خانهاخبار
نقشه راه احتمالی تراشه‌های کوآلکام و مدیاتک لو رفت

نقشه راه احتمالی تراشه‌های کوآلکام و مدیاتک لو رفت

بر اساس تصویری که در شبکه اجتماعی چینی ویبو لو رفته، کوآلکام و مدیاتک می‌خواهند در اواخر سال 2020 و نیمه نخست 2021 تراشه‌های مختلفی را راهی بازار کنند.
۱۳۹۹/۴/۲۷

گزارش جدید یک شرکت تحقیقاتی که بر روی شبکه اجتماعی چینی ویبو فاش شده اطلاعات جالبی را درباره نقشه راه تراشه‌های کوآلکام و مدیاتک نشان می‌دهد. بر اساس تصویر زیر به نظر می‌رسد که کوآلکام می‌خواهد نسل بعدی تراشه پرچمدار خود، یعنی اسنپدراگون ۸۷۵، را در حوالی سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۱ معرفی کند.

اسنپدراگون ۸۷۵ با فرآیند تولید ۵ نانومتری EUV توسط شرکت تایوانی TSMC ساخته می‌شود. کوآلکام سپس به‌فاصله کوتاهی به‌سراغ اسنپدراگون 735G می‌رود که این تراشه هم با فرآیند ۵ نانومتری EUV ساخته خواهد شد. در همان حوالی زمانی باید منتظر چیپست اسنپدراگون 435G هم باشیم.

از سوی دیگر، مدیاتک هم برنامه‌های خوبی در نظر دارد. این شرکت در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰ می‌خواهد دیمنسیتی ۶۰۰ را با فرآیند ۷ نانومتری تولید کند. افزون بر این، در حوالی آغاز سال ۲۰۲۱ باید منتظر دیمنسیتی ۴۰۰ باشیم که احتمالا تراشه‌ای ۶ نانومتری خواهد بود. مدیاتک در نهایت در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱ تراشه پرچمدار نامشخصی با پشتیبانی از 5G و با فرآیند ۵ نانومتری تولید خواهد کرد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)