خانهاخبار
آیا هوآوی پی 50 با پردازنده Snapdragon 875G عرضه خواهد شد؟

آیا هوآوی پی 50 با پردازنده Snapdragon 875G عرضه خواهد شد؟

جدال میان کشورهای آمریکا و چین، این بازی را به شرکت‌های تولید کننده پردازنده نیز مرتبط کرده است.
۱۳۹۹/۴/۲۸

شرکت TSMC که از جمله عناوین برتر در زمینه تولید پردازنده به حساب می‌آید و شرکت‌هایی مانند اپل و کوالکام از جمله مشتری‌های آن محسوب می‌شوند، به تازگی به دلیل فشارهایی که کشور آمریکا روی آن ها وارد کرده است، از پانزدهم می (May) دست از همکاری با هوآوی کشیده است و تنها سفارشات کمپانی‌های آمریکایی را پذیرفته و اجرا می‌کند. همین موضوع باعث شده تا کمپانی هوآوی برای محصول آینده خود، یعنی Mate 40 به سراغ شرکت‌های سازنده پردازنده دیگر برود.

این دستورالعمل، روی سفارش‌هایی که تا پیش از تاریخ 15 می ثبت شده، تأثیر گذار نخواهد بود و این محصولات باید تا چهاردهم سپتامبر، ساخته و پرداخته شود. به نظر می‌رسد که هوآوی میت 40 با پردازنده اختصاصی این شرکت چینی با نام Kirin 1020 که بر اساس معماری 5 نانومتری ساخته شده، طراحی و توسعه یابد. به نظر می‌رسد که قبل از اعمال تحریم‌ها و محدودیت‌ها، هوآوی تنها 8 میلیون چیپست را به کمپانی TSMC سفارش داده و حالا با این شرایط جدید، این شرکت چینی در دوراهی قرار گرفته است.

پیش بینی می‌شود که فروش میت 40 هوآوی حداقل به عدد 10 میلیون برسد و به این ترتیب، هوآوی برای محصول آینده خود به چیپست‌های بیشتری نیاز دارد.

image

 

از آن جا که برای این برند چینی، جایی برای بازگشت به سمت چیپست‌های TSMC باقی نمانده است، لذا باید منتشر بمانیم و ببینیم و که مسئولان و مدیران هوآوی در نهایت چه تصمیمی را اتخاذ خواهند کرد.

پیش تر در رسانه‌های خبری، این موضوع عنوان شده بود که کمپانی کوالکام در حال مذاکره با دپارتمان صنعت و امنیت است تا بتواند با شرکت هوآوی در زمینه تولید چیپست هماری داشته باشد. بر اساس گزراش‌های جدید، ظاهرا این بیانیه با موافقت روبرو شده ویم توانیم انتظار داشته باشیم که هوآوی میت 50 و سری P50 به پردازنده‌های انسپدراگون مجهز باشند.

برای سال جاری، هوآوی تنها دو گزینه زیر را پیش رو دارد:

  • استفاده از چیپست اگزینوس سامسونگ
  • استفاده از چیپست‌های مدیاتک

بد نیست بدانید که پردازنده کایرین 1020 نسبت به Kirin 990 با حدود 50 درصد افزایش بهره‌وری همراه شده است و به این ترتیب، می‌تواند گزینه مناسبی برای کمپانی هوآوی به حساب آید.

هوآوی میت 40 که به پردازنده کایرین 1020 مجهز خواهد شد، تنها در کشور چین عرضه می‌شود و مدل‌های دیگر با پردازنده مدیاتک، در دسترس خریداران در کشورهای دیگر قرار می‌گیرد.

پیش تر بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، بنا بر این بود که هوآوی میت 40 در فصل پاییز سال جاری میلادی روانه بازار شود، اما حالا وجود مشکلات به وجود آمده باید انتظار تعویق در عرضه آن را داشته باشیم.

image

 

در حال حاضر اطلاعات خاصی در مورد هوآوی Mate 40 در دسترس نیست، اما به نظر می‌رسد که این محصول به لنز دوربین چهارگانه مجهز باشد که سنسور 108 مگاپیکسلی، به عنوان لنز اصلی عمل خواهد کرد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)