خانهاخبار
دستگاه‌ها برای استفاده از اندروید 11 باید حداقل 2 گیگابایت رم داشته باشند

دستگاه‌ها برای استفاده از اندروید 11 باید حداقل 2 گیگابایت رم داشته باشند

بر اساس گزارش‌های جدید، به نظر می‌رسد گوگل می‌خواهد سازندگان تلفن‌های هوشمند را وادار کند که برای استفاده از اندروید 11 حداقل 2 گیگابایت حافظه رم روی محصولاتشان قرار دهند.
۱۳۹۹/۵/۱

تلفن‌های هوشمند روز‌به‌روز قوی‌تر می‌شوند ولی این اتفاق به‌شکلی جادویی رقم نمی‌خورد. پلتفرم‌هایی مثل اندروید و iOS در هر نسخه قابلیت‌های جدیدی ارائه می‌کنند ولی برای پشتیبانی از این قابلیت‌ها نیازمند سخت‌افزارهای جدیدتری هستند. احتمالا به همین دلیل است که طبق گزارش‌ها به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد پیش‌نیاز استفاده از نسخه بعدی اندروید را نیازمند ۲ گیگابایت حافظه رم قرار دهد. البته این احتمالا در شرایطی است که شرکت‌ها بخواهند از خدمات و اپلیکیشن‌های گوگل استفاده کنند.

بر اساس راهنمای پیکربندی جدیدی که از نسخه اندروید ۱۱ گو ادیشن لو رفته، ظاهرا گوگل می‌خواهد محدودیت‌های جدیدی را پیش روی تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند قرار دهد. یکی از این محدودیت‌ها الزام به برخورداری از حداقل ۲ گیگابایت رم برای استفاده از اندروید و خدمات موبایلی گوگل است. در نتیجه، حالا دستگاه‌هایی که کمتر از ۲ گیگابایت رم داشته باشند باید با اندروید گو به بازار بیایند.

نکته جالب این است که اگرچه قبلا هم توصیه می‌شد که این دستگاه‌ها با اندروید گو به بازار بیایند، اما حالا گوگل این شرایط را اجباری کرده است. البته گفتنی است که فعلا فقط دستگاه‌های مجهز به اندروید ۱۱ یا حتی اندروید ۱۰ که در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰ به بازار می‌آیند تحت تاثیر این قوانین جدید قرار می‌گیرند. علاوه بر این، شایان ذکر است که اسناد کشف‌شده مربوط به ماه آوریل بوده و ممکن است گوگل مقررات خود را در این اثنا تغییر داده باشد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)