خانهاخبار
از رویداد سامسونگ گلکسی نوت 20 چه انتظاراتی داریم؟

از رویداد سامسونگ گلکسی نوت 20 چه انتظاراتی داریم؟

پوشیدنی‌ها، Earbuds و بیشتر از آن‌ها
۱۳۹۹/۴/۲۵

image

 

دیگر رویداد بزرگ رونمایی از محصولات سامسونگ 5 آگوست به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد چراکه همچنان جهان با کُوید-19 در حال مبارزه است. مورد انتظارترین بخش این رویداد معرفی عضو جدید خانواده  گلکسی نوت است، لاین‌آپ اسمارت‌فونی که از آخرین تکنولوژی‌ها بهره‌مند است و با سخت‌افزار قدرتمند، نمایشگر چشم‌نواز و بزرگ و قلم منحصربه‌فرد S Pen همگان را مجذوب خود خواهد کرد. علاوه بر این رونمایی که جزو بزرگ‌ترین گجت‌ها محسوب می‌شود شایعاتی مبنی بر معرفی برخی دیگر محصولات کمپانی کره‌ای ازجمله Earbudهای جدید، پوشیدنی‌های هوشمند و حتی گوشی‌های تاشو به گوش می‌رسد.

 

یکی دیگر از شایعاتی که در یکی از نوشتارهای اخیر هم بدان پرداخته‌ایم رونمایی از جدیدترین Galaxy Z Flip است که قادر به پشتیبانی از 5G خواهد بود. همچنین شنیده‌ها حاکی از معرفی Galaxy Watch 3  و Earbudهای بی‌سیم با طراحی عجیب است که تحت عنوان Galaxy Buds Live شناخته می‌شوند.

بر اساس آنچه در رویداد معرفی گلکسی نوت 10 در سال گذشته مشاهده شد این امکان وجود دارد که تمام محصولات ذکرشده در رویداد ماه آتی معرفی شوند. سال گذشته علاوه بر گلکسی نوت 10 ، کمپانی سامسونگ از  Galaxy Watch Active 2 ادیشن Under Armour و یک لپ‌تاپ با برند گلکسی که مجهز به چیپست کوالکام اسنپ‌دراگون 8cx رونمایی کرد.

image

گلکسی نوت 20 آلترا که طبق شایعات چنین طرحی خواهد داشت

 

سری گلکسی نوت 20

بیشترین تمرکز کمپانی در رویداد رونمایی سالانه در ماه آگوست ، گوشی‌های نوت قلم‌دار سامسونگ هستند. امسال انتظار می‌رود سامسونگ حداقل از 2 مدل نوت رونمایی کند که یکی نوت 20 استاندارد  (شایعه: دارای نمایشگر فلت 6.42 اینچی 1084*2345 است) و دیگری نوت 20 آلترا دارای نمایشگر خمیده است. دیگر اخبار غیر موثق حکایت از نوت 20 پلاس مجهز به نمایشگر 6.87 اینچی 1084*2345  دارند. اما با کنار هم قرار دادن پازل اخبار این‌گونه برداشت می‌شود که نوت 20 پلاس و نوت 20 آلترا یک دیوایس باشند.

قبلاً تصویری به‌اشتباه نوت 20  آلترا  از سوی وب‌سایت سامسونگ منتشر شد. در این عکس ما شاهد بامپ دوربینی با طراحی متفاوت بودیم. در این طرح، وجود 3 دوربین در کنار یک حسگر چهارمی که احتمالاً حسگر 3D ToF و یا اتوفوکوس لیزری بوده به چشم می‌خورد ؛ سنسورهایی که نام‌برده شد به ترتیب  به ثبت تصاویر پرتره و سرعت فوکوس کمک شایانی خواهند نمود.

پس‌ازآن شاهد انتشار ویدئویی از نوت 20 آلترا در کانال یوتیوب JiP بودیم که پنل جلویی این دیوایس را نمایش می‌داد. وجود یک پانچ سلفی حفره-مانند در مرکز بالای نمایشگر  همچون نوت 10 و حاشیه‌های کم از نکات قابل‌توجه هستند.

شاید بهترین تصویری که از نوت 20 استاندارد وجود دارد، رندرهای منتشرشده از سوی I.C. باشد. در مقایسه با نوت 20 آلترا، برجستگی دوربین در پنل پشتی جذابیتی ندارد و نمایشگر  تختی وجود دارد که تشخیص کمترین خمیدگی در حاشیه‌ها امکان‌پذیر نیست.

تصاویر لورفته از نوت 20 آلترا وجود یک لنز زوم پریسکوپ folded را تائید می‌کنند که یادگار  S20 Ultra است.  این لنز محدودیت رایج در دیگر اسمارت‌فون‌ها در حیطه زوم را کنار می‌زند. هیچ اطلاعات تأییدشده‌ای وجود ندارد تا ببینیم رزولوشن دوربین‌های نوت 20 آلترا چه مقدار است.  البته I.C. اعلام کرده است که نوت 20 پلاس (که نمی‌دانیم همان آلتراست یا خیر) دارای سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی است که در S20 Ultra استفاده‌شده است. لنز زوم هم تنها 50 برابر بزرگ‌نمایی  با رزولوشن 13 مگا پیکسلی خواهد داشت نه 100 برابر  با سنسور 48 مگا پیکسلی. شاید یک افت کیفیت به‌حساب آید اما درواقع، تصاویر S20 Ultra با زوم 100 برابری عملاً بی‌استفاده بودند پس محدودیت 50 برابری معقول است. بهره‌مندی از سنسوری با رزولوشن پایین‌تر عملکرد بهتر  تصاویر زوم‌شده در مکان‌های کم‌نور را به همراه خواهد داشت.

اگر به ویدئوی JiP توجه کنیم S Pen  نوت طراحی مشابهی با نمونه سال گذشته دارد (همچنین محل جایگذاری قلم احتمالاً تغییریافته است) و احتمالاً دارای پوینتر جدیدی است که به شما اجازه می‌دهد با استفاده از S Pen   از راه دور cursor نمایشگر را کنترل کنید.

image

 وجود بامپ بزرگ دوربین با 3 دوربین در بخش پشتی منتشرشده توسط سامسونگ

 

تابحال از بخش بیرون نوت گفتیم و حال وقت ورود به بخش داخلی نوت 20 آلتراست که مهم‌ترین جزء مورد انتظار هست پردازنده آن است که قطعاً پایین‌تر از اسنپ‌دراگون 865 نخواهد بود و احتمال استفاده از 865 پلاس نیز وجود دارد. ازآنجاکه لاین‌آپ نوت 20 طراحی‌شده برای کار توسط مودم 5G X55 کوالکام است قادر به پشتیبانی از نسل پنجم ارتباطات نیز خواهد بود. طبق شایعات نمایشگر نوت 20 پلاس نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی دارد که اسکرول و حرکت روان نمایشگر به نسبت S20 را تضمین می‌کند. سؤال اینجاست که آیا این امکان وجود دارد  از نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی در رزولوشن 1440 پیکسلی استفاده کرد؟ در سری S20 این قابلیت وجود ندارد. اگر شایعات را مدنظر قرار دهیم، آلترا از این قابلیت بهره‌مند است.

گزارش‌هایی نیز به دست رسیده‌اند که نوت 20 پلاس مجهز به نمایشگر LTPO (Low-Temperature Polycrystalline Oxide) است که اپل برای سری 5 اپل واچ استفاده کرده بود.  با استفاده از این تکنولوژی سامسونگ می‌تواند کنترل بسیار بیشتری بر روی نرخ تازه‌سازی تلفن داشته باشد ضمن اینکه در مواقع ضروری امکان کاهش این نرخ جهت حفظ عمر باتری وجود دارد. یک فناوری سودمند که می‌تواند نیروی دریافتی نمایشگر 120هرتز را کاهش دهد.

 

سامسونگ گلکسی‌های تاشو

در بحث تاشوها، سامسونگ 2 دیوایس اصل دارد که در دست توسعه هستند: نسخه 5G گلکسی زد فلیپ – اسمارت‌فون اخیر سامسونگ که با تا شدن بسیار کامپکت می‌شود – و گلکسی فولد که خلاف زد فلیپ، یک تبلت است و با تا شدن به اسمارت‌فون می‌ماند.

بیایید با Galaxy Z Flip 5G آغاز کنیم که جذابیت کمتری نسبت به فولد دارد. اگر با نسخه پیشین که 4G بود مقایسه کنیم پردازنده سریع‌تر اسنپ‌دراگون 865 را با خود به همراه دارد (با قابلیت پشتیبانی از 5G) و در دیگر چیزی تغییر نکرده است.

به گزارش سام‌موبایل در رونمایی آگوست یک فولد جدید وجود خواهد داشت که تحت نام Galaxy Z Fold 2 تلاشی است برای تکامل برندینگ تاشو. حال اطلاعاتی به‌دست‌آمده که در رویداد آنپک آگوست خبری از فولد جدید نیست و فقط یک دیوایس تاشو معرفی خواهد شد.

درصورتی‌که فولد 2 در این همایش رونمایی شود این انتظار می‌رود نمایشگر بزرگ‌تر در قسمت کاور وجود داشته باشد تا کار به‌صورت تاشو تسهیل شود. نمایشگر داخلی با پانچ حفره‌ای کوچک برای سلفی خودنمایی می‌کند. پشتیبانی این دیوایس از 5G دور از انتظار نیست چراکه یک هندست تاشوی دیگر وارد رقابت خواهد شد.

جهت یادآوری شایعات قبلی درباره گلکسی زد فولد 2 را ذکر می‌کنیم: نمایشگر 8 اینچی پوشیده از شیشه فوق نازک، دوربین 108 مگاپیکسلی ، استایلوس S Pen و پردازنده اسنپ‌دراگون 865.

 

image

 

تصاویری به بیرون درز پیداکرده‌اند  که گلکسی واچ جدید دو دکمه فیزیکی و حاشیه دوار  را به نمایش می‌گذارند.

 

پوشیدنی‌های جدید

در رویداد پیش‌رو از سامسونگ شاید یک گلکسی واچ جدید هم رونمایی شود که این کمپانی کلاً گلکسی واچ 2 را فراموش کرده و می‌خواهد مسیر را با گلکسی واچ 3 ادامه دهد. از این واچ جدید اخیراً یک سری تصاویر و رندر منتشرشده‌اند. مهم‌ترین شایعه‌ای هم که وجود دارد حضور حاشیه چرخان است که در Galaxy Watch Active و Active 2 وجود نداشت. کنترل فیزیکی و راحت این اسمارت‌واچ از ویژگی‌های حضور حاشیه چرخان است. این ساعت هوشمند در نسخه‌های 41 میلی‌متری و 45 میلی‌متری، LTE و فقط وای‌فای در دسترس قرار خواهند گرفت.

سیستم‌عامل Tizen سامسونگ برای ساعت‌های هوشمند جدید تغییرات ظاهری به خود دیده است. امکان افزودن جزئیات شخصی همچون ضربان قلب یا گام شمار در اطراف نمایشگر در نظر گرفته‌شده‌اند. ازآنجاکه Active 2  بهترین ساعت‌مچی هوشمند برای کاربران اندروید انتخاب‌شده است پس انتظارات برای واچ‌های هوشمند سامسونگ نیز بالا رفته‌اند.

اگر آنچه در کمیسیون ارتباطات فدرال  فایل شده است حقیقت داشته باشد پس باید منتظر رونمایی از یک دستبند سلامتی نیز باشیم. جزئیات کمی وجود دارند اما این‌گونه به نظر می‌آید نسل بعد Samsung Galaxy Fit  رونمایی شده در سال گذشته باشد. دستبند جدید توانایی ترکینگ ضربان قلب و تشخیص تمرینات را به‌صورت خودکار دارد.

 

image

Galaxy Buds Live با طرحی مشابه لوبیا قابلیت حذف صداهای اضافه را دارد.

 

Samsung Galaxy Buds Live Earbuds

در ابتدای سال میلادی سامسونگ از یک Earbuds بی‌سیم جدید با نام Galaxy Buds Plus رونمایی کرد و زمان زیادی نگذشته بود که به‌عنوان بهترین Earbuds بی‌سیم بازار شناخته شد. از بهترینی سخن می‌گوییم که توانایی noise cancellation نداشت اما بادز لایو این قابلیت را دارد.

اولین شایعات پیرامون این محصول در ماه آپریل به گوش رسید که یک جفت Earbuds بی‌سیم با قابلیت noise cancellation واقعی اما به شکل لوبیا در راه ورود به بازار است (که از آن‌ها تحت عنوان galaxy Beans نام‌برده می‌شد). متأسفانه عمر باتری بادز لایو به‌خوبی بادز پلاس نیست چراکه پلاس 11 ساعت توانایی پلی‌بک دارد و لایو 6 ساعت ؛ بااین‌همه می‌تواند بدون جای‌گیری در قاب خود 24 ساعت دوام آورد.

 

SAMSUNG GALAXY TAB S7 &  S7 PLUS

تولیدکنندگانی که تبلت اندرویدی را این روزها دست‌کم می‌گیرند کم نیستند اما سامسونگ به تولید محصولات جدید در لاین‌آپ گلکسی تب آن‌هم به‌صورت سالیانه اصرار می‌ورزد. به گزارش سام‌موبایل در مراسم آن‌پک آگوست Tab S7 و Tab S7 Plus رونمایی خواهند شد.

اگر گزارش‌های به‌دست‌آمده صحیح باشند S7 و S7 Plus به ترتیب دارای نمایشگرهای 11 و 12.4 اینچی خواهند بود که مجهز  به پردازنده 865 پلاس اسنپ‌دراگون هستند. هر دو با S Pen سامسونگ کار می‌کنند و گزینه‌های رم 6 یا 8 گیگابایتی همراه با 256 گیگابایت حافظه در دسترس هستند. حتی این احتمال وجود دارد که نسخه 5G از Tab S7 Plus نیز وجود داشته باشد. وجود سنسور اثر انگشت درون نمایشگر تا حدود زیادی صحیح است اما اینکه از نوع اپتیکال هستند یا آلتراسونیک هنوز مشخص نیست.

 

image

Galaxy Home که سال 2018 برای اولین بار از آن صحبت شد هنوز عرضه نشده است.

 

کلام آخر

در این لحظه صحبت از رونمایی Galaxy Home منطقی نیست. اسپیکر هوشمند نیروگرفته از Bixby ابتدا سال 2018 از آن صحبت به میان آمد  و پشت سر هم معرفی آن به تعویق افتاد هرچند در کره جنوبی یک نمونه کوچک توسط سامسونگ عرضه شد. اگر اسپیکر هوشمند سامسونگ امسال رونمایی شود قطعاً توجهات را از سمت نوت 20 به‌سوی خود جلب خواهد نمود.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

علی

۱۳۹۹/۴/۲۵
اگر اندازه نوت ۲۰ اولترا کوچیک تر اس باشه واقعا فاجعه اینجوری داره برتری اس به نوت نشون می ده سامسونگ بر خلاف صحبت های که همش می کردن همیشه نوت بزرگتر اس و قوی تر بوده باید صفحه نمایش بزرگنتر اس داشته باشه اگر فرقی بینشون نزاره اینجوری خانواده نوت فروش خوبی امسال نخواهند داشت