خانهاخبار
از تلفن اندرویدی شما توسط برنامه‌ای از سوی گوگل جاسوسی می‌شود

از تلفن اندرویدی شما توسط برنامه‌ای از سوی گوگل جاسوسی می‌شود

بهتر است راجع به مجوزهای دسترسی که در اختیار گوگل گذاشته‌ایم تجدیدنظر کنیم و از ایم به بعد نیز بیشتر مراقب باشیم.
۱۳۹۹/۵/۵

همگی می‌دانیم که گوگل اطلاعات زیادی از ما در دست دارد اما باید دراین‌باره مجدداً فکر کنیم. طبق آخرین گزارشی که منتشرشده ظاهراً گوگلی‌ها با استفاده از یک برنامه داخلی با نام “Android Lockbox” می‌توانند زمان و تعاملات کاربران اندرویدی با دیگر اپلیکیشن‌ها را کنترل کنند. معمولاً برنامه‌هایی هستند که با نمونه‌های گوگل در حال رقابت هستند.

این برنامه از طریق Google Mobile Services فعال می‌شود، بدین معنی که کارمندان گوگل می‌توانند دیتای مصرف‌شده برای دیگر اپ‌ها بر روی هر دیوایسی که به Google Services اجازه دسترسی داده را مشاهده کنند. این اطلاعات نشان می‌دهد که هر اپ چند بار مورداستفاده قرار می‌گیرد و چه مدت برای آن‌وقت صرف می‌شود.

این دیتا به‌منظور کنترل رقبا مورداستفاده قرار می‌گیرد

Information برای اولین بار از این اتفاق صحبت به میان آورد و ادعا می‌کند که استفاده از اطلاعات جهت نظارت بر عملکرد رقبای گوگل است. شاید هم گوگل می‌خواهد متوجه شود کاربران چه میزان از وقت خود را صرف فیس‌بوک و اینستاگرام می‌کنند.

البته برای دسترسی به این برنامه کارمندان بایستی تقاضای دسترسی می‌دادند و در برخی از موارد این درخواست‌ها مردود می‌شدند. جای خوشحالی دارد که تمام کارمندان گوگل در Mount View به این اطلاعات دسترسی ندارند.

این گزارش به این موضوع هم اشاره می‌کند هنگامی‌که کاربران مجوز دسترسی به اطلاعات خود را به گوگل می‌دهند هنگام تنظیمات اسمارت‌فون،گوگل تمام اطلاعات مفید را استخراج می‌نماید. شاید حالا وقت آن باشد قبل از صدور مجوز دسترسی در فرآیند تنظیم بیشتر فکر کنید.

گوگل ادعا کرده است این دیتا منجر به ارائه پیشنهاد‌های بیشتر بر اساس تجربیات شخصی می‌شود اما اطلاعاتی هم درباره تحقیقات رقابتی در اختیار گوگل قرار می‌دهد.

مدیرعامل گوگل به‌زودی برای قانون ضدانحصار حاضر می‌شود

این گزارش در زمان نامناسبی برای گوگل منتشر شد. مدیرعامل اجرایی گوگل، ساندار پیجای، قرار است به‌زودی در کنگره در برابر قانون ضدانحصار شهادت دهد. و حال می‌توان با قطعیت گفت که کنگره دراین‌باره از پیجای سؤال خواهند کرد.

گوگل نه‌تنها در هر ایالت آمریکا تحت بازرسی ضدانحصار قرار می‌گیرد بلکه دادگاه ایالات‌متحده نیز این کار را انجام خواهد داد. البته این بررسی‌ها تمرکزشان بر روی جستجو و تبلیغات تجاری است. البته بدین معنی نیست که نمی‌توانند آن را به‌سوی تجارت اندروید بکشند.

گوگل به این گزارش منتشرشده از سوی Information پاسخ داده و پذیرفته که به اطلاعات ذخیره‌شده از اپ‌های رقیب دسترسی دارد. گوگل از کار خود دفاع کرده و گفته که این ‌یک پروژه عمومی است و هر توسعه‌دهنده‌ای می‌تواند به این اطلاعات دسترسی داشته باشد. اگرچه به نظر می‌رسد دسترسی گوگل به اطلاعات کاربران بسیار بیشتر باشد. کافی است هر دیوایسی که اپلیکیشن‌های گوگل را به‌صورت پیش‌فرض نصب دارد در نظر بگیریم.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)