خانهاخبار
آیا اپل قصد دارد تا کنسول اختصاصی خود را عرضه کند؟

آیا اپل قصد دارد تا کنسول اختصاصی خود را عرضه کند؟

اپل قصد دارد تا با تجربه تولید اپل تی وی، کنسول اختصاصی خود را طراحی کرده و توسعه دهد.
۱۳۹۹/۴/۲۳

کنفرانس WWDC 2020 ماه گذشته برگزار شد و در خلال این رویداد، اپل خبر مهاجرت از چیپست‌های اینتل به ARM را به صورت رسمی اعلام کرد. حال به نظر می‌رسد که پروژه‌های مرموزی پشت این قضیه پنهان شده‌اند که از جمله آن ها می‌توان به طراحی و تولید کنسول اختصاصی اشاره کرد.

ظاهرا اهالی کوپرتینو قصد دارند تا با الهام گرفتن از اپل تی وی 2020 که از پردازنده A12X Bionic بهره می‌برد، دست به تولید کنسولی بزنند که مطمئنا مانند دیگر محصولات این کمپانی، با اقبال عمومی خوبی مواجه خواهد شد.

درست مدتی بعد از برگزاری رویداد WWDC 2020 شخصی با نام کاربری MauriQHD در توییتر، پستی را منتشر کرد و به واسطه آن، خبری را به دنیای تکنولوژی اعلام کرد که جالب به نظر می‌رسید. ظاهرا کوپرتینویی‌ها در حال کار روی کنسولی با پردازنده ARM هستند. البته این محصول، اولین گجتی نیست که به چیپست ARM مجهز شده و در آینده نزدیک، باید منتظر معرفی مک بوک پرو و مک بوک ایرهای جدید باشیم که از این پردازنده بهره‌مند هستند.

مطمئنا بعد از معرفی این دو محصول، مهندسان اپل به سراغ کنسول اختصاصی می‌روند. قدرت و توانایی اپل تی وی نسل 6 با پردازنده A12X Bionic و سیستم خنک کنندگی فوق‌العاده آن، اهالی کوپرتینو را به این فکر انداخته تا با الهام گرفتن از این طرح، ساخت کنسول اختصاصی را دنبال کنند.

همچنین گزارش شده است که مهندسان اپل در حال کار روی کنترلری هستند که با اپل تی وی سازگار شده و تجربه بازی با این گجت را بیش از پیش افزایش خواهد داد. به این ترتیب سرویس Apple Arcade با استقبال عمومی بیشتری روبرو خواهد شد و از طرف دیگر، کاربران عادت می‌کنند تا با اکوسیستم آن کنار آمده و به این ترتیب، جا برای ارائه کنسول اختصاصی اپل باز می‌شود.

البته با بازخوردی که اپل از اپل تی وی 2020 و اپل آرکید دریافت خواهد کرد، روند تولید کنسول مجهز به پردازنده ARM مشخص خواهد شد. اگر استقبال خوبی از این قضیه به عمل آید، روند توسعه با دقت و شدت بیشتری طی خواهد شد و در غیر این صورت، احتمالا پروژه تولید کنسول اختصاصی با تعویق مواجه می‌شود.

image

 

برای این که بدانید اپل تا چه اندازه علاقه دارد تا به این شاخه وارد شود، باید به اطلاع شما برسانیم به واسطه خبرهایی که از گوشه و کنار دنیای تکنولوژی به گوش می‌رسد، ظاهرا کوپرتینویی‌ها در حال کار روی نسخه خاصی از دستگاه‌های مجهز به مک هستند که به صورت اختصاصی برای دنیای گیمینگ طراحی شده‌اند. این موضوع با این که خبری خوش برای طرفداران اپل به حساب می‌آید، اما هزاران سوال پاسخ داده نشده را در اذهان آن ها به وجود می‌آورد. توجه شما را به چند سوال اساسی در این زمینه جلب می‌کنیم:

  • این کنسول از چه سیستم عاملی برخوردار خواهد بود؟
  • آیا بازی اختصاصی برای آن در نظر گرفته خواهد شد؟

مطمئنا سوال‌‌های زیادی در این زمینه وجود دارد که ممکن است همین لحظه در ذهن شما وجود داشته باشد. آیا کنسول اختصاصی اپل، شما را شگفت زده خواهد کرد و تمایلی به استفاده از آن دارید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

hossein

۱۳۹۹/۴/۲۴
ای کاش در تیر، عنوان "کنسول گیمینگ" را لحاظ میکردید، تا 80 درصد مقاله را گنگ نخوانم...!