خانهاخبار
سامسونگ انتظار دارد 6G تا سال 2028 راه‌اندازی شود

سامسونگ انتظار دارد 6G تا سال 2028 راه‌اندازی شود

سامسونگ امروز با انتشار مقاله‌ای اعلام کرد که تحقیق روی فناوری‌های نسل ششم ارتباطات را آغاز می‌کند و انتظار دارد که این شبکه را تا پایان دهه جاری به بهره‌برداری برساند.
۱۳۹۹/۴/۲۵

بر اساس مقاله‌ای که امروز از سوی سامسونگ الکترونیکس منتشر شده است، به نظر می‌رسد که این غول کره‌ای انتظار دارد که نسل ششم ارتباطات (6G) در سال ۲۰۲۸ به مرحله تجاری‌سازی رسیده و تا سال ۲۰۳۰ وارد جریان اصلی بازار شود. سامسونگ انتظار دارد که ITU-R، بخشی از اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) که مسئول ارتباطات رادیویی است، از سال آینده کار روی تبیین اهداف 6G را آغاز کند.

این شرکت می‌گوید زمان مصرفی برای تعریف و توسعه استانداردهای فنی در هر دوره از نسل‌های ارتباطی، از نسل دوم (2G) تا نسل پنجم (5G)، کاهش یافته است. برای نسل سوم حدود ۱۵ سال طول کشید تا اهداف و استانداردها تبیین شود. این عدد برای نسل پنجم به ۸ سال رسید و سرعت فرآیندها برای نسل ششم بیشتر خواهد بود.

سامسونگ می‌گوید هدف آن‌ها برای 6G این است که تجربه‌ای از ارتباطات ماورایی را به هر گوشه از زندگی بشری وارد کنند. سونگ‌هیون چوی، مدیر مرکز تحقیقاتی ارتباطات پیشرفته سامسونگ، در بیانیه‌ای اظهار دارد که اگرچه جهانی‌سازی 5G هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد، ولی برای شروع کار بر روی 6G هرگز زود نیست.

image

این شرکت امسال می‌خواهد تحقیق بر روی 6G را با تمام توان آغاز کند. سامسونگ در مقاله جدید خود سه گروه از پیش‌نیازها را برای فهم خدمات 6G تعریف کرده است: توانمندی، معماری و اعتمادپذیری. دستیابی به حداکثر سرعت ۱۰۰۰ گیگابیت بر ثانیه، تاخیر هوایی کمتر از ۱۰۰ میکروثانیه، نرخ اطلاعاتیِ ۵۰ برابر بیشتر از 5G و تاخیر یک-دهمی موردنیاز است.

از پیش‌نیازهای مرتبط با توانمندی و معماری 6G می‌توانیم به بهینه‌سازی طراحی شبکه برای غلبه بر قابلیت‌های پردازشیِ محدودِ دستگاه‌های قابل حمل، توانمندسازی یکپارچگی قابل انعطاف موجودیت‌های جدید شبکه، و اعمال ویژگی‌های هوش مصنوعی از مراحل ابتدایی توسعه اشاره کنیم.

استفاده از هوش مصنوعی به خودی خود باعث فراهم آمدن قابلیت اعتمادپذیری می‌شود. سامسونگ در ماه آوریل ۲۰۱۹ راهکارهای شبکه 5G خود را در اختیار سازمان‌های مخابراتی کره جنوبی قرار داد. این شرکت از آن زمان تاکنون به کشورهای مختلفی از جمله آمریکا، کانادا، ژاپن، استرالیا و نیوزلند در این زمینه کمک کرده است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)