خانهاخبار
عملکرد مرورگر کروم روی مک‌ها به طرز چشمگیری بهبود می‌یابد

عملکرد مرورگر کروم روی مک‌ها به طرز چشمگیری بهبود می‌یابد

گوگل قصد دارد تا برای جلب توجه کاربران سیستم عامل مک، مرورگر کروم را با تغییرات جذابی از لحاظ عملکرد همراه کند.
۱۳۹۹/۴/۲۴

مرورگر گوگل کروم این روزها علاقمندان و مخاطبان خاص خود را دارد. اما از طرفی کاربران سیستم عامل مک، ترجیح می دهند تا از مرورگر پیش فرض این پلتفرم، یعنی Safari استفاده کنند. حال به نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد تا با افزایش کارایی و بهبود عملکرد گوگل کروم از لحاظ مصرف باتری، کاربران سیستم عامل مک را به سمت استفاده از این مرورگر بکشاند.

مدیریت تب‌های فعال در مرورگر کروم به طرز چشمگیری بهبود پیدا خواهد کرد و طرح محدودسازی تب‌های غیر فعال که در پس زمینه به کار خود ادامه می‌دهند، به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود. به این ترتیب مصرف باتری دستگاه و عملیات پردازشی به طرز محسوسی کاهش پیدا خواهد کرد. به گزارش منابع موثق، گوگل در حال حاضر در مشغول تست این گزینه روی لپ‌تاپ‌های مجهز به سیستم عامل مک است.

image

 

آقای Max Christoff مدیر ارشد بخش مهندسی مرورگر کروم در این باره چنین گفت:

این موضوع باعث می‌شود تا سرعت مرورگر تا حد امکان بالا رفته و مصرف باتری و عملیات مورد نیاز که بر دوش پردازنده دستگاه است، کاهش پیدا کند.

پیش از این، مرورگر گوگل کروم به دلیل استفاده بیش از حد از رم دستگاه، مصرف بالای باتری و نگرانی‌هایی پیرامون مسائل حریم شخصی، مورد انتقادات کاربران و صاحبان رسانه قرار گرفته بود.

در ماه می، گوگل تصمیم گرفت تا مصرف باتری این مرورگر را به وسیله بلاک کردن تبلیغات سنگین پایین آورد. همچنین منابع استفاده کننده از این تبلیغات، پیش از آن که کاربران بتوانند با آن ها تعامل بر قرار کنند نیز تا حد امکان محدود شده است. به این ترتیب با ارائه آپدیت جدیدی که به زودی در اختیار کاربران گوگل کروم قرار می‌گیرد، سرعت آن به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده و عملیات پردازشی نیز بسیار کمتر از پیش خواهد شد.

ظاهرا عزم گوگل برای جذب کاربران سیستم عامل مک جزم شده و قصد دارد تا آن جا که ممکن است، این افراد را به سمت استفاده از Google Chrome بکشاند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)