خانهاخبار
آشنایی با روش‌های خرید گوشی سامسونگ

آشنایی با روش‌های خرید گوشی سامسونگ

در صورتی که قصد داشته باشید یک گوشی موبایل بخرید، گزینه‌های خیلی زیادی در سطح بازار وجود دارد که می‌توانید هرکدام از آن‌ها را انتخاب کنید.
۱۳۹۹/۵/۱

image

 

در این مقاله ما در مورد خرید گوشی سامسونگ با شما صحبت خواهیم کرد.

قابلیت‌های موردنیاز خود را مشخص کنید

ابتدا یک لیست از ضروری‌ترین قابلیت‌هایی که در یک گوشی هوشمند به آن نیاز دارید تهیه کنید. سپس این لیست را با گزینه‌های موردنظر خودتان مقایسه کنید و مطمئن شوید گوشی موبایلی که قصد خرید آن را دارید، تمامی قابلیت‌های لازم را دارا است. زوایای خیلی زیادی وجود دارد که در زمان خرید گوشی سامسونگ باید در نظر داشته باشید. آیا به یک گوشی با صفحه نمایش بزرگ نیاز دارید؟ آیا دوست دارید با یک دست از گوشی خودتان استفاده کنید؟ به عمر باتری زیاد نیاز دارید یا دوربین گوشی برای شما مهم‌تر است؟ این‌ها همه سوالات مهمی هستند که در زمان خرید گوشی سامسونگ باید از خود بپرسید.

مشخصات گوشی موبایل

انتخاب گوشی موبایل مناسب می‌تواند کار سختی باشد و نمی‌توان به فروشنده‌ها نیز اعتماد کامل داشته باشید. توصیه می‌کنیم قبل از خرید چند فروشگاه مختلف را بگردید و گوشی‌های مختلف را قبل از خرید از نزدیک امتحان کنید. در صورتی که اطلاعات زیادی در مورد مشخصات ندارید هم حتما از یک دوست یا آشنای وارد کمک بگیرید. برخی از مواردی که باید در نظر داشته باشید را در ادامه مشاهده خواهید کرد:

image

 

طراحی: در صورتی که دوست دارید بتوانید از گوشی موبایل خودتان با یک دست استفاده کنید، پس گوشی موبایل موردنظر را در دست بگیرید و آن را امتحان کنید. در جلو و پشت خیلی از گوشی‌های امروزی از شیشه استفاده می‌شود و به همین خاطر خیلی شکننده و آسیب‌پذیر هستند. همچنین محل قرارگیری اسکنر اثر انگشت را هم بررسی کنید و مطمئن شوید در جای خوبی قرار گرفته است.

صفحه نمایش: شما قرار است ساعات زیادی از روز را به صفحه نمایش موبایل خودتان زل بزنید بنابراین مطمئن شوید که ابعاد آن برای شما مناسب است و رزولوشن بالایی هم دارد. ما توصیه می‌کنیم حداقل یک گوشی موبایل با رزولوشن Full HD بخرید که رزولوشنی برابر با 1920:1080 دارد. البته با نسبت ابعاد 18:9 که امروزه مد شده است ممکن است رزولوشن گوشی شما 2160:1080 باشد. هر رزولوشنی برابر با 1080p یا بالاتر از وضوح کافی برخوردار خواهد بود. در مورد تکنولوژی صفحه نمایش، صفحه نمایش‌های OLED کنتراست بهتری دارند و رنگ‌های مشکی هم در آن‌ها عمیق‌تر صفحات LCD است. تمامی موبایل‌های سری Galaxy سامسونگ امروزه از صفحه نمایش AMOLED استفاده می‌کنند.

عملکرد: این موضوع با دو مشخصه‌ی اصلی تعیین می‌شود: پردازنده و رم. البته پردازنده نسبت به رم مهم‌تر است و پردازنده‌های جدیدتر هم از لحاظ سرعت و هم از لحاظ بهره‌وری انرژی عملکرد بهتری دارند. در حال حاضر در بین گوشی‌های اندروید Qualcomm Snapdragon 865 بهترین گزینه‌ی موجود در بازار است. اینکه به چه میزان رم در یک گوشی هوشمند نیاز دارید به موارد زیادی بستگی دارد اما توصیه می‌شود حداقل یک گوشی موبایل با حافظه 4 گیگابایت تهیه کنید.

image

 

دوربین: دوربین‌های گوشی‌های هوشمند در طی چند سال گذشته به شدت بهبود یافته‌اند. این انتخاب ممکن است تا حدودی سخت باشد اما به یاد داشته باشید که عملکرد دوربین فقط به تعداد مگاپیکسل وابسته نیست. برای اطلاع از کیفیت دوربین گوشی موبایلی که قصد خرید آن را دارید بهتر است نقد و بررسی‌های نوشته شده در مورد آن را مطالعه کنید.

عمر باتری: امروزه باتری‌های قابل جدا شدن به شدت کمیاب هستند بنابراین باید در زمان خرید گوشی موبایل به ظرفیت باتری آن توجه کافی داشته باشید. نظراتی که در مورد عمر باتری در نقد و بررسی‌ها نوشته شده است را مطالعه کنید. ظرفیت باتری مشخصه‌ی نسبتا خوبی است اما در نظر داشته باشید که عمر باتری تحت تاثیر موارد مختلفی مثل سایز صفحه نمایش، رزولوشن و نرم‌افزار هم هست. بنابراین علاوه بر ظرفیت باتری باید موارد دیگر را هم در نظر داشته باشید.

ظرفیت حافظه: گوشی‌های هوشمند امروزی معمولا حافظه داخلی کافی را دارند. در گذشته که گوشی‌های موبایل با ظرفیت حافظه‌ی 16 گیگابایت متداول بودند و حدود 10 گیگ از آن توسط فایل‌های سیستمی اشغال شده بود، حافظه گوشی شما به سرعت خالی می‌شد. ما توصیه می‌کنیم حداقل یک گوشی موبایل با ظرفیت 32 گیگابایت تهیه کنید اما 64 گیگابایت گزینه بهتری است. این موضوع تا حدود زیادی به نیازهای شما از یک گوشی موبایل بستگی دارد. برای مثال در صورتی که نیاز داشته باشید تمام کلکسیون موسیقی خودتان را داخل گوشی بریزید مطمئنا به حافظه‌ی بیشتری نیاز خواهید داشت. پشتیبانی از کارت حافظه MicroSD هم به شما این امکان را می‌دهد که با هزینه نسبتا کمی حافظه‌ی گوشی موبایل خودتان را ارتقاء دهید.

مقاومت: در ابتدای مقاله به صورت کوتاه به این ضعف‌های گوشی‌های ساخته شده از شیشه اشاره کردیم. اما در صورتی که یک گوشی شیشه‌ای تهیه کردید و احتمال افتادن آن از دستتان وجود دارد حتما مطمئن شوید یک کیس محافظ برای آن تهیه می‌کنید. همچنین بهتر است گوشی موبایلی که تهیه می‌کنید تا حدودی هم در مقابل آب مقاوم باشد. امروزه گوشی‌های پرچم‌دار از استانداردهایی مثل IP67 و IP68 استفاده می‌کنند. این بدین معنی است که می‌توانید این دست گوشی‌ها را بدون هیچگونه نگرانی داخل آب غوطه‌ور کنید.

image

 

سایت نورنگار این افتخار را دارد که با تکیه بر اصولی چون رضایت مشتری و ضمانت سلامت و اصالت کالا، گوشی‌های موبایل سامسونگ را با بهترین قیمت بازار به شما عرضه کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)