خانهاخبار
اپل واچ جان یک فرد 22 ساله را نجات داد

اپل واچ جان یک فرد 22 ساله را نجات داد

سنسور ضربان قلب قرار گرفته در اپل واچ، یکی از مهم ترین ویژگی‌های این محصول به حساب می‌آید.
۱۳۹۹/۴/۲۴

یکی از کاربران 22 ساله وب سایت Reddit به تازگی با انتشار مطلبی در این مرجع، از اتفاقی جالب در مورد اپل واچ پرده برداری کرد. ساعت هوشمند اپل با ارسال پیامی، به او گوشزد کرد که مشکلاتی که برای قلب وی پیش آمده، طبیعی نیست و پس از مراجعه به پزشک، او متوجه شد که به بیماری قلبی مادرزادی مبتلا است.

این شخص که با نام کاربری Merrick63 در وب سایت رددیت فعالیت می‌کند، نوتیفیکیشنی را روی اپل واچ خود دریافت کرد که از نامنظم بودن ضربان قلب وی حکایت داشت. بعد از این نوتیفیکشن، او اقدام به گرفتن ECG توسط اپل واچ کرد و در نتیجه متوجه شد که چنین موضوعی واقعا صحت دارد. همین موضوع باعث شد تا وی به یک کاردیولوژیست و متخصص مربوطه مراجعه کند که در صورت عدم ارسال نوتیفیکشن یاد شده، چنین اتفاقی هرگز رخ نمی‌داد.

image

 

الکتروکاردیوگرام یا همان ECG به اختصار، به آزمایشی گفته می‌شود که ریتم ضربان قلب فرد را گرفته و آن را بررسی می‌کند. این موضوع باعث می‌شود تا فرد از نامنظم بودن ضربان قلب خود مطلع شده و در صورت عدم مراجعه به پزشک مربوطه، موجبات حملات قلبی یا دیگر صدمات جدی را پدید خواهد آورد. دستگاه‌های موجود در بیمارستان‌ها به صورت پیش فرض، به ECG مجهز هستند.

اپل در سری چهارم اپل واچ و نسل‌های بعد از آن، این ویژگی را به ساعت هوشمند خود اضافه کرد. اگر اپل واچ را در دستان خود به همراه داشته باشید، آزمایشی ECG به مدت سی ثانیه در صورت نیاز از شما گرفته می‌شود. اگر مورد مشکوکی در این تست مشاهده کنید، می‌توانید آن را در صورت مراجعه به پزشک، در اختیار وی قرار دهید.

کاربرانی که از نسخه‌های قدیمی‌تر اپل واچ که به ECG مجهز نیست استفاده می‌کنند، همچنان قادر به دریافت نوتیفیکشن مربوط به نامنظم بودن روند ضربان قلب هستند که خود دلیل محکمی برای مراجعه به پزشک به حساب می‌آید.

بد نیست بدانید این اولین باری نیست ک اپل واچ، جان یکی از افراد مبتلا به بیماری قلبی را نجات می‌دهد. در حال حاضر، قابلیت ECG در 37 کشور مختلف پشتیبانی می‌شود که به مرور، به تعداد آن ها افزوده خواهد شد. از آن جا که این موضوع به صورت قطعی به سلامت افراد وابسته است و ارگان‌های مختلف برای همکاری با آن باید آماده شوند، لذا روند ارائه این ویژگی با سرعت کمتری نسبت به حالت معمول طی می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

یه بنده خدا

۱۳۹۹/۴/۲۶
اینا ماله بلاد کفره ما بیمه حضرت زهراییم:)