خانهاخبار
اپل به پرداخت جریمه‌ای 1 میلیارد دلاری به سامسونگ مجبور شد

اپل به پرداخت جریمه‌ای 1 میلیارد دلاری به سامسونگ مجبور شد

همه‌گیری جهانی ویروس کرونا و کاهش فروش محصولات اپل باعث شد این شرکت مجبور به پرداخت جریمه‌ای 1 میلیارد دلاری شود، چون نتوانسته به اندازه کافی از سامسونگ پنل OLED بخرد.
۱۳۹۹/۴/۲۴

بر اساس گزارش جدید شرکت Display Supply Chain Consultants، اپل مجبور به پرداخت جریمه‌ای ۹۵۰ میلیون دلاری به سامسونگ شده چون کمتر از حد انتظار از این شرکت پنل OLED خریده است. سامسونگ در گزارش درآمدهای سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ خود به دریافت مبلغی در رابطه با کسب و کار نمایشگرها اشاره کرده بود، هرچند جزئیاتی در این باره منتشر نکرد.

خبرگزاری TheElec ماه گذشته اعلام کرد که سامسونگ ۷۴۵ میلیون دلار از اپل غرامت گرفته اما گزارش امروز DSCC به نقل از منابع ناشناس می‌گوید این مبلغ چیزی در حدود ۹۵۰ میلیون دلار بوده است. در این گزارش آمده: «مبلغ پرداختی اپل وضعیت عملکردی سامسونگ در کسب و کار نمایشگرها را از چیزی که به‌عنوان زیان عملیاتی تلقی می‌شد به سود عملیاتی تبدیل کرده است.»

میزان درآمد سامسونگ دیسپلی نسبت به سال گذشته با افت ۷ درصدی مواجه بود، اما گزارش سود عملیاتی این شرکت افزایش ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد که خیلی بالاتر از پیش‌بینی‌های تحلیل‌گران است. این نخستین باری نیست که چنین اتفاقی رخ می‌دهد، چون در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۹ نیز اپل به خاطر عدم خرید مقدار مشخصی از پنل‌های سامسونگ به پرداخت غرامت مجبور شد. البته پارسال بعید به نظر می‌رسید که اپل به سامسونگ پول نقد داده باشد و در عوض احتمالا به آن‌ها سفارشات بیشتری داده بود تا این جریمه را جبران کند. با این حال، مشخص نیست که امسال چه اتفاقی افتاده است.

اپل با بسیاری از تامین‌کنندگان خود بر سر خرید حداقلی از قطعات توافق می‌کند تا احتمالا تخفیف بیشتری به ازای هر خرید دریافت کند. اگر این شرکت نتواند به رقم حداقلی سفارش خود دست یابد، بر طبق توافق باید جریمه‌ای پرداخت کند. امسال زنجیره تامین و میزان تقاضا به‌خاطر همه‌گیری جهانی ویروس کرونا تحت تاثیر قرار گرفت، در نتیجه اپل نتوانست به تعهد خود مبنی بر خرید پنل‌های OLED سامسونگ پایبند بماند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)