خانهاخبار
مشکلات سامسونگ، عرضه اسنپدراگون 875G را با تأخیر مواجه خواهد کرد

مشکلات سامسونگ، عرضه اسنپدراگون 875G را با تأخیر مواجه خواهد کرد

سامسونگ در تولید تراشه‌های 5 نانومتری با مشکلاتی مواجه شده است.
۱۳۹۹/۴/۳۱

بر اساس گزارشی جدید، ظاهرا برند کره‌ای سامسونگ به تازگی در زمینه بهبود بازده تولید تراشه‌های 5 نانومتری EUV با مشکلاتی مواجه شده است. در سال‌های گذشته، کمپانی سامسونگ در جدال تنگاتنگی با شرکت TSMCبه سر می‌برد و هر دو در تلاش بودند تا دیگری را کنار زده و به عنوان تولید کنند ه اول، نام خود را بر سر زبان‌ها بیاندازند. حال TSMC قصد دارد تا خط تولید خود را از تراشه‌های 5 نانومتری به سمت چیپست‌های 3 نانومتری ببرد و به این ترتیب، نام خود را به عنوان اولین تولید کننده پردازنده سه نانومتری در دنیا به ثبت برساند. متأسفانه اگر سامسونگ نتواند تا بازده تولید تراشه‌های 5 نانومتری خود را بهبود ببخشد، از بازار رقابت جا مانده و از طرف دیگر، کمپانی کوالکام نیز با مشکلاتی در زمینه معرفی چیپست Snapdragon 875G روبرو خواهد شد.

سامسونگ پیش از این اعلام کرده بود که تولید انبوه چیپست پنج نانومتری خود را از ماه آگوست آغاز خواهد کرد که احتمالا با نام Exynos 992 از آن یاد خواهد شد. اما دیجی تامیز در گزارشی جدید اعلام کرده است که با مشکلات به وجود آمده برای سامسونگ، چیپست یاد شده با تأخیر روبرو خواهد شد. احتمالا یکی از دلایلی که مهندسان سامسونگ در تولید گلکسی نوت 20 از پردازنده اگزینوس 990 استفاده کرده‌اند، همین بوده است.

image

 

در این گزارش همچنین آمده است که مشکلات به وجود آمده برای سامسونگ، پردازنده نسل بعد کوالکام را با تأخیر روانه بازار خواهد کرد و در این میان اشاره‌ای به نام آن نشده است. اما بر اساس شایعات پیشین، سامسونگ قراردادی محرمانه با کوالکام را به امضا رسانده و به این ترتیب، در روند ساخت چیپست Snapdragon 875G با این شرکت همکاری خواهد کرد. برخی از مودم‌های مدل اسنپدراگون X60 5G نیز به صورت مشترک توسط TSMC و سامسونگ طراحی و تولید می‌شود.

سامسونگ در اوایل سال جاری، از تکنولوژی EUV در چیپست‌های پنج نانومتری خود رونمایی کرد و پس از مدت کوتاهی، سرمایه گذاری قابل توجهی در این شاخه اعمال کرد تا خط تولید آن با سرعت قابل توجهی انجام شود. مطمئنا شیوع ویروس کرونا و افزایش مخاطرات ناشی از آن، روی برنامه ریزی‌های سامسونگ اثر منفی گذاشته، اگر چه در گزارش دیجی تایمز به این موضوع اشاره‌ای نشده است.

می‌توانیم امیدوار باشیم که با نزدیک شدن به موعد معرفی خانواده Galaxy S21، این مشکلات رفته رفته برطرف خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)