خانهاخبار
از لینکدین به‌خاطر جاسوسی در کلیپ‌بورد آیفون شکایت شد

از لینکدین به‌خاطر جاسوسی در کلیپ‌بورد آیفون شکایت شد

در دادخواست جدیدی که علیه لینکدین به دادگاه فدرال سن فرانسیسکو ارائه شده، اپلیکیشن این شرکت به جاسوسی در کلیپ‌بورد آیفون متهم شده است.
۱۳۹۹/۴/۲۳

به گزارش خبرگزاری رویترز، به دلیل بررسی مخفیانه و مکرر کلیپ‌بورد توسط اپلیکیشن لینکدین از این شرکت در دادگاه فدرال سن فرانسیسکو شکایت شده است. در این دادخواست ادعا شده که لینکدین از طریق قابلیت Universal Clipboard در حال گردآوری اطلاعات کلیپ‌بورد از دستگاه‌های اپلی بوده و محدودیت زمانی Universal Clipboard را دور می‌زده است.

لینکدین هفته پیش مدعی شده بود که موضوع بررسی کلیپ‌بورد باگی در اپلیکیشن آن‌ها بوده و به‌طور عمدی پیاده‌سازی نشده است. یکی از سخنگویان این شرکت اعلام کرد که هیچ اطلاعاتی از کلیپ‌بورد کاربران ذخیره یا جابجا نمی‌شود. لینکدین همچنین قول داد که به‌زودی این مشکل را برطرف کند.

اپل در iOS 14 قابلیت حریم خصوصی جدیدی قرار داده که نشان می‌دهد چه اپلیکیشن‌هایی از کلیپ‌بورد استفاده می‌کنند. تاکنون اپلیکیشن‌های مختلفی از جمله تیک‌تاک، توئیتر و استارباکس در حال شنود کلیپ‌بورد کاربر شناسایی شده‌اند. ولی این اولین باری است که از یک شرکت به‌خاطر این مسئله شکایت می‌شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)