ و گرافیک اورکلاک شده به دست بیاورد.
 ‏سرعت کلاک پردازنده گرافیکی adreno 650 استفاده شده در این گوشی نسبت به دیگر گوشی‌هایی که از پردازنده snapdragon 865 استفاده می‌کنند، ۱۰ درصد سریع‌تر شده است. البته در رابطه با دیگر قابلیت‌های پردازشی این گوشی باید فردا منتظر سخنان متخصین شرکت نوبیا بمانیم. 

image



 ‏با این حال انتظار می‌رود که گوشی Red magic 5S جزو معدود گوشی‌های هوشمندی باشد که از فن خنک کننده فعال بهره ببرد. طبق اخبار این گوشی از یک فن خنک کننده داخلی با سرعت چرخش ۱۵۰۰۰ RPM استفاده خواهد کرد اما به نظر می‌رسد علاوه بر آن نوبیا یک فن خنک کننده خارجی نیز طراحی کرده است که با نام wind cooling magic box معرفی خواهد شد. این فن خنک کننده اضافه شده ممکن است این امکان را به چیپست اسنپدراگون بدهد تا سرعت کلاک خود را بالاتر از حد تعیین شده توسط کوالکام ببرد. حداقل کاربرد این فن می‌تواند جلوگیری از گرمای بیش از حد تولیدی باشد.
 ‏ni fei،مدیرعامل شرکت نوبیا، از هم اکنون شروع به تعریف از قدرت سخت افزاری گوشی Red magic 5S کرده است. این گوشی توانسته در بنچمارک Antutu امتیاز فوق‌العاده ۶۵۰,۰۰۰ را بدست بیاورد و در بنچمارک Al master lu امتیاز ۶۱۰,۰۰۰ را به ثبت رساند. با این اوصاف گوشی Red magic 5S به محض معرفی در جایگاه نخست از نظر قدرت پردازشی قرار می‌گیرد.
 ‏نوبیا علاوه بر گوشی جدید خود از روتر  Wifi 6 برای گیمینگ و ماژول هایی برای افزایش سرعت گوشی سری Red magic رونمایی خواهد کرد. هنوز مشخص نیست که این روتر چگونه با گوشی 5S کار خواهد کرد. این روتر از یک پردازنده بالارده استفاده می‌کند و برای پوشش بهتر از روش مش برای شبکه استفاده می‌کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)