خانهاخبار
احتمال تاخیر در عرضه مدل‌های آیفون 12 تا ماه اکتبر قوت گرفت

احتمال تاخیر در عرضه مدل‌های آیفون 12 تا ماه اکتبر قوت گرفت

بر اساس گزارش جدید تحلیل‌گران شرکت Wedbush، اپل احتمالا خانواده آیفون 12 را در ماه سپتامبر معرفی می‌کند، اما به‌خاطر تاخیرهای ناشی از ویروس کرونا نمی‌تواند همه آن‌ها همان موقع عرضه کند.
۱۳۹۹/۴/۲۴

تحلیل‌گران شرکت Wedbush که قبلا پیش‌بینی کرده بودند اپل در ماه سپتامبر آیفون ۱۲ را معرفی می‌کند، حالا همچنان انتظار دارند چنین اتفاقی رخ دهد، اما آن‌ها اکنون می‌گویند تمامی مدل‌های این سری تا ماه اکتبر وارد بازار نخواهند شد. پیش‌تر در گزارش شرکت GF Securities به این احتمال اشاره شده بود. با توجه به همه‌گیری جهانی ویروس کرونا و مشکلاتی که این همه‌گیری در فرآیند تولید آیفون ایجاد کرد، سه سناریو برای پرچمداران امسال اپل تصور می‌شد.

سناریوی اول می‌گفت اپل رویداد اصلی خود را در ماه سپتامبر برگزار می‌کند و بلافاصله اعضای خانواده آیفون ۱۲ را به بازار می‌فرستد، ولی این عرضه محدود خواهد بود. مدل‌های پرو آیفون ۱۲ احتمالا به‌سرعت به‌صورت ناموجود در می‌آیند و تحویل آن‌ها به مشتریان با تاخیر بسیار مواجه خواهد شد.

سناریوی دوم مشابه شرایط آیفون X و آیفون XR بود و می‌گفت اپل همه مدل‌های آیفون ۱۲ را در ماه سپتامبر معرفی می‌کند و برخی از آن‌ها در همان روز موجود می‌شوند، اما برخی از مدل‌ها در آینده موجود خواهند شد.

سناریوی سوم هم می‌گفت رویداد اپل در ماه اکتبر برگزار می‌شود تا این شرکت بتواند بلافاصله تمام اعضای خانواده آیفون ۱۲ را روانه بازار کند.

image

شرکت Wedbush قبلا سناریوی سوم را رد کرده بود. این شرکت حالا از سناریوی دوم حمایت می‌کند و معتقد است که عملکرد زنجیره تامین در بازگشت به شرایط عادی فراتر از انتظار بوده است. تحلیل‌گران Wedbush می‌گویند اپل می‌تواند پرچمداران 5G خود را در اواسط سپتامبر معرفی کرده و آن‌ها را در ماه اکتبر به بازار بفرستد. با این حال، تحلیل‌گران مشخص نکرده‌اند که چه مدل‌هایی زودتر از بقیه عرضه می‌شوند.

این کمپانی معتقد است که چین هنوز یکی از مهم‌ترین بازارهای اپل به حساب می‌آید و حدود ۲۰ درصد از خرید آیفون‌های جدید در سال آینده از این کشور خواهد بود. تحلیل‌گران Wedbush می‌گویند تا سال آینده چیزی حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیون آیفون در بازه زمانی تعویض قرار می‌گیرند و اپل می‌خواهد با ارائه مدل‌های مختلف آیفون بر رقبا چیره شود.

چین در حال حاضر با مشکل سیل‌های متعدد و شدید مواجه شده که عملا سطح آب رودخانه‌های این کشور را از حد مجاز فراتر برده است. با این حال، معلوم نیست که این اتفاق چه تاثیری بر روند تولید محصولات مختلفی خواهد داشت که در این کشور تولید می‌شوند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)