خانهاخبار
چرا اپل به دنبال اسکن کردن رگ‌ها است؟

چرا اپل به دنبال اسکن کردن رگ‌ها است؟

در سی‌ام ژوئن اپل حق اختراع اسکنر رگ‌ها را ثبت کرد تا تحرکات رگ‌های دست هنگام کار با اپل واچ را زیر نظر بگیرد. شاید اپل به دنبال بهبود دسترسی جهت تسهیل کار و یا حتی آوردن واقعیت افزوده به آیفون باشد.
۱۳۹۹/۴/۲۶

شاید گوشت در دست گرفته‌اید، روغن عوض کرده‌اید یا شاید در سوپرمارکت چند محصول را لمس کردید و هنوز نتوانستید دست خود را ضدعفونی کنید برخی از موقعیت‌هایی هستند که شما نمی‌خواهید به اپل واچ خود دست بزنید. در اینجا سیری آماده کمک به شما است تا با نزدیک کردن  واچ به دهان خود نام دستیار صوتی را صدا بزنید. حال اپل در حال کار بر روی گزینه‌ای دیگر جهت دستورات غیر لمسی است: سنسورهایی که رگ‌ها را تحت کنترل می‌گیرند.

برای بار اول اپل اینسایدر در تاریخ 30 ژوئن، مایکل برِنان، مهندس نرم‌افزار یادگیری ماشینی در اپل، سیستم جدیدی را تشریح می‌کند: " به‌صورت خودکار جسچرهای کاربر را شناسایی می‌کند آن‌هم با استفاده از ویژگی‌های رگ وقتی‌که دست حالات متفاوتی به خود می‌گیرد."

image

 

ایده اینست که با استفاده از یکسری حسگر، شامل دوربین اینفرارد، بتواند از دست کاربر جهت طبقه‌بندی دایاگرام رگ‌ها درون دست کاربر تصویربرداری کند. پس‌ازآن، دیوایس می‌تواند تصاویر گرفته‌شده را به یک نقشه دیجیتال تبدیل کند تا حرکات مختلف دست یا انگشت‌های شخص را بر اساس تغییرات رگ‌ها شناسایی کند.

حال می‌توانید (به‌عنوان‌مثال) انگشت اشاره خود را بلند کنید تا اپلیکیشن تمرینات ورزشی شما باز شود یا دست‌های خود را به بالا مشت کنید تا پخش موسیقی متوقف شود.

شاید هم اپل در تلاش است با این کار دسترسی‌ها و کاربردها را ارتقا دهد. برخی از کاربران توانایی صحبت کردن و یا شنیدن را ندارند که عملاً سیری را بلااستفاده کرده است و برخی دیگر با عدم توانایی در تحرک و یا کندی عضلات دست و بازو درگیر هستند و لمس تاچ‌اسکرین اپل‌واچ برای آن‌ها دشوار باشد. خلق زبانی مخصوص با استفاده از جسچرهای مربوط به دیوایس می‌تواند کنترل بسیاری از کارکردهای اپل‌واچ را آسان کند. این حرکت اپل بسیار هوشمندانه است چراکه می‌خواهد همه به میزان مساوی از تکنولوژی لذت ببرند.

شاید بهتر باشد احتمال جذاب دیگری را در نظر بگیریم: اواخر سال گذشته میلادی، شایعاتی به گوش رسید که اپل درصدد تولید هدست‌های واقعیت افزوده و پس‌ازآن عینک‌های AR است. تاریخ معرفی این محصولات نیز 2022 و 2023 اعلام‌شده بودند.

image

 

تصور کنید در حال بازی با آیفون خود هستید که یک هدست VR اپل بدان متصل است، در فضایی مَجازی در حال مبارزه با زامبی‌ها هستید و این Apple Watch است که هر حرکت شما را تبدیل می‌کند. شاید غیرقابل‌باور باشد اما فراموش نکنید اپل در پاییز گذشته سرویس بازی مخصوص به خود، Apple Arcade، را معرفی نمود.

اپل تصمیم ندارد گوشه‌ای بنشیند و رقبا را تماشا کند که به دنبال ایده‌های خود رفته‌اند. پتنت‌ها مسیر نگرش هر کمپانی را ترسیم می‌کنند و ازجمله آن‌ها باید به نمایشگر خمیده و یا آیفون تاشو اشاره کرد.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)