خانهاخبار
همه چیز درباره‌ی آیپد پروی ۲۰۲۱

همه چیز درباره‌ی آیپد پروی ۲۰۲۱

به نظر می‌رسد پس از گذشت چندی از عرضه‌ی آیپد پرو ۲۰۲۰، اپل قصد به‌روزرسانی تبلت خود را دارد
۱۳۹۹/۴/۲۲

اخبار و شایعات حکایت ازاین دارند که اپل قصد دارد آیپد جدیدی را اواخر امسال یا اوایل سال بعد، عرضه کند. در ادامه اطلاعاتی که از تبلت جدید اپل می‌دانیم بررسی می‌کنیم. در حالی که مدت زیادی از عرضه‌ی بهترین تبلت اپل به بازار نمی‌گذرد، ظاهرا کوپرتینویی‌ها تصمیم دارند نسل جدیدی از آن را با صفحه نمایش جدید و پردازنده‌ی به روزتر، معرفی و به بازار عرضه کند.

تاریخ عرضه‌ی آیپد پرو جدید

معمولا اپل تمایل دارد فاصله‌ی دوساله برای عرضه‌ی آیپدها را حفظ کند، بنایراین شایعاتی که نشان می‌دهد اپل اواخر امسال یا اوایل سال بعد تبلت جدیدی را عرضه می‌کند، عجیب به نظر می‌رسد. خبر آیپد پرو ۲۰۲۰ فقط چند هفته زودتر به بیرون درز پیدا کرد و اکنون پس از گذشت چندی آیپد جدید آن هم با قیمت ۷۹۹ پوند، کمی غیر منتظره است. آخرین نسل آیپد، تغییرات شگرفی را به خود ندید و الان این سوال ایجاد می‌شود که آیا اپل تمام آن‌ها را برای مدل بعدی حفظ کرده است. آیپد پرو ۲۰۲۰ کمی از نظر پردازش و گرافیک بهتر شده بود، صفحه نمایش یکسان و عملکرد باتری نیز تغییرات زیادی را شاهد نبوده است. در پشت دستگاه اگرچه اسکنر لایدار تغییرات را چشم گیر کرده، اما استفاده از آن قطعا به زمان احتیاج دارد. با این وجود شاید چندان تعجب‌آور نباشد که اپل هنوز تغییرات زیادی در آستین خود داشته باشد.

image

تحلیلگر معروف مسائل اپل یعنی مینگ چی کو، در اواخر سال ۲۰۱۹ اعلام کرده بود که آیپد پرو مجهز به نمایشگر مینی LED در سال ۲۰۲۰ از راه می‌رسد، با این حال گزارش‌های جدید می‌گویند به دلیل تاخیر‌های به وجود آمده در سال ۲۰۲۱، شاهد آن خواهیم بود. صفحه نمایش می‌تواند به‌روزرسانی بزرگ بعدی باشد. شایع شده که به زودی طیف وسیعی از محصولات اپل از جمله مک‌بوک و آیپد مینی به‌روزرسانی در نمایشگرهای خود را شاهد هستند. این فناوری قرار است جایگزین ال سی دی شود. البته آیفون ۱۱ پرو از نمایشگر اولد بهره می‌برد. مینی LED ‌ها شبیه اولدها هستند با کنتراست بیشتر و مشکی عمیق‌تر و روشنایی کارآمدتر. گزارش 9to5mac، حاکی از آن است که اپل ترجیح می‌دهد به دلیل طیف گستره‌ی رنگی و خطر سوختگی کمتر، مینی LED را جایگزین اولد کند. 

افشاگر دیگر توییتری یعنی L0vetodream نیز گفته که شاهد آیپد پرو با نمایشگر مینی LED خواهیم بود. اگر آیپد بعدی با صفحه نمایش جدید و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز از راه برسد که کیفیت پنل آن بالاتر رفته باشد، برای بسیاری از کاربران ارزش به‌روزرسانی را خوهد داشت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مجتبی

۱۳۹۹/۴/۲۲
مینی led در نهایت میتونه کیفتی نزدیک به oled داشته باشه نه بهتر از اون
و تنها برتری اون قیمت مناسبتر نسبت به oled می‌باشد.