خانهاخبار
کاهش ظرفیت باتری آیفون 12 چگونه جبران می‌شود؟

کاهش ظرفیت باتری آیفون 12 چگونه جبران می‌شود؟

بر اساس گزارش‌های اخیر به نظر می‌رسد که اپل ظرفیت باتری اعضای خانواده آیفون 12 را کاهش داده است. با این حال، چه دلایلی را می‌توانیم برای این تصمیم در نظر بگیریم؟
۱۳۹۹/۵/۶

روزی روزگاری کاربران آیفون را به داشتن باتری ضعیف تا متوسط می‌شناختند. شرکت‌هایی مثل سامسونگ در تبلیغات خود صاحبان گوشی‌های اپل را به‌شکلی به‌تصویر می‌کشیدند که انگار همیشه به دنبال پریز برق هستند تا گوشی خود را به شارژ وصل کنند. اما اپل پارسال کاری کرد که عمر باتری آیفون ۱۱ حتی نسبت به بهترین محصول این شرکت یعنی آیفون XR یک ساعت افزایش پیدا کند. این شرکت همچنین چهار و پنج ساعت عمر بیشتر به باتری آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس اضافه کرد.

با این حساب، چه‌چیزی باعث شده که این شرکت تصمیم به کاهش ظرفیت باتری سری آیفون ۱۲ بگیرد؟ فراموش نکنیم که محصول اپل امسال پردازش‌های سنگین‌تری را پیش رو خواهد داشت. شبکه 5G به‌خودی خود انرژی بیشتری مصرف می‌کند و استفاده از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی هم می‌تواند عمر باتری این دستگاه‌ها را کاهش دهد.

حدود دو هفته پیش، ظرفیت باتری حداقل سه مدل از آیفون‌های پیش روی اپل لو رفت. در آن زمان مطابق تحلیل‌ها و گزارش‌ها گفتیم که خانواده آیفون ۱۲ احتمالا از چنین باتری‌هایی بهره‌مند خواهند شد:

  • آیفون A2471 با باتری ۲۲۲۷ میلی آمپر ساعتی
  • آیفون A2431 با باتری ۲۷۷۵ میلی آمپر ساعتی
  • آیفون A2466 با باتری ۳۶۸۷ میلی آمپر ساعتی
image

علاوه بر این، بر اساس اطلاعات پایگاه داده مرجع کره‌ای SafetyKorea، حداقل یکی از مدل‌های آیفون ۱۲ از باتری ۲۷۷۵ میلی‌آمپر ساعتی استفاده خواهد کرد. در ابتدا به نظر می‌رسید که هر دو مدل ۶.۱ اینچی آیفون ۱۲ (احتمالا آیفون ۱۲ مکس و آیفون ۱۲ پرو) از باتری مشابهی استفاده کنند. ولی در ادامه وب‌سایت MySmartPrice گزارشی منتشر کرد که نشان می‌داد شماره مدل یکی از مدل‌های آیفون پیش رو A2479 خواهد بود. این دستگاه از یک باتری ۲۸۱۵ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند. اگر فرض کنیم که ظرفیت باتری هر مدل متناسب با اندازه نمایشگر آن باشد، فهرست فوق به‌صورت جدول زیر اصلاح می‌شود:

مدل دستگاهظرفیت احتمالی باتریتغییر نسبت به مدل متناظر ۲۰۱۹
iPhone 12 A2471۲۲۲۷ میلی‌آمپر ساعت-۸۸۳ میلی‌آمپر ساعت
iPhone 12 Max A2431۲۷۷۵ میلی‌آمپر ساعتنامشخص
iPhone 12 Pro A2479۲۸۱۵ میلی‌آمپر ساعت-۲۳۱ میلی‌آمپر ساعت
iPhone 12 Pro Max A2466۳۶۸۷ میلی‌آمپر ساعت-۲۸۲ میلی‌آمپر ساعت

به نظر می‌رسد که اپل برای این کاهش ظرفیت دلایلی داشته باشد. در وهله اول، اگرچه کاهش ۲۸ درصدی ظرفیت باتری در آیفون ۱۲ بسیار چشمگیر جلوه می‌کند، اما به‌یاد داشته باشید که اندازه نمایشگر دستگاه نسبت به مدل ۵.۸ اینچی آیفون ۱۱ به ۵.۴ اینچ رسیده است. علاوه بر این، سری آیفون ۱۲ نخستین تلفن هوشمندی خواهد بود که از چیپست ۵ نانومتری استفاده می‌کند. در نتیجه استفاده از ۱۵ میلیارد ترانزیستور به جای ۸.۵ میلیارد ترانزیستور می‌تواند به پردازنده A14 بایونیک کمک کند تا مصرف انرژی بهینه‌تری داشته باشد.

نظر شما درباره کاهش ظرفیت باتری سری آیفون ۱۲ چیست؟ فکر می‌کنید عمر باتری این خانواده تحت تاثیر قرار می‌گیرد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)