خانهاخبار
برند iQOO رسما از فناوری شارژ سریع 120 واتی رونمایی کرد

برند iQOO رسما از فناوری شارژ سریع 120 واتی رونمایی کرد

زیربرند شرکت ویوو امروز در رویدادی 15 دقیقه‌ای نشون داد که چگونه توانسته کاری کند با فناوری شارژ سریع 120 واتی امکان شارژ یک باتری 4 هزار میلی آمپر ساعتی در 15 دقیقه فراهم شود.
۱۳۹۹/۴/۲۴

شاخه گیمینگ برند ویوو با نام iQOO امروز در کنفرانسی در چین رسما از فناوری جدید Super FlashCharge 120W رونمایی کرد. انتظار می‌رود که این فناوری شارژ ۱۲۰ واتی در ماه اوت وارد بازار شود. طبق اعلام رسمی ویوو بر روی صحنه، فناوری شارژ ۱۲۰ واتی آن‌ها می‌تواند یک باتری ۴ هزار میلی آمپر ساعتی را ظرف مدت ۱۵ دقیقه شارژ کند. این سرعت حدود دو برابر فناوری شارژ ۶۵ واتی اوپو فایند X2 پرو است.

مدت زمان این کنفرانس صرفا ۱۵ دقیقه بود و با وصل کردن یک دستگاه دمو به شارژ آغاز شد تا در طول کنفرانس از صفر تا صد شارژ شود. در این ۱۵ دقیقه توضیح داده شد که iQOO دقیقا چطور توانسته به این فناوری دست پیدا کند و باعث نشود که چنین توان بالایی به گوشی صدمه رسانده یا موجب آتش‌سوزی گردد.

ویوو حالا سلول‌های باتری را با آرایه خاص و جدیدی طراحی می‌کند و به‌لطف این طراحی جدید، باتری‌های ۴ هزار میلی آمپر ساعتی می‌توانند ظرف ۵ دقیقه از صفر به ۵۰ درصد برسند. در این فناوری جریان از ۳ آمپر در ۲۰ ولت از طریق پمپ‌های شارژ به ۶ آمپر در ۱۰ ولت تبدیل شده و دو سلول ۲ هزار میلی آمپر ساعتی را شارژ می‌کند. موبایل‌هایی که از این فناوری استفاده می‌کنند باید لایه‌های اضافه گرافیتی داشته باشند و از سیستم‌های کمکی خنک‌کننده استفاده کنند تا بتوانند دما را پایین نگه داشته و از مادربرد محافظت نمایند.

مسئول برند iQOO در این کنفرانس اعلام نکرد که چه دستگاهی در ماه اوت با این فناوری عرضه می‌شود. اما با توجه به ماهیت برند iQOO به نظر می‌رسد که باید منتظر موبایلی با قابلیت‌های گیمینگ باشیم.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)