خانهاخبار
طراحی و هزینه‌های تولید وان پلاس نورد در مصاحبه‌ای مشخص شد

طراحی و هزینه‌های تولید وان پلاس نورد در مصاحبه‌ای مشخص شد

یک کانال یوتیوبی اخیرا مصاحبه‌ای با مدیر وان پلاس انجام داده و در این مصاحبه شاهد رونمایی از طراحی وان پلاس نورد هستیم. علاوه بر این، هزینه قطعات مختلف این دستگاه اعلام شده است.
۱۳۹۹/۴/۲۵

وان پلاس نورد تا ۳۱ تیر معرفی نمی‌‌شود، اما مدیر خط تولید محصولات میان‌رده این شرکت اخیرا در مصاحبه‌ای با کانال یوتیوب MKBHD به صحبت درباره این دستگاه پرداخت. او در این مصاحبه برای اولین بار از ظاهر وان پلاس نورد و حتی ایرباد بیسیم این شرکت رونمایی کرد.

image

میان‌رده وان پلاس فاصله زیادی با پرچمداران آن‌ها ندارد. ظاهرا این دستگاه به وضوح الهاماتی از وان پلاس ۸ داشته و نمود عینی آن را می‌توانید در ماژول خطی دوربین عقب و حتی رنگ آبی خاص آن ببینید. علاوه بر این، طراحی قاب عقب خمیدگی‌های آشنایی دارد که گرفتن دستگاه را در دست آسان می‌کند.

image

کارل پی، مدیر خط تولید محصولات میان‌رده وان پلاس، در این مصاحبه از دو پروتوتایپ قبلی این دستگاه هم پرده برداشت. اولین پروتوتایپ محصولِ عجیبی شبیه آیفون بود که ظاهر آن شبیه آیفون ۱۲ به نظر می‌رسید. پروتوتایپ دوم از طرحی شبیه تلفن‌های قدیمی پیکسل تبعیت می‌کند که در این‌جا قاب عقب آن را به سه بخش تقسیم کرده است. کارل پی گفت وان پلاس طراحی خود را خیلی دیر تغییر داد و همین اتفاق باعث شد عرضه محصول حدود یک ماه به تعویق بیفتد. در حالت ایده‌آل طراحی نهایی تلفن‌های هوشمند باید ۹ ماه پیش از عرضه آماده شود، اما در خصوص وان پلاس نورد این اتفاق ۶ ماه پیش افتاده بود.

image
image
image

در این مصاحبه حرف‌های زیادی درباره تولید محصولات میان‌رده و هزینه قطعات مختلف این دستگاه‌ها زده شد. بخش اول مصاحبه به NFC اختصاص داشت که پیش‌تر در مورد محصولات وان پلاس محل مناقشه بود. این شرکت NFC را از وان پلاس ۲ حذف و اعلام کرده بود که این تصمیم را برای کاهش هزینه‌ها گرفته است. قیمت خام هر تراشه NFC حدود ۴ دلار است که البته در نهایت برای رسیدن به دست مشتری کمی افزایش پیدا می‌کند.

موضوع بعدی استاندارد مقاومت در برابر آب یا IP بود. کارل پی اذعان داشت که هزینه مقاوم‌سازی دستگاه‌ها در برابر آب پایین است، اما هزینه اصلی در موضوع تهیه دستگاه‌هایی اتفاق می‌افتد که برای آزمایش استاندارد IP لازم‌اند. به‌علاوه، باید نیروی انسانی اضافه‌تری در نظر گرفته شود تا محصولات را مورد آزمایش قرار دهند و این اتفاق هزینه‌ها را بالا می‌برد. آقای پی گفت استفاده از IP برای هر دستگاه چیزی حدود ۱۵ دلار هزینه برمی‌دارد، بنابراین وان پلاس نورد فاقد IP است اما طوری طراحی شده که می‌تواند تا حد خوبی در برابر آب مقاومت کند.

در بخش باتری به جز ظرفیت باتری عوامل مختلفی وجود دارد که افراد باید به آن توجه کنند. کار پی توضیح داد که خود باتری قطعه استانداردی است، اما آداپتور شارژر هزینه‌ای بیشتر از حد متوسط دارد، چون بخش اصلی سخت‌افزار در آداپتور است نه در گوشی.

image

آقای پی در خصوص نمایشگر گفت هزینه استفاده از نمایشگرهای AMOLED حدود دو برابر نمایشگرهای LCD است و این مسئله از مهم‌ترین تصمیمات در تولید تلفن‌های هوشمند است. علاوه بر این، موضوعاتی مثل اعمال یا عدم اعمال خمیدگی بر لبه‌های نمایشگر یا استفاده از نرخ‌های نوسازی بالا باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود. البته ظاهرا هزینه استفاده از پنل‌های ۹۰ هرتزی پایین آمده، اما این فاکتور یکی از بخش‌های پرهزینه طراحی وان پلاس نورد بوده است.

image

بخش بعدی مصاحبه به جک هدفون اختصاص داشت. هزینه خام این جک آن‌قدرها زیاد نیست، اما موضوع اصلی اثراتی است که استفاده از این جک بر روی قطعات داخلی دستگاه می‌گذارد. شرکت‌ها با حذف جک هدفون می‌توانند از فضای بیشتری برای افزایش ظرفیت باتری استفاده کنند و دستگاه خود را باریک‌تر نگه دارند.

image

حالا که صحبت از هدفون شد، لازم به ذکر است که آقای پی در طول مصاحبه از یک جفت ایرباد بیسیم استفاده می‌کرد که بدون شک باید همان وان پلاس بادز باشد. اگرچه در این مصاحبه صحبتی از وان پلاس بادز به میان نیامد، اما ساعاتی بعد در انجمن گفتگوی وان پلاس اعلام شد که عمر باتری خود دستگاه ۷ ساعت است و کیس شارژر می‌تواند ۲۱ ساعت زمان بیشتر را در اختیار شما بگذارد.

image

وان پلاس بادز بسیار سبک است و وزن هر گوشی آن صرفا به ۴.۶ گرم می‌رسد. وزن کیس شارژر این دستگاه ۳۶ گرم است. گفته شده که وان پلاس بادز هماهنگی بی‌نظیری با گوشی‌های این شرکت دارد و مقدار تاخیر را در هنگام گیمینگ به حداقل می‌رساند.

نظر شما درباره صحبت‌های کارل پی و طراحی وان پلاس نورد چیست؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)