خانهاخبار
از رابط کاربری One UI 2.5 سامسونگ چه می‌دانیم؟

از رابط کاربری One UI 2.5 سامسونگ چه می‌دانیم؟

در این مطلب می‌خواهیم با رابط کاربری وان یو آی نسخه 2.5 بیشتر آشنا شویم.
۱۳۹۹/۵/۷

رابط کاربری One UI سامسونگ از سال 2018 و در قبال جایگزین شدن با Samsung Experience، کار خود را آغاز کرد. این مورد باعث می‌شود تا ظاهر سیستم عامل اندروید، به صورت کاملا اختصاصی برای محصولات سامسونگ تغییر پیدا کند. از آن زمان تا به حال، شاهد اضافه شدن قابلیت‌های جدید و بهبود این رابط کاربری هستیم که در حال حاضر، آخرین نسخه آن One UI 2.1 است که برای برخی محصولات سامسونگ عرضه شده است.

در حالی که بسیاری از پرچمداران این برند کره‌ای به نسخه 2.1 رابط کاربری وان یو آی مجهز شده‌اند، اما به نظر می‌رسد که همزمان با معرفی گلکسی نوت 20، باید منتظر رونمایی از One UI 2.5 باشیم. بیایید با هم در مورد این پلتفرم بیشتر اطلاعات کسب کنیم.

image

 

به گزارش Sam Mobile، در نسخه 2.5 رابط کاربری وان یو آی شاهد اضافه شدن پشتیبانی از جسچرهای میانبر خواهیم بود. به این ترتیب طرفداران جسچرهای پیش فرض گوگل که برای سیستم عامل اندروید در نظر گرفته می‌شود، می‌توانند انتظار اضافه شدن‌شان به لانچرهای سوم شخص را داشته باشند.

در نسخه 2.1 از رابط کاربری وان یو آی شاهد اضافه شدن قابلیت‌هایی مانند Single Take، Night Hyperlapse و Pro Video به اپلیکیشن دوربین بودیم. ویژگی‌های Quick Share و Music Share نیز به این نسخه اضافه شد. حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که سامسونگ در این شاخه، چه قابلیت‌هایی را برای کاربران خود به ارمغان خواهد آورد.

در ماه ژوئن و طی یک نظرسنجی، حدود 90 درصد از کاربران از تبلیغاتی که درون اپلیکیشن‌های سامسونگ ظاهر می‌شود ابراز نارضایتی کردند. لذا باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا مسئولان سامسونگ فکری به حال این مورد ‌می‌کنند یا خیر.

image

 

رابط کاربری One UI 2.5 برای چه محصولاتی عرضه خواهد شد؟

  • خانواده گلکسی نوت 20
  • گلکسی فولد 2 (یا گلکسی زد فولد 2)
  • خانواده گلکسی Tab S7

شخصی با نام Ice Universe و شخصی دیگر با اسم Max Weinbach که اجمله افراد سرشناس در حوزه افشای اسرار شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی به حساب می‌آیند، در توییت‌های اخیر خود به این موضوع اشاره کرده‌اند که رابط کاربری One UI 2.5 برای خانواده گلکسی اس 20 و گلکسی زد فلیپ نیز عرضه خواهد شد و دارندگان این محصولات به زودی و پس از معرفی رسمی و عرضه گلکسی نوت 20، می‌توانند منتظر چنین اتفاقی باشند.

image

 

البته به نظر نمی‌رسد که پرچمداران جدید، تنها محصولاتی باشند که توسط وان یو آی 2.5 پشتیبانی می‌شوند. پیش بینی می‌شود که کلیه محصولاتی که قابلتی آپدیت به اندروید 10 و رابط کاربری One UI 2.1 را داشته‌اند، به نسخه جدید نیز آپگرید خواهند شد.

البته محصولاتی مانند گلکسی نوت 9 و خانواده S9 به دلیل این که به پایان دوره دو ساله پشتیبانی خود رسیده‌اند، علیرغم این که رابط کاربری One UI 2.1 در دسترس آن ها نیز قرار گرفته است، اما قادر نیستند تا به نسخه جدید، یعنی One UI 2.5 آپگرید شوند.

اگر خواهیم به سراغ محصولات میان رده برویم، باید بگوییم که دارندگان Galaxy A51 و Galaxy A71 به تازگی نسخه 2.1 رابط کاربری وان یو آی را دریافت کرده‌اند. لذا نسخه جدید مطمئنا با تأخیر نسبتا بیشتری برای آن‌ها عرضه خواهد شد.

سامسونگ به تازگی امکان رزرو گلکسی نوت 20 را برای علاقمندان فراهم کرده است. پس اگر تمایل به خرید آن دارید، می‌توانید با مراجعه به این لینک، درخواست رزرو خود را ثبت کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)