خانهاخبار
به‌دنبال فشارهای اپل، فاکس‌کان 1 میلیارد دلار در هند سرمایه‌گذاری می‌کند

به‌دنبال فشارهای اپل، فاکس‌کان 1 میلیارد دلار در هند سرمایه‌گذاری می‌کند

خبرگزاری رویترز می‌گوید فاکس‌کان می‌خواهد 1 میلیارد دلار صرف توسعه خطوط تولید آیفون در کشور هند کند. اپل در نظر دارد تا وابستگی خود را به چین کاهش دهد.
۱۳۹۹/۴/۲۳

به‌گزارش رویترز، بزرگ‌ترین تامین‌کننده محصولات اپل در نظر دارد تا برای توسعه کارخانه تولید آیفون در هند ۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند. یکی از منابع این خبرگزاری می‌گوید اپل از فاکس‌کان و سایر تامین‌کنندگان خود خواسته تا خطوط تولید را از چین خارج کنند. این اتفاق به کورتینویی‌ها کمک می‌کند تا در بحبوحه نبرد تجاری میان آمریکا و چین بتوانند تنوع زنجیره تامین خود را حفظ کنند.

سرمایه‌گذاری فاکس‌کان در کارخانه‌ای به نام Sriperumbudur انجام می‌شود که مسئولیت تولید برخی از مدل‌های آیفون XR را برعهده دارد. توسعه این مجموعه که در طول سه سال انجام خواهد شد، شامل جذب ۶ هزار نیروی کار و فراهم‌سازی بستر تولید سایر مدل‌های آیفون است. اگر توسعه زنجیره تامین اپل در هند موفقیت‌آمیز باشد، کوپرتینویی‌ها می‌توانند از این کشور به عنوان یک هاب صادراتی استفاده کنند.

تحلیل‌گر شرکت کانترپوینت می‌گوید: «با توجه پایین‌تر بودن سطح درآمد نیروی کار هند نسبت به چین، و توسعه تدریجی زنجیره تامین اپل در این کشور، این غول بزرگ فناوری می‌تواند از هند به‌عنوان یک هاب صادراتی استفاده کند.»

اپل می‌خواهد در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ حضور خود را از طریق معرفی یک اپل استور آنلاین در هند برجسته‌تر کند. این شرکت همچنین در نظر دارد که در آینده چند خرده‌فروشی را در شهرهای مختلف این کشور از جمله بمبئی افتتاح کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)